Ik ben nieuw in deze wereld

Hallo beste liefhebbers,

ik ben nieuw op dit forum en sinds enige tijd fanatiek verzamelaar.
Wil mij met name op IWC en Jaeger focussen maar heb ook (ook interesse) een paar bijzondere klassiekers van andere topmerken.
Tot heden heb ik wat via e-bay en marktplaats en locale juweliers (in Maastricht is een goed aanbod) gekocht.
Maar ik mis toch het contact met andere liefhebbers waarmee ik eventueel zou kunnen ruilen of die iets uit hun verzameling willen verkopen.
Hoe werk het in deze wereld, zijn er beursen, verenigingen en hoe kom je (behalve via deze weg) in contact? Waar kun je nog voor normale prijzen iets verkrijgen… of is er iemand die zijn verzameling wil opdoeken… allemaal vragen dus.
Ik sta voor alle adviezen open! Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verder ben ik op zoek naar een goede originele IWC Mark XI (Engelse leger) voor een normale prijs.
Bij Steiner in Maastricht ligt er een, maar lijkt mij niet echt goedkoop.

Welkom…

Al eens www.chrono24.com geprobeerd?

Verder is er op 28-01 De Rikketik in Houten. Grote beurs. Zie hun site.

Enne…Steiner is idd niet goedkoop te noemen. Heb ik ook al vaker gemerkt. Voor een nieuw model IWC Big Pilot vraagt ie € 9950. Dat kan echt goedkoper. Maar goed…

Groet,

Richard

Hallo Bullibeer,

Welkom op dit forum. Je zult er inderdaad veel gelijkgestemden vinden.
Al surfende zul je vele, vele plekken op het internet tegenkomen waar je horloges kunt kopen en verkopen.

Dan Steiner… Hierover zijn de meningen nogal verdeeld. De prijzen zijn er…ehhhh… laten we zeggen nogal stevig.

gr,
Hans Mennink

Welkokm Beer,

zoals Richard al aangaf is er de 28e een beurs in Houten;

www.derikketik.nl

Ik zit nu zelf ook al bijna 2 jaar in deze wereld en begin nu pas echt het een en ander te begrijpen kwa prijzen, handel etc. Kortom, neem er de tijd voor en wees niet bang om wat te vragen.

Veel plezier en leer ze op het forum. :smiley: