Welkom Jo !
veel leesplezier voor jou en waarschijnlijk je zoon.
grt. Gerard
Welkom Jo !
veel leesplezier voor jou en waarschijnlijk je zoon.
grt. Gerard
Welkom Jo (ik kan niet helpen te denken aan dat liedje, dat vervolgt ââŠmet de banjoâŠâ)
Tja, âMade in Germanyâ is natuurlijk niet zo beschermd als âSwiss madeâ maar ik denk dat het overgrote deel van de horloges wel uit China komen. Overigens komt daar zowel goed als slecht vandaan en vele variaties daartussen. Je zou de Amerikaanse en Europese merken de kost moeten geven, die hun producten daarvandaan halen. Overigens ook veel uurwerken uit Japan, wat natuurlijk wel een paar graadjes beter is. Er zijn hier een aantal lieden, die het vĂĄst niet met mij eens zijn, maar we zullen dat maar aan hun jonkheid wijten, als ik zeg, je zit prima met een automatische Seiko, Bulova, Orient, Citizen, of een van de (niche) merken die gebruik maken van hun uurwerken. De evengoede Europese merken zijn veelal wat hoger geprijsd, waarmee ik nog niet eens doel op de Zwitserse merken. Tegenwoordig in Nederland ook een aantal bijzondere producten met een hoog design gehalte, zelfs van de hand van leden hier! Lees maar veel mee, dan kom je daar wel achter!
Geweldig allemaal, dank je wel!!!
@Frans53: Prachtig horloge nog, dan durf ik die van mij helemaal niet te laten zienâŠMaar daar staat dan wel weer Amsterdam opâŠ
Maar ik heb het nu eenmaal beloofdâŠaan VouwfietserâŠ
Hoe kan ik een reactie quoten�
Dankzij W&V hoor zo zag hij er niet uit toen hij uit het oostblok kwam
Quoten doe je o.a. door het stukje dat je wilt quoten te selecteren waarna er
een grijs blokje verschijnt met citeer, als je daar dan op klikt komt het geselecteerde
als quote in het tekstvak te staan.
ZĂł dusâŠ
Dag Jo, Welkom.
Dank je Frans!!! Helder
En je onderbuur James_T_Kirk gaf het voorbeeld!!!
Hier het verschrikkelijk lelijk eendje met een gouden hart:
Welkom Jo op het HF.
Goeie tips. Die seagull heb ik ook en heeft als klapper op de vuurpijl een column wheel.
Rob van monsterwatches heeft een hoop seiko automaatje voor een schappelijke prijs. Bovendien kan ie ook t 1 en ander voor je aanpassen op het horloge. Andere wijzer, hard saffierglas, etc.
Die krassen en beschadigingen vind ik karaktervol en deel uitmaken vh klokje v je vader. Ik zou t persoonlijk zo laten.
Op mân smartphone browser gaat dat niet zo makkelijk. Maar op de pc heb je een iets andere menu, waaronder een quote knol staat.
Op mân smartphone klik ik op het zwarte reply knopje v iemands zân post. Dan verschijnt er in jouw reactie een linkje naar die post. Niet zo nauwkeurig, maar het voldoet imho.
Welkom!
Betreft je vraag over Made in Germany, Germany made, etc volgens mij is dat niet zo beschermd als de term Swiss Made. Dat gezegd te hebben, er zullen vast ook Swiss made horloges zijn, waarvan onderdelen of hele uurwerkjes elders vandaan zouden kunnen komen.
Zo had Tag Heuer veel gedoe gehad met hun cal 1887 uurwerk http://www.calibre11.com/1887-calibre/. Het onderwerp over termen als Swiss Made, Manufacture, etc leeft best onder wis.
Betreft je zoektocht naar een horloge, zou je het ehbo lijstje in de faq kunnen doornemen. Kun je misschien wat meer scherp stellen wat je belangrijk vind aan een horloge.
Welkom op het forum, Jo. In weinig tijd heb je de smaak al goed te pakken Ik vermoed dat je het hier ongelofelijk naar je zin gaat krijgen. Aan jouw enthousiasme en leergierigheid zal het zeker niet liggen
Veel plezier!!
@Jo1953 Fijn dat de Elka van je vader zo goed loopt. Ik heb inmiddels het tweeling horloge dat van een collega van je vader is geweest ook weer aan het lopen. Ook hier was de tiretteveer gebroken en een nieuw glaasje nodig. Deze loopt niet zo goed als jouw exemplaar, de opwind veer is wat zwak. Maar de afwijking is aanmerkelijk minder dan een minuut per dag dus dat laat ik zo.
Hier het resultaat:
Wauw André
Weer geweldig werk verricht!!!
Veel plezier ermee, je hebt t verdiendâŠ
Yooooo wazzup?
Welkom
EDIT: Of je leest de DATUM van de EERSTE POST.
Evengoed welkom.
Welkom Jo.
Voor een heer van in de zestig zou ik een SARB033 aanbevelen. Die doet het goed in de vrije tijd of bij gelegenheden, is 100m waterresistent, discreet en niet al te groot.
Sportief, toch gekleed, doet het goed op staal, leer en NATO, goede lichtgevende wijzers, uitstekend uurwerk, en voor 349.95 te koop op Seiyajapan.
Daâs 312 Euro, na import en BTW kom je dan op 390 Euro all in uit, en ik geloof niet dat je voor 400 Euro een betere automaat gaat vinden.
Merken die voor weinig geld echt uitstekende automaten leveren zijn Seiko, Tissot, sommige Hamiltons en ook Orient en Orient Star.
Welkom Jođđ
Zoals door meerdere is aangegeven zijn die merken heel goedâŠIk ben zelf helemaal gestoord van Citizen en en zijn geschiedenis maar ook andere merkenâŠJe vind een open achterkant heel leuk lees ik, en wat vind je van een âopen heartâ zoals deze(heeft ook een open achterkant)
Maakt de keuze er niet makkelijk op al die leuke voorstellenđâŠmaar veel plezier op het forumâŠen pas op!!..heel verslavendđđ
Hij zit hier al sinds april 2016 hoor
Ohâ:lying_face:⊠crapâŠdacht net nieuwâ:joy:
Na jaâŠbeter laat als nooitđđ