Ik ga met vakantie en kom terug met...

Cruises, nooit wat mee gehad. Wilde wel een keertje een cruise proberen, maar glitter en glamour a la Loveboat kan me gestolen worden. Weet u nog?
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwji1aL3kqCAAxXh9bsIHUiTDf0QuAJ6BAgPEAo&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DQksz72Xtpwc&usg=AOvVaw3oM7qcxkSGdbC0JKurBgy3&opi=89978449
Gezondheid van mijn vriendin gaf de doorslag: we gaan een cruise doen, want dan kunnen we toch nog wat zien zonder dat er veel reisbewegingen bij komen. Rusten wanneer je wilt en alles is in principe geregeld. Mooi toch?

Tuurlijk, van tevoren wist ik dat er “winkels” aan boord waren. Ik stelde mij daar niet veel bij voor en in de regel is zoiets niet interessant. Eerste dag rondje schip gedaan om een en ander te ontdekken. Is best groot zo’n cruise schip :sweat_smile: En uiteraard is er glitter en glamour:




Gary Glitter is er niks bij :rofl:
Tijdens het rondje kom ik dan uiteindelijk in de shopping mall terecht. Los van de standaard reut spiegeltjes en kraaltjes en de bekende proleten tasjes hebben ze ook een leuke collectie horloges. Uiteraard moet daar worden gesnuffeld. :smirk:
afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding Plus nog wat bling bling pre-owned Rolex waar ik de moeite niet voor heb genomen om een foto van te maken.

Gelijk wordt mijn blik getrokken naar Bulova. Ik had ze eerder voorbij zien komen op ons mooie forum en geloof dat beide in het blauw stonden waar ik ongetwijfeld te lang naar heb zitten loeren.
afbeelding afbeelding
:thinking:Interessant, maar eens vragen wat dat moet kosten. Per slot van rekening had ik een paar horloges verkocht, dus er mocht weer iets bij.
“Meneer, u heeft geluk. Ze zijn voor de helft van de prijs en tax-free”
“OK, mag het kosten dan?”
“De Bulova Moon watch…”, zei hij niet, want zo goed was meneer niet in de horloges in gevoerd, “…kost nu $395, en de Mil-Ships kost $450.”
“OK, dank voor de informatie. Ik denk tijdens de reis er nog even over na.” Not, ammenooitniet ammehoela, niet voor die prijs. Zijn ze helemaal van de ratten besnuffeld? Hoezo, tax-free? Dit is tax dubbelop :joy: Enfin, nog even lekker zitten gluren in de vitrines en een en ander kunnen passen.

Omdat de horlogeboer op de looproute zit naar diverse attracties aan boord kom ik vervolgens elke dag wel een keer of wat voorbij. Hoopvol kijkt de verkoper mijn richting op met een vriendelijke groet. Zijn collega spreekt mij ook een keer aan en ik vraag of hij nog wat aan de prijs kan doen. “Ja hoor, hij mag weg voor de helft van de retailprijs van $899.” “Uuuhhh, dude: in Europa is de retail €599 inclusief tax, jij hebt een retailprijs van $899 tax-free? Wat klopt hier niet?” “…” Man staat met mond vol tanden en blijft herhalen: " 50% van de retailprijs tax-free. Dat is een goede prijs hoor!"
Tuurlijk joh :rofl:, succes met de verkoop.

Enfin, laatste dag op zee. Ik denk: vooruit, nog even een bezoekje brengen. Praatje maken: “hoe lopen de verkopen?” “Niet zo best! Mensen kopen niet zoveel.” Goh, hoe zou dat nu komen?! Balletje opgegooid voor een voor mij redelijke prijs en met wat heen en weer loven en bieden komen we uit op een zeer acceptabele prijs, Dollar wisselkoers voordeel nog niet meegerekend :joy:

Komt ie:


Er is al een en ander over het horloge op het forum te vinden. Ik hou het op de droge specs:
Kast diameter:41mm
Kast dikte: 14.5mm
Lume: Super-LumiNova
Lug-to-Lug: 50mm
Bandje: Nylon single-pass
Lug breedte: 16mm
Uurwerk: Miyota 82S0
Waterdicht: 200m
Indruk: lekker dragend horloge met een stevig bolletje. Hoewel het bolle saffier het horloge hoog maakt, merk je dat eigenlijk niet. Kortom: leuk aandenken aan de vakantie en een apart en leuk stukje historie rijker. Dank voor het lezen :+1:

174 likes

Mooie souvenir! Geniet ervan :+1:

1 like

Mooie hoor! Van harte en geniet ervan.

1 like

Leuk verhaal en foto’s, prachtig horloge als aandenken. :+1:

1 like

Veel plezier ermee’n

1 like

Bij het lezen van de topic titel was dit zeker niet het eerste wat bij me opkwam…maar wel een stuk gezonder dan de SOA-opties die ik invulde…

Van harte!! Mooie NA!!

11 likes

Mooie vakantieafsluiter! :pray:t3:

1 like

Mijn beste,

Een vakantierijke horloge verworvenheid!!
Fraaie aanwinst!!
Ik wens je er een inspirerende tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Leuk hoor! Heb die Milship ook nog even in mn handen gehad in Italië, maar het is toch een Super Squale geworden die mee naar huis ging :sunglasses:

13 likes

Van harte! Wat een leuk aandenken:)

1 like

Goed verhaal met scherpe en eerlijke prijzen, was er geen WiFi aan boord :thinking:
Gefeliciteerd met je leuke NA en tof dat het uiteindelijk gelukt is

1 like

Mooi souvenir toch? Wel redelijk lachwekkende prijzen die er dan blijkbaar gehanteerd worden aan boord van zo’n schip… Geen idee hoeveel mensen er dan in trappen en denken “het is taxfree dus het moet wel een goeie deal zijn”-- maar jij dus niet :sunglasses:

Leuk horloge, veel plezier ervan!

2 likes

Hee, gefeliciteerd man! Aparte verschijning ook. Mooi dat je een dealtje hebt kunnen maken.

1 like

Erg mooi! Geniet ervan! Vraagje, wat is het tweekleurig rechthoekje boven de 6?

1 like

Zekers :blush: en dank allen :pray:

Dank jullie!

:rofl: dank :+1:

Jaaaaa, ook mooi, jij ook dikke feli :+1:

:joy: op volle zee á raison van $45 p/p p/d. Kon gelukkig af en toe 4G van de wal gebruiken maar ik ken de prijzen ook redelijk :wink:

Niet veel dus want ze verkopen niet zo veel :grin:

Dat dus, super vintage “vibe” en toch modern, dank je :+1:

Dank en dat is een vocht indicator. Wanneer er vocht in de kast komt wordt dat hier aangegeven. Soort lekdetector. Als het xo ver is ben je waarschijnlijk toch al te laat :sweat_smile:
Dank allen voor de felicitaties.

7 likes

Ik wist niet dat Bulova dit pareltje ook aanbiedt, ik ben tot nu toe nog niet verder gekomen dan de Lunar Pilot. Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst!!

1 like

Leuk souvenir! Gefeliciteerd en plezier ermee :+1:.

1 like

Leuk om te lezen :+1:t2: En mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Sowieso leuk, een horloge met een leuke herinnering en verhaal! Gefeliciteerd!

1 like

Mooie deal zo! Hoop trouwens ook dat je met je vriendin dat gevonden hebt waarvoor je de cruise gedaan hebt en dat het een succes was :relieved:

2 likes