Zoals een aantal van jullie weet, ben ik al een tijdje bovenmatig geinteresseerd in Omega. Volgens ons gewaardeerd forumlid Hans (hcptdg) zorgt dat ervoor dat je op een gegeven moment dan toch een Rolex wilt.
Dat moment was inderdaad gekomen en vandaag heb ik Hans dan een berichtje gestuurd met wat vragen over een Sub of Dweller.
Wat bleek, ik kon meteen langskomen om ze te bekijken, echt top!
Dus, ik meteen naar het Wassenaar van Heerlen gereden (weustenrade) waar ik een heerlijke espresso kreeg aangeboden onderwijl Hans z’n collectie haalde.
Toen kon ik in alle rust de Dweller met de Sub vergelijken. Toen ik dat een tijdje gedaan had, vroeg ik wat Hans nog meer in zijn kist had zitten.
Daar zat naast een RO1 ook een speedmaster in en toen…toen was ik verliefd!!
Ik heb daarna nog zeker een uur met Hans en de Speedmaster bekijkende op internet zitten surfen naar Speedmasters en daaraan gerelateerde zaken.
Ook ben ik door Hans al wat wijzer geworden over de Speedmaster.
In ieder geval, mijn volgende wordt een Speedmaster Professional (de handopwinder). Eigenlijk, zo heb begrepen, komt die met een Hesalite glaasje maar daar ben ik nog niet uit. Ik ben er denk ik wel uit dat m’n Meistersinger hier het veld voor moet ruimen…
In ieder geval, ik denk dat de stap naar een Rolex via een tussenstap in de vorm van een Speedmaster zal gaan, met dank aan Hans!
Iedereen die me hier nog tips in kan geven, graag!
groetjes,
Joep