Ik ben nieuw in deze wereld

Hallo beste liefhebbers,

ik ben nieuw op dit forum en sinds enige tijd fanatiek verzamelaar.
Wil mij met name op IWC en Jaeger focussen maar heb ook (ook interesse) een paar bijzondere klassiekers van andere topmerken.
Tot heden heb ik wat via e-bay en marktplaats en locale juweliers (in Maastricht is een goed aanbod) gekocht.
Maar ik mis toch het contact met andere liefhebbers waarmee ik eventueel zou kunnen ruilen of die iets uit hun verzameling willen verkopen.
Hoe werk het in deze wereld, zijn er beursen, verenigingen en hoe kom je (behalve via deze weg) in contact? Waar kun je nog voor normale prijzen iets verkrijgen… of is er iemand die zijn verzameling wil opdoeken… allemaal vragen dus.
Ik sta voor alle adviezen open! Alvast bedankt voor jullie reacties.

Verder ben ik op zoek naar een goede originele IWC Mark XI (Engelse leger) voor een normale prijs.
Bij Steiner in Maastricht ligt er een, maar lijkt mij niet echt goedkoop.

Welkom…

Al eens www.chrono24.com geprobeerd?

Verder is er op 28-01 De Rikketik in Houten. Grote beurs. Zie hun site.

Enne…Steiner is idd niet goedkoop te noemen. Heb ik ook al vaker gemerkt. Voor een nieuw model IWC Big Pilot vraagt ie € 9950. Dat kan echt goedkoper. Maar goed…

Groet,

Richard

Hallo Bullibeer,

Welkom op dit forum. Je zult er inderdaad veel gelijkgestemden vinden.
Al surfende zul je vele, vele plekken op het internet tegenkomen waar je horloges kunt kopen en verkopen.

Dan Steiner… Hierover zijn de meningen nogal verdeeld. De prijzen zijn er…ehhhh… laten we zeggen nogal stevig.

gr,
Hans Mennink

Welkokm Beer,

zoals Richard al aangaf is er de 28e een beurs in Houten;

www.derikketik.nl

Ik zit nu zelf ook al bijna 2 jaar in deze wereld en begin nu pas echt het een en ander te begrijpen kwa prijzen, handel etc. Kortom, neem er de tijd voor en wees niet bang om wat te vragen.

Veel plezier en leer ze op het forum. :smiley:

Inderdaad op Chrono24 staan er een paar (volgens mij allemaal winkels en vanaf 3300 euro). Dat zou toch via particuliere verzamelaar prijsvriendelijker moeten of niet?

Verder heb ik nu vaker vernomen dat de rikketik zou tegenvallen… veel fake, of erg duur voor de toppers of veel eenvoudige modellen. Uiteraard zou je er natuurlijk veel andere info en overzicht kunnen vinden…

Kan iemand mij wat meer over de rikketik vertellen en of het interessant is voor horloges in segment IWC, Jaeger, Rolex, Heuer,… en of er ook veel boeken en gereedschap te verkrijgen is… en natuurlijk verzamelaars komen. Ik ken dat vroeger van postzegelbeursen waar altijd een mix was van particulier en handelaar.

Groeten, Bernhard

Bernhard,

ik ben tot nog toe 1 of 2 keer op de Rikketik geweest en vond het zelf best wel te doen.

Voor boeken en gereedschap kan je er wel terecht, maar wat ik voornamelijk zag waren toch heel veel vintage horloge’s (wat andere dus troep noemen of eenvoudig). Voor echt de topmodellen van bijv. JLC of IWC moet je er denk ik niet zijn, maar ze zullen er vast wel zijn. Heb er namelijk wel een paar keer een echt oude Pan Fiddy gezien en nog wat oude DAytona’s etc. Dus er is wel mooi spul, maar moet je wel goed voor zoeken.

Zijn idd veelal handelaren, ik geloof ook overwgend veel uit Duitsland.

Zelf zit ik er aan te denken om de 28e ook weer te gaan, alleen heb ik eigenlijk niets nodig.

Beste Jaap-Wim,

uiteraard noem ik vintage-horloges geen troep. Heb zelf een paar erg mooie exemplaren van IWC, Rolex, Jaeger, Heuer, Omega, Leonidas, Minerva,… maar wil mij vooral nu richten op de betere merken en modellen.
Probeer nu zelf een aantal te verkopen (Breitling, Jaeger, Omega, Leonidas, Chronograph Suisse,…) om wat betere modellen te kunnen financieren.
Een originele Daytona is natuurlijk super maar mij een beetje te patserig (en duur)… zoek zelf ook nog eens een mooie Patek (vintage) en de IWC Mark XI en Yacht Club.

Hoi, ik zeg ook niet dat jij het rommel noemt, maar er zijn mensen die geven alleen de voorkeur aan duur en goed, dus alles wat oud, klein enz is noemen ze al gauw rommel. :wink:

waar heb je je horloge’s te koop staan eigenlijk? Wat verkoop je, ben wel benieuwd. :slight_smile:

En oude IWC"s zijn daar genoeg, zelf was ik op zoek naar een vintage caliber 83 met arabische cijfers en die lag daar ook nog. Alleen wel erg aan de prijs, heb 'm toendertijd laten liggen, had toen ook nog een oude caliber 89 van IWC.

Eeen Patek staat ook nog nop mijn lijstje, maar is voor nu nog even te duur. Misschien volgend jaar.

Laat idd eens weten wat je wegdoet…

Hallo Richard,
heb op dit moment een paar horloges op marktplaats te koop (bijv. nr. 6630072113, en dan meer)
Zal in loop van deze maand nog een paar horloges weg doen…

Breitling jaren '80 militaire quartz
Breitling Sprint chronograph
Jaeger powermatic met oude doos
Jaeger handopwind jaren '50
Jaeger Chronometer uit jaren 70 caliber 906
eventueel een Rolex Oyster chronometer uit 1955 in goud
eventueel nog wat Leonidas en Omega (bijv. Time Computer II)
Angelus met wekker (zoals Memovox)

Hallo Jaap-Wim,
heb op dit moment een paar horloges op marktplaats te koop (bijv. nr. 6630072113, en dan meer)
Zal in loop van deze maand nog een paar horloges weg doen…

Breitling jaren '80 militaire quartz
Breitling Sprint chronograph
Jaeger powermatic met oude doos
Jaeger handopwind jaren '50
Jaeger Chronometer uit jaren 70 caliber 906
eventueel een Rolex Oyster chronometer uit 1955 in goud
eventueel nog wat Leonidas en Omega (bijv. Time Computer II)
Angelus met wekker (zoals Memovox)

Heb jij ook iets te ruilen / te koop?

@ Jaap-Wim de technisch beste en duurste horloges zijn meestal juist vintage, je zou daar misschien eens wat over moeten lezen voordat je het als rommel afdoet.

@Bernhard, ik ben wel benieuwd naar een fototje van je collectie. Je noemt wat interessante merken als Angelus, Minerva, Leonidas… Als je zo van de redelijke prijzen bent wil ik ze wel zien :smiley:

Henrik, ik zeg ook niet dat het rommel is. (al de 2e die me verkeerd begrijpt) Ik heb zelf ook veel vitnage gehad, oude IWCs, Tissot, GP etc. Daar ben ik ook heel blij mee geweest en noem dit ook zeker geen rommel.

Ik zei alleen dat er mensen zijn die dit rommel noemen omdat het al wat ouder is, ikzelf vind dit dus níet zo. :slight_smile:

bullibeer Schreef:

Hallo Jaap-Wim,
heb op dit moment een paar horloges op marktplaats
te koop (bijv. nr. 6630072113, en dan meer)
Zal in loop van deze maand nog een paar horloges
weg doen…

Breitling jaren '80 militaire quartz
Breitling Sprint chronograph
Jaeger powermatic met oude doos
Jaeger handopwind jaren '50
Jaeger Chronometer uit jaren 70 caliber 906
eventueel een Rolex Oyster chronometer uit
1955 in goud
eventueel nog wat Leonidas en Omega (bijv.
Time Computer II)
Angelus met wekker (zoals Memovox)

Heb jij ook iets te ruilen / te koop?

Mooie spullen heb je al te koop staan Bernhard. Ik ben benieuwd wat er id loop vd maand nog meer komt. Ik houd het in de gaten! :smiley:

bullibeer Schreef:

Beste Jaap-Wim,

uiteraard noem ik vintage-horloges geen troep. Heb
zelf een paar erg mooie exemplaren van IWC, Rolex,
Jaeger, Heuer, Omega, Leonidas, Minerva,… maar
wil mij vooral nu richten op de betere merken en
modellen.
Probeer nu zelf een aantal te verkopen (Breitling,
Jaeger, Omega, Leonidas, Chronograph Suisse,…)
om wat betere modellen te kunnen financieren.
Een originele Daytona is natuurlijk super maar mij
een beetje te patserig (en duur)… zoek zelf ook
nog eens een mooie Patek (vintage) en de IWC Mark
XI en Yacht Club.

wat versta je onder de betere merken als je zelf dit rijtje al hebt : IWC, Rolex, Jaeger, Heuer, Omega, Leonidas, Minerva,…

Gelukkig :slight_smile:

Dag Bernhard,

Hoe kan ik zoeken op MP naar jouw aanbiedingen?

Groet,
Richard

Ik denk dat het deze zijn: http://kopen.marktplaats.nl/search.php?ui=2393964

Dank je, Henrik!

welkom…