Ik ben zo klaar denk ik .... drie stuks waar ik blij mee ben

zijn er hier meer forumleden die dat hebben of hebben jullie allemaal de drang naar nieuw en of meer?
ik heb dat denk ik echt niet meer.



Soms heb ik er drie … Dan ben ik klaar… Denk ik. In een onbewaakt ogenblik heb ik er ineens weer 5 tot 7 :):slight_smile:

Dan gaan we weer ruimen tot de enige drie die ik denk nodig te hebben en dan… Ja, dan begint het opnieuw!

Vervelend virus, dat is het!

Je heb overigens drie leuke klokken!

frenk Schreef:

Soms heb ik er drie … Dan ben ik klaar… Denk
ik. In een onbewaakt ogenblik heb ik er ineens
weer 5 tot 7 :):slight_smile:

Dan gaan we weer ruimen tot de enige drie die ik
denk nodig te hebben en dan… Ja, dan begint het
opnieuw!

Vervelend virus, dat is het!

Je heb overigens drie leuke klokken!

+1
De Enzo is erg mooi!

Ik probeer altijd rond de 4 horloges te bezitten.
liefst met een afwisseling tussen dress en sportief zodat er wat te kiezen valt.
op dit moment hetb ik 6 horloges vandaar dat er 2 in de verkoop staan.

ik heb liever altijd een duo. (misschien een trio horloges omdat je 2 toppers hebt en 1 wisselgeld. gewoon een klokje voor de fun.)

waarom liever een duo: als er brand is heb je 2 armen om ze mee te nemen en het huis uit te vluchten.

De drang naar nieuw is bij mij ook weg, ben heel tevreden met mijn laatste aanwinst, en dan is het wel rustig, er blijven modellen uitkomen of langskomen die mooi zijn, maar ik heb ook wel de rust gevonden nu :wink:

Ben voor alles wel gedekt heb een dress watch voor netjes, heb een wk ek oranje monster een klus horloge en een dagelijkse drager :wink:

Het hoeft niet per sé meer te worden
maar zoals je al aangeeft heb je er ineens meer.

Ikzelf merk nu (met dank aan dit forum)
dat ik nu in tegenstelling tot voorheen
ineens erg veel lekkere trek begin te krijgen
in een paar vintage horloge’s.

Maar dan is er ook nog die zoveelste duiker die je wilt hebben een dresswatch erbij
en voor je het weet heb je ineens 8 10 of meer horloges.

Tenminste zo gaat t bij mij:)

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Heb nu ook wel een steady collectie waar ik omheen wel eens wat koop/verkoop. Ik merk wel dat ik selectiever ben geworden. Eerst had ik vijf duikhorloges tegelijk en dat voegt niet echt veel toe. Nu heb ik voor iedere gelegenheid wel wat voor handen

2 duikers
2 chrono’s
2 vintage chrono’s
2 vintage 'dresswatches’
2 moderne dresswatches

Zou nu bijvoorbeeld nog wel een mooi horloge willen op een stalen band maar geen duiker. Beetje zoiets als een Explorer II/Royal Oak.

Tom Koerts Schreef:

Zou nu bijvoorbeeld nog wel een mooi horloge
willen op een stalen band maar geen duiker. Beetje
zoiets als een Explorer II/Royal Oak.

De Royal Oak! :}

Mijn collectie is groter geworden dan ik in eerste instantie had gedacht. Probleem is dat ik veel horloges voor ‘speciale’ gelegenheden heb gekregen (c.q. 16e, en 17e verjaardag), die ik eigenlijk niet weg kan doen.

Mijn collectie bestaat na 2.5 jaar ‘besmet’ te zijn uit:
Rolex Submariner LVc (vanaf 25 september)
Omega SMP (quartz)
Nomos Tangente Datum
Magrette Bronze (17e verjaardag)
Christopher Ward C2 (17e verjaardag)
Christopher Ward C8
Seiko SKX007 (16e verjaardag)

En verder heb ik inmiddels een behoorlijke collectie bandjes verzameld, maar die liggen niet in de weg. De Nomos wordt niet echt veel gedragen, en ik denk dat als de Rolex er is hij helemaal weinig draagtijd krijgt, dus het kan zomaar zijn dat die op een gegeven moment plaats gaat maken voor iets anders.

Ik blijf altijd verder kijken.

Mijn kistje mag vol raken…dan moet ik gewoon weer klokjes verkopen of weggeven om ruimte te maken voor wat nieuws. Anders gaat het echt de spuigaten uit lopen…denk ik :wink:

toodutch Schreef:

Mijn kistje mag vol raken…dan moet ik gewoon weer
klokjes verkopen of weggeven om ruimte te maken
voor wat nieuws. Anders gaat het echt de spuigaten
uit lopen…denk ik :wink:

  • 1 , bij mij gaat het ook zo.
    Laatste 7 maanden 6 klokkies erbij gekomen en nummer 7 (Steinhart Ocaen One black met ceramic bezel inlay) zit eraan te komen.
    Heb er inmiddels èèntje in de kliko gedumpt en 2 andere (chinese troep) heb ik van horloge leken gekregen en was echt rubbish , die liggen ergens weggeduwd in een kast omdat ik ze nieteens wil/durf om te doen.