Ik ben klaar

Helaas ben ik een tijd niet actief geweest op het forum…
Je weet wel…druk.

Maar voor diegene die mij een beetje kennen weten waarmee. Ik heb namelijk een tijdje mijn voortgang aan de TNA te antwerpen gepost om jullie mee te nemen op de reis naar uurwerkhersteller.

5 jaar geleden begonnen met de wekker, naar de pendule en Westminster om de horloges te gaan doen: handopwinder, handopwinder met datum, automaat (en ook met datum) chronografen en quartz (big date en chrono). Daarna antieke klokken voor een jaar. Zwartewoud klok, comtoise en franse pendule.

Het laatste jaar heb ik me bezig gehouden met zakhorloges. Pennegang, cilinderganbg en snek met spillegang.

In totaal dus 5 jaar, 2 avonden per week (muv het laatste jaar: 1 avond) van 18.10 tot 22.00 uur!

En nu is het zover. Ik ben klaar. Ik ben nu officieel een erkend uurwerkhersteller.

Je kunt je voorstellen hoe zwaar dit is geweest naast een full time baan. Maar de atmosfeer die er heerste in de klas met gelijkgestemde, mensen die willen leren en dezelfde passie hebben: dat is onbeschrijfelijk.

Dus aan een kant erg trots op mijn diploma maar ook enigszins teleurgesteld dat het gewoon afgelopen is.

Ik heb uiteraard wel hele leuke contacten aan dit avontuur overgehouden. Heb veel geleerd en kan het iedereen die het op kan brengen en toestemming krijgt van zijn gezin het aanraden!

Het was een super avontuur!

Hartelijke groet,

Corné, uurwerkhersteller

156 likes

Respect👍

1 like

Gefeliciteerd!

Congrats! Respect!

Gefeliciteerd het het voltooien van je studie, Ik heb onlangs een cursus uurwerk gehad, van slechts 1 dag, en de berg kennis die ik die dag opgedaan heb, is niet meer dan een fractie van wat jij hebt moeten leren…

Chapeau! :blush:

Wat onvoorstelbaar cool! Ik maak een diepe buiging voor je :+1:

van harte

En wat een doorzetter. gefeliciteerd.

Uit eigen ervaring weet ik dat een avondstudie een enorme inspanning is dus hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie!

WOW…prachtig man! Wat een inzet🖒

Gefeliciteerd!:blush:

Gefeliciteerd!

Van harte gefeliciteerd man!

Geweldig, ik heb bewondering voor je toewijding.
Ben een beetje jaloers ook eerlijk gezegd !

Van harte gefeliciteerd!

Van harte gefeliciteerd! Erg knap gedaan!

:scream: Waar is Autodidact Arie gebleven?

Gefeliciteerd! Inderdaad een stevige toewijding twee avonden per week!

Heel knap hoor, gefeliciteerd!

Ik weet ook hoe het is om een paar avonden naar school te gaan naast full time werk en gezin, zelf ook 4 jaar gedaan tot vorig jaar.

Mag ik vragen welke opleiding je precies gedaan hebt en waar?

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze grote prestatie en moge je nog maar lang plezier van de opgedane kennis hebben!:+1: