Ik ben verliefd... Omega Seamaster pro ceramic

Altijd al gecharmeerd geweest van de Omega Seamaster en nu kwam ik het model tegen met de keramische bezel in het blauw. Ik ben helemaal verliefd wat een mooie klok!! Wilde het gewoon even delen:)

Iemand die deze toevallig in het bezit heeft, ben benieuwd naar de ervaringen?

Hoe zit het nu eigenlijk met dat Co-Axial uurwerk. Ik heb al wat informatie opgezocht maar betekend het inderdaad dat deze uurwerken langer dan 5 jaar goed kunnen lopen zonder servicebeurt?

Paar mooie foto’s

1 like

Dat is inderdaad een hele mooie Omega.
Denk dat die op vele “wishlists” staat (tu)

Ik heb dezelfde en verbaas me elke keer wat voor een mooie diepzwart glanzende wijzerplaat er in zit. Vind het ook een heerlijk horloge om te dragen.
Deze en mijn Sub zijn zeker 2 horloges die ik nooit zal verkone.

Hier een plaatje van mijn ex… een zwarte!

Ik overweeg dit horloge. Mag ik je vragen waarom je hem weg hebt gedaan?

Mooie klok maar de band is niet mijn smaak…

Heb hem weggedaan omdat ik wat anders wilde… vooral iets lichters.

De band draagt heerlijk en ziet er schitterend uit! Dit is de betere, de geschroefde versie!

Oogverblindend!
Fijn dat je jouw verliefdheid wilt delen :slight_smile:

Ik heb zelf de blauwe ceramic. Ik ben er super tevreden mee. Het mooie van de blauwe versie is dat het lijkt alsof hij van kleur verandert. Dit is afhankelijk van het licht en de inval ervan. Wat betreft het onderhoud zit het wel goed met de co-axial escapement. Dit voor langere onderhoudsintervallen. Ook de kosten zullen wat lager zijn van bijv een rolex uurwerk. Kortom top horlogie ;-).

daymio Schreef:

Ik heb zelf de blauwe ceramic. Ik ben er super
tevreden mee. Het mooie van de blauwe versie is
dat het lijkt alsof hij van kleur verandert. Dit
is afhankelijk van het licht en de inval ervan.
Wat betreft het onderhoud zit het wel goed met de
co-axial escapement. Dit voor langere
onderhoudsintervallen. Ook de kosten zullen wat
lager zijn van bijv een rolex uurwerk. Kortom top
horlogie ;-).

Als ik eerlijk ben vind ik hem mooier dan een Rolex sub(sorry rolex liefhebbers).
Heb wat gelezen en wat filmpjes gezien over het co-axial uurwerk. En nu wil ik hem helemaal. Verder is de prijs ook nog de helft van een sub

Denk dat prijs kwaliteit voor dit horloge echt top is. Correct me if i am wrong;)

@Daymio: heb je foto’s?

Ja ik heb al wel wat fotos gepost op het forum. Ik kan er morgen nog wat posten met wat licht ;-). Tja ter vergelijking met een sub dan vind ik dat de sub wint. Heb zelf een submariner en die is qua afwerking toch nog een stuk beter dan de seamaster. Maar net wat je zegt, die is twee keer zo duur. Voor het geld is het een top klok en hij draagt super en ziet er super uit. Ook de blauwe en groene lume is super.

Mooi ding om verliefd op te zijn. Je zult wel de liefde met velen moeten delen…

geen ervaring met dit specifieke model, maar ziet er chique uit deze uitvoering.

snap dat t je droomhorloge is. de band zelf vind ik erg mooi, alleen jammer.dat.ie geen fijnafstelling heeft, behalve halve schakel.

ik heb de oude uitvoering. bevalt nog steeds erg goed.

Dat is inderdaad een nadeel… ik heb meestal 4 halve schakels gebruikt om de perfekte bandlengte te krijgen…

MAAR… Omege heeft nu een nieuwe band met microverstelling in de sluiting!

Moet je maar eens vragen of die sluiting ook al verkrijgbaar is voor de Seamaster!

Is momenteel geloof ik alleen standaard op de nieuwe MKII…

Dat is weer klasse bij Rolex/Tudor… die hebben dat al…

MT043 Schreef:

Heb wat gelezen en wat filmpjes gezien over het
co-axial uurwerk. En nu wil ik hem helemaal.

Marketing filmpjes van Omega doen het goed :smiley:

Mooi horloge, kopen!

Ik twijfelde heel lang tussen een gebruikte Planet Ocean of een nieuwe Seamaster met blauwe wijzerplaat.
Het gaat binnenkort deze met blauwe wijzerplaat worden.

Het horloge is erg mooi, draagt erg comfortabel en ik vind de band persoonlijk erg mooi erbij passen en zeker niet te bling!

Monasso Schreef:

Mooie klok maar de band is niet mijn smaak…

+1

Lieuwedv Schreef:

MT043 Schreef:

Heb wat gelezen en wat filmpjes gezien over het
co-axial uurwerk. En nu wil ik hem helemaal.

Marketing filmpjes van Omega doen het goed :smiley:

Mooi horloge, kopen!

Kopen zit er helaas nog niet in. Misschien over een tijdje.

Wil hem wel eens gaan passen bij de juwelier.Maar wat vinden jullie daar eigenlijk van, wel kijken maar niet kopen. Vind het vaak moeilijk om een juwelier binnen te gaan met de gedachte dat ik het toch (nog) niet ga kopen. Ik wil hem alleen zo graag een keer passen.

LUWE Schreef:

Dat is inderdaad een nadeel… ik heb meestal 4
halve schakels gebruikt om de perfekte bandlengte
te krijgen…

MAAR… Omege heeft nu een nieuwe band met
microverstelling in de sluiting!

cool! hopelijk is dan ook gauw los verkrijgbaar… alleen vrees ik dat ie niet op mn ouwe band past :frowning: