Ik ben onder de indruk.

Dat zegt natuurlijk niet zo veel. Watchfinder is onder de indruk. Dat zegt waarschijnlijk wat meer.

Prachtig verhaal. Geweldig horloge.

14 likes

Juist. Heb ik ook gezien een tijdje geleden. Het DNA blijft natuurlijk dat van de leermeester, dus het is afwachten of deze jonge tovenaar zijn eigen stem vindt.

1 like

Ik hoop het wel. Maar als je toch DNA van een leermeester mee moet krijgen is AL&S wel een behoorlijk startpunt dacht ik zo.

Ik dacht “Hee, is dat nou een Lange?”, en die gedachte bleek redelijk correct. Mooi horloge. Ik vind de raderen over de brug een mooie vondst.

Toch mooi om te zien wat je van zo’n Unitas kunt maken.

1 like

Ik vond het ook een leuk verhaal, en ook een verhaal dat ik tot op de dag van vandaag niet snap.
In 2013 is de Richard Lange uitgebracht die exact dit horloge is, zelf incl de constructie voor de seconde wijzer.

Deze kerel heeft dus heel erg veel moeite gedaan om een Unitas om te bouwen naar een Lange…Waarom?

3 likes

Dit was ook mijn eerste gedachte. :joy:

2 likes

Dit model kende ik niet, weer iets geleerd! Waarom hij dat heeft gedaan weet ik dan ook niet.

Leuk verhaal, saai horloge.

1 like

Zo’n Unitas is wel een heel fijn uurwerk en ik snap wel dat veel horlogemakers dit gebruiken in hun creaties. Ik heb een Flieger gemaakt met een 6498 uurwerk uit een zakhorloge. Zeer goed te servicen (bijna iedere horlogemakeropleiding gebruikt dit uurwerk voor de eerste lessen),loopt geweldig en is heel betrouwbaar. Daarbij is het door de simpele opbouw heel goed aan te passen en te verbeteren.

Het uurwerk in het filmpje ziet er prachtig uit, maar ik vraag me af waarom er geen zwanenhals fijnregulator is aangebracht.

2 likes