Doet mij een beetje denken aan een docu welke ik op de BBC heb gezien over een man
(oud-pianist) welke gewoonweg zo goed als geen geheugen meer had, korte én lange termijn.
Het enige wat hij nog kende was de liefde voor zijn vrouw en het pianospel.
Elke keer als hij zijn vrouw zag verwelkomde hij haar alsof ze elkaar al járen
niet meer gezien hadden, dus ook als ze even de kamer uit was geweest.
Hartverwarmend en hartverscheurend tegelijk…
Dat lijkt een beetje op die film: 50 first dates
met Drew Barrymore en Adam Sandler. Daarin zit ten
second Tom, die is na 10 seconden vergeten wat er
is gezegd of gebeurd.
Lijkt me inderdaad lastig, ook al is het niet zo
erg als Tom. Wel enorm lef hebben om daar (dat is
een aanname) misbruik van te maken :?
Ja, dan ben je echt goed bezig als juwelier. Valt voor mij in dezelfde categorie als die “dames” die enkele jaren geleden bij mijn dementerende moeder van 80 met een smoesje binnenkwamen en en-passant bijna alle sieraden meenamen.
Omdat dit een net forum is zal ik me inhouden, maar het liefste zou ik zulk volk het bewijs van Nederlanderschap ontnemen en met een koffer met coke richting de douane van Noord Korea sturen. Of zoiets.
Stainless steel case
Stainless steel bracelet
Hardlex crystal
Lumi Brite: Panelight( EL back Light)
Accuracy: +/-20 sec per month
100m Water resistant
Full Auto Calender
World time 32 Cities
Count Down timer
Chronograph function 1/100 Sec Max 10 Hour
Daily Alarm
Movement: S760 Solar
Automatic time setting: This watch can receive
official standard Atomic Clock frequencies of
Japan, Germany, England and the United States
Doet mij een beetje denken aan een docu welke ik
op de BBC heb gezien over een man
(oud-pianist) welke gewoonweg zo goed als geen
geheugen meer had, korte én lange termijn.
Het enige wat hij nog kende was de liefde voor
zijn vrouw en het pianospel.
Elke keer als hij zijn vrouw zag verwelkomde hij
haar alsof ze elkaar al járen
niet meer gezien hadden, dus ook als ze even de
kamer uit was geweest.
Hartverwarmend en hartverscheurend tegelijk…
Gelukkig heeft mijn vader het niet zó erg. Sommige dingen onthoudt hij heel goed. Liedjes bijvoorbeeld. En alles van voor het ongeval.
En als hij het een paar keer heeft gedaan wordt het wel overgenomen door zijn lange-termijngeheugen. Zoals het onthouden van de naam van mijn vrouw die hij nog een paar jaar heeft aangesproken met de naam van mijn ex-vriendin.
Hij woont in een ‘begeleid wonen’ project en daar hebben ze een heel strak schema wat hij redelijk goed in z’n hoofd heeft (en wat ook op zijn deur is geplakt) en hij weet zo wat hij op ieder moment van de dag hoort te doen en waar hij hoort te zijn. Mij lijkt het vreselijk, maar hij is daar naar eigen zeggen best gelukkig en heeft veel medebewoners als vriend.
Iedereen heel erg bedankt voor het advies. Ik ga morgen weer bij hem langs met foto’s van de horloges en dan gaan we er eentje uitzoeken.