Ik ga naar Japan en neem mee terug....?

“Wie iets over mij wil weten kan er altijd naar vragen.” volgens zijn profiel. :slight_smile:

Maar vast iemand uit dit rijtje correspondenten … https://decorrespondent.nl/home
Ik verdenk Arnon Grunberg ervan :wink:

2 likes

Hij heeft iig zoals een journalist het betaamd grondig onderzoek gedaan naar de hf leden :spy:

1 like

Hahahaha… ja, wie soll ich das jetzt sagen? Ik heb me nog niet voorgesteld.

Maar mijn beschrijving van een mogelijke handelswijze had niet tot doel om enige moed bij elkaar te schrapen. Kleine malversaties kan ik indien nodig uitstekend rijmen met m’n eigen geweten, ik schat de risico’s zelf ook in, en besluit dan te handelen. En als ik tegen de lamp zou lopen zou ik dat in alle beleefdheid aanvaarden.

Neen, m’n beste, ik wilde toch echt alleen maar aangeven dat ik de douane voor een GS-je niet als enorm moeilijk te nemen obstakel ervaar. En ja, als ik ooit een GS of Credor voor [ahem, kuch kuch] weinig geld in Japan koop kan die doos ook wel weg, want ik flipper niet.

2 likes

Met Japanse horloges heb ik wat minder, maar de echte en de modeltreinen zijn fantastisch! Dus een Kato zou zeker mee gaan. In de doos toch maar.:wink:

2 likes

Ah, nog een humorist op het forum :grin:

1 like

Gokje ; ChrisWinter

Oh dat zou ik leuk vinden, maar ik hoop er maar niet op. Chris zou volgens mij gewoon zonder zenuwen en heel cool zijn horloge door de douane loodsen zonder er verder ruchtbaarheid aan te geven. Bovendien heeft ie al een geweldig gave SARB ( heb ik hem persoonlijk van mogen voorzien).

Aan de andere kant,… de verkiezingen staan voor de deur en ook @marijn heeft zich al gemeld :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Eh… beschreef ik hierboven nou niet hoe ik zonder zenuwen en weloverwogen een horloge door de douane zou loodsen? :astonished:

Maar je hebt binnen dit forum nog nooit een SARB verkocht, bij mijn weten. Vertel eens? :slight_smile:

1 like

SDGM001 :wink: aka de SuperSarb

Ik heb het ook al gemerkt ja. Ik ga de mijne zeker nog niet weg doen!

Ahhh, ik word geroepen. Uitkeringstrekkers zijn volgens velen profiteurs, dure lunches van politici zijn walgelijk, zelfverrijking op kosten van de samenleving door bankiers of directeuren van woningbouwverenigingen is een schande maar het jatten van je eigen samenleving door belasting niet te betalen is natuurlijk volledig correct.

12 likes

Mea Culpa! Dat is em! Ik ben blij dat die schoonheid Chris zijn pols siert!

1 like

Enig idee hoeveel horloges hier op het forum van zwart verdiende centjes worden gekocht? Dan maakt dat kleine beetje BTW ontduiking bij de douane okk niet zoveel meer uit :joy:

3 likes

En voor diegenen zonder toegang tot zwart geld… Als de regels zo opgesteld zijn dat bepaalde instellingen en bevolkingsgroepen stelselmatig vele miljarden aan de wereld mogen onttrekken is het niet zo dat het plotseling legaal of moraal verantwoord is om een klok langs de douane te dragen zonder iets te zeggen.

Maar ik merk wel dat ik mij er niet schuldig over zou kunnen voelen. Zeker aangezien de Belastingdienst beter weet hoe ik er op welk moment dan ook voor sta dan ik zelf. En waar ik rondrij, omdat ze van RWS automatisch zonder aanleiding camera beelden naar binnen tanken.

Noem het civiele ongehoorzaamheid.

EDIT: Waar lul ik eigenlijk nog over? Ik heb helemaal geen doekoe voor die Credor, niet met en ook niet zonder BTW en invoerrechten. :slight_smile:

vooral ten bate van jezelf. :slight_smile:

Neuh, ik ben daar niet zo moeilijk in. Zo heb ik bij gelegenheid ook Mac Minitjes en iPadjes uit de VS mee gesneakt ten bate van anderen.

Welkom terug!! Je weet vast nog wel dat we hier dol zijn op foto’s :wink: Mag ik nog een keer een plaatje van de SDGM?

Eh, ik heb helemaal geen SDGM. Hoe kom je er toch bij?

Zoals eerder genoemd moet je naar één van de grote elektronica warenhuizen (zoals “bic camera”). Er zijn veel horloge speciaalzaken, maar daar betaal je veel meer en heb je minder keus.
Bij die elektronica warenhuizen zijn de bovenste verdiepingen meestal gereserveerd voor de horloges. Je kijkt je ogen uit. Heel veel plezier, maar dat gaat vast lukken.
Gr.Wander

Goeie tip, bedankt!

1 like