Ik ben zoooo oud, ik herinner met nog dat NOS betekende dat het horloge ongedragen was.
Nu betekend het: ach ik had de stickers nog en wat plastiekjes, en die heb ik er met een beetje spuug terug opgeprutst… :?
Deze twee regels vragen echt om meer uitleg…
Slechte ervaring?
+1
We worden nieuwsgierig…
Foto!

Vertel op !:S
Oftewel: je bent te grazen genomenX(
Nee hoor, ik deel je mening!!
NOS= New Old Stock! Kortom ongedragen in de stickers, nieuw in doos met alle toebehoren.
De afgelopen paar jaar is NOS niet meer NOS! Horloges zonder doos, wel gedragen met een paar krasjes… Zoek maar eens op Ebay met het trefwoord NOS!
Bah,…
Wat mij betreft gebruiken we NOS weer zoals het, in mijn ogen, bedoeld was. Ik heb overigens hetzelfde met het woord “Mint”.
Nederlandse Omroep Stichting? 
Echte NOS hoort inderdaad dertig/veertig jaar onaangeroerd in een la te hebben gelegen. Heb een keer een Omega’tje gedaan, die voldeed aan die term. Geen schrammetje. Liep nog 250 graden zonder 'm te openen. Na de servicebeurt liep-ie 315 graden, en makkelijk binnen COSC. Simpel gold-filled handopwindertje, maar da’s dan opeens zo mooi… En 't is dan de kunst om alle kloven, schroeven, en vooral de wijzers perfect te houden!
PeterLC Schreef:
Nederlandse Omroep Stichting?
Echte NOS hoort inderdaad dertig/veertig jaar
onaangeroerd in een la te hebben gelegen. Heb een
keer een Omega’tje gedaan, die voldeed aan die
term. Geen schrammetje. Liep nog 250 graden zonder
’m te openen. Na de servicebeurt liep-ie 315
graden, en makkelijk binnen COSC. Simpel
gold-filled handopwindertje, maar da’s dan opeens
zo mooi… En 't is dan de kunst om alle kloven,
schroeven, en vooral de wijzers perfect te houden!
Super is dat!
Wreckless Schreef:
Ik ben zoooo oud, ik herinner met nog dat NOS
betekende dat het horloge ongedragen was.
Nu betekend het: ach ik had de stickers nog en wat
plastiekjes, en die heb ik er met een beetje spuug
terug opgeprutst… :?
Vertel, wat heb je op je lever…
Oei, dat vind ik ook niet kunnen.
Het is toch immers NEW old stock. En nieuw is niet hetzelfde als gedragen. Kan me wel voorstellen dat er mogelijk iets mist in de loop der jaren (doosje weg ofzo). Maar niet dat ie gebruikssporen heeft.
“Ja, maar hij heeft alleen in de vitrine gestaan voor klanten om te proberen”. Doei! Dan is het een showroom-model, vind ik weer anders dan NOS. Want van een showroom-model verwacht ik wel mogelijke gebruikssporen. NOS is gewoon helemaal ongebruikt in doos, alleen heel heel lang in de doos…
P.S. Ben ook benieuwd waar het op slaat.
Je ziet wel vaak dat mensen zeggen ‘In NOS conditie’. Waarmee ze eigenlijk gewoon ‘zo goed als nieuw’ bedoelen, maar het dus niet nieuw ís. Dat vind ik wel kunnen, zolang het maar duidelijk is waar het om gaat. NOS is NOS, en dus ongedragen.
Wreckless schreef:
Ik ben zoooo oud, ik herinner…
… me niet meer waarom ik dit topic nou eigenlijk ben begonnen ?
Beste wreckless
Laat nu eens weten waarom je zo oud bent,of ben je het alweer vergeten?