Ik ga naar Japan en neem mee terug....?

Leuk idee voor de HF-borrel dan?
Afspreken bij het Seiko museum :slight_smile:

Ik vind de cocktail nog steeds erg leuk. Neem je je gshock ofzo mee voor onderweg en heb je daar je dress/uitgaans watch erbij.

En als je geluk hebt met wat korting misschien :blush:

http://www.jp-watch.com/data/jp-watch/product/20130402_01d0d4.jpg

1 like

Als quartz ook mag is dit een leuke optie vind ik.

2 likes

Die cocktail is en blijft een absolute topper. Daar zou ik ook voor gaan.

Even een resurrect, ik zit namelijk met dezelfde vraag en wilde een topic met precies dezelfde naam aanmaken (dacht dat ik origineel was :sweat_smile:)

Zelf mag ik over twee weken weer die kant op, niet de eerste keer maar wel de eerste maal als horlogeliefhebber. Fun fact: op de eerste avond van mijn eerste bezoek (alweer een tijd geleden) ben ik 's nachts in slaap gevallen op een bankje in Roppongi… dat was raar wakker worden de volgende ochtend!

Afijn, tot dusver staan de volgende opties op de lijst:

• Alpinist (bijna een must voor mij)
  • SKX007K (op Amazon JP iets goedkoper dan hier)
  • SKX007J, maar dan om te flippen
  • Juist een Europees horloge, op laten sturen naar mijn vakantieadres en zo geen BTW :imp: (Steinhart, Borealis bijv)
  • Misschien een JDM Orient?
  • een bezoekje aan het Seikomuseum
  • Jack Road, kwijlen over horloges die ik niet kan betalen
  • zo’n mooie Namiki-vulpen als hierboven!

Mijn budget is helaas voor een groot deel opgegeten door verbouwingen, dus ik kan geen GS of MM300 betalen.
Heeft er iemand nog tips?

1 like

Jaren geleden ben ik een paar weken in Japan geweest. Viel me op dat het een land is met enorm veel horlogeliefhebbers. Naast een paar deftige juweliershuizen trof ik ook heel bijzondere modellen aan in in grote elektronicazaken in Tokyo. Heb je ongetwijfeld ook gezien toen je er eerder was.

Mooie kans om wat modellen op de kop te tikken die je hier in Nederland niet of moeilijk kunt krijgen. Afhankelijk van je budget en de koers van de Yen natuurlijk… Ben heel benieuwd! Veel plezier iig en goede reis vast.

Een Seiko SDGM. Een zwarte, of nog beter blauwe wijzerplaat met witte chapterring.

5 likes

die lopen ook aardig in de papieren, zeker die handgeschilderde gevallen…Wel mooi natuurlijk.

Alle JDM modellen zijn ook leverbaar bij SoloJapan op Ebay. Scheelt inklaring en belasting.
Laatst een verzoek gedaan voor een JDM SARX033, kan hij gewoon bestellen en een faire prijs.

Een SARX035 :+1: of uiteraard een GS al shet budget dat toelaat :slight_smile:

@Dunzdeck: alvast een pracht van een reis toegewenst! En alsjeblieft: naderhand een mooi verslag plaatsen, hoor!
Zelf hoop ik jouw truukje over een jaar uit te halen; ik ben al druk aan het sparen. Mijn doel is een GS + Japan opsnuiven.
Heerlijk, zulke plannenmakerij.

Nogmaals: mooie reis, hoor!

2 likes

Koop voor vertrek op Global Raketten of ergens anders on-line (chrono24 bij een Japanse verkoper of zo) en laat het afleveren in je hotel :grinning::thumbsup:
Gooi je hem in je koffer, redelijke kans dat je hem zonder invoerkosten het land in krijgt.

Maar het beste is natuurlijk Japan zelf, zelden zo’n positieve cultuurschok meegemaakt als daar. Super veilig, super beleefd en alles klopt. Geniet er van !

1 like

In het ergste geval een SARX017 van de Seiko, in het tussensegment een Seiko Snowflake, en in het beste geval dit ding:

2 likes

Hoezo? Om de pols tijdens de hele vakantie, papieren wegmoffelen nadat je het serienummer registreert, en doen alsof de neus bloedt…

1 like

Jongens toch! Zijn de kruimeldieven die de btw proberen uit te sparen hier nou op zoek naar impliciete goedkeuring “omdat iedereen het doet”? Of is het om de moed te verzamelen?

Alsjeblieft zeg! Als je stout wil zijn, doe het dan gewoon, stop de winst in je zak of betaal de boete, maar deel je voornemens niet in het openbaar. Ik word er een beetje verdrietig van.

Gedeelde ervaringen van boefjes die eruitgepikt zijn dat vind ik dan wel weer leuk. Ik ben benieuwd hoe de “overtreders” terugkijken op dat moment.

4 likes

Voor zo ver ik weet hebben geisha’s geen serienummers.
En om er een aan de pols te hebben lijkt me een hele opgave :smile:

Seiko timesonar of een seiko starwars.
Of een andere jdm

Niet over belastingparadijzen en multinationals beginnen, niet over … :slight_smile: Maar waarom wordt je daar verdrietig van, Onno? Ik heb zelf overigens die plannen niet, ik geef alleen aan dat de douane niet zo moeilijk hoeft te zijn. :slight_smile: Al heb ik ooit wel een Mac Mini en een iPadje mee gesneakt uit de VS, dat wel.

Geloof je me als ik zeg die hele Geisha niet gezien te hebben in je post?

Voor deze ene keer :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wie ben jij in godsnaam?

Ik hoop altijd dat mensen verantwoordelijk willen zijn voor hun eigen daden… dingen gewoon doen als ze je goed lijken en de consequenties accepteren van je eigen handelen.

Moed schrapen in de menigte voor een kleine malversatie vind ik een tentoonspreiding van kleinzieligheid. Dat dus…

P.S. Niet vergeten om de doos en papieren met de post te sturen, hè?

7 likes