Nee, IWC (Mak XI, oude aquatimer), Jaeger LeCoultre, Patek, Breguet en een paar typische klassiekers (Heuer Monaco uit '70, Breitling Navitimer '70 maar dan ook caliber '12) staan nu op mijn (verlang)lijst… en dan van IWC en Jaeger wat opvallende > lees karaktervolle < modellen. Ook typische modellen Omega (Time computer II en oude seamaster 300 autonmatic heb ik nu)… Minerva heeft fantastische modellen… maar ja om 1 van boven genoemde te realiseren moet je heelaas afstand doen van meer ‘eenvoudigere’ modellen.
Snap ook nu even niet meer waarom ik in het begin veel andere modellen heb gekocht… zal wel onervarenheid en een fase van volwassen-worden in de horlogewereld zijn en bewustere keuzes.
Bedankt voor jullie interesse. Zou graag eens een paar mensen willen ontmoeten om wat meer te weten te komen over modellen, calibers, waar nog te verkrijgen, ruilen,…
Heren, geen paniek,… ik geloof dat wij >> ik << qua rommel meer al de horloges van DOXA, Anker, Plotjet,… en hoe ze allemaal heten bedoelde die je voor 10-25 euro op e-bay krijgt aangeboden… dan wel relativerend dat het ook vaak prachtige modellen zijn en tenslotte de tijd niet beter, mooier, glansrijker, belangrijker wordt als je een hoogwaardig mechanisch uurwerk draagt. Ik heb ook een oude swatch en een seiko LCD met calculator,… super cool en kan er net zo goed de tijd op aflezen,… maar ja,… heb een zwakte voor hoogwaardig handwerk en fijne mechaniek,… dat geeft je een goed gevoel in een huidige tijd van snel effect en oppervlakkigheid.
Dus in princiepe is het allemaal overbodige rommel en tegelijkertijd heerlijk om te hebben. Ook de ‘rommel’ als je liefhebber ervan bent.
ik zie in overige IWC berichten dat je ook IWC liefhebber bent,… heb jij leuke modellen en doe je wat weg?
Ik heb ook eens een Portugieser gehad en blijf het een van de mooiste horloges vinden. Ingetogen klasse!!!
Heb hem ingeruild bij aankoop Big Pilot. Heelaas moest ik toen kiezen, maar vondt de big Pilot net weer iets mooier… maar de Portugieser blijft wel lonken.
Nog een vraagje,… ken jij toevallig een goed boek met een overzicht van vintage IWC horloges?
Heb wel wat overzichtsboeken met van ieder bekend merk een aantal types, maar mis nog iets specifiekers over IWC en ook Jaeger…
De Portugieser is in mijn ogen een van de mooiste horloges die er is maar ik heb er geen, sterker nog ik heb geen IWC en ook nooit gehad. Als ik een IWC zou willen kopen zou ik er voor moeten sparen en dat kan ik niet. Daarom heb ik ook niets wat ik weg doe wat in jouw collectie zou passen.
Ik koop liever elke week (of enkele keren per week) een horloge uit de “rommel” categorie dan enkele keren per jaar een duurder horloge. Ik heb wel eens geprobeerd dat om te draaien maar dat werkte niet voor mij.
Ik verzamel op gevoel, horloges waar ik spannend van word wil ik hebben. En dat kan al vanaf 1 euro.
In de Armbanduhren Klassik Katalog van Heel Verlag uit 2005 staan 48 vintage IWC modellen en 64 Jaeger modellen. Maar ik neem aan dat van beide modellen ook wel eens een echt eigen overzicht is gemaakt. Ik ken ze niet.
Ontzettend bedankt. Erg leuke links,… kan ik lekker in verdwalen.
Heb nu zelf ook geen cal. 89 meer maar vandaag een cal. 88 ontvangen in ‘mint’ staat.
Prachtig!