Ik ga op reis en neem mee

Hallo Mensen,

Deze week moest ik met het vliegtuig naar zuid europa voor mijn werk, meestal loop ik op schiphol even de kiosk binnen en zoek ik een tijdschrift/magazine of 2 om de tijd een beetje door te komen. Nu hebben ze voor verschillende speciale onderwerpen (auto´s, horloges etc.) meerdere magazines liggen.

Ik heb uiteindelijk de 00/24 en topgear meegenomen om op mijn gemak door te lezen.
Vond de 00/24 een leuk blad, met leuke verhalen over speciale horloges (marie antoinette van breguet bijv.), geschiedenis van een horloge (Reverso) enz.

Zijn er speciale horlogebladen welke jullie kopen? Of hebben jullie aanraders van bij voorkeur nederlandstalige horlogemagazines?

ben benieuwd…

Grtz,
Mark

De Nederlandse bladen heb ik wel eens gekocht, maar de Duitse bladen, zoals Uhrenmagazine en Chronos vind ik veel beter.
Ik heb vorig jaar dan ook een abonnement op de Chronos genomen. Nog geen spijt van:)

Hoi Mark,

Ik heb tot tevredenheid een abonnement op het magazine Horloges. Volgens zeggen het grootste magazine van de Benelux. Het blad komt 4x per jaar uit. Na de beurs in Basel is het nummer extra dik met allerlei nieuwtjes etc. Enige op- of aanmerking die ik persoonlijk heb, is dat er niet al teveel aandacht wordt geschonken aan horloges in het wat goedkopere segment, zeg tot €750. Een merk als Seiko, maar zo zijn er nog vele andere te noemen, komt niet of nauwelijks aan bod wat ik persoonlijk wel jammer vind. Meteen even van de gelegenheid gebruik maken: Weet iemand een blad of magazine die hier wel regelmatig aandacht aan besteed?

Gr,

Ron.

Zeno hoort inmiddels toch ook tot dat ‘goedkopere segment’? Overigens denk ik dat Seiko misschien nog wel tot het goedkopere, maar zeker tot het betere segment behoort :slight_smile:

Hoe kom je daar nou bij, Zeno behoort tot de Haute Horlogerie…:smiley:

De reden waarom ik vooral Seiko noem houdt verband met de vele aanhangers, waaronder ikzelf, van dit merk op dit forum. Het is handig om te weten dat je van het genoemde magazine niet veel hoeft te verwachten richting Seiko.

Kan me overigens prima vinden in jouw opmerking over Seiko.

Gr,

Ron.

Mijn beste,

Een goed Nederlandstalig horlogemagazine is in mijn opinie het blad ‘Watching’.
Er staan soms best leuke artikelen in. En men besteed ook aandacht aan de wat minder pronkende merken.
Dit in tegenstelling tot de magazines zoals b.v. ‘Horloges’ en ‘00/24‘. Deze magazines zijn veel te ‘flashy’ en er staan voorts maar sporadisch artikelen in die interessant te noemen zijn. Over het algemeen echter brengen ze weinig nieuwe, relevante informatie.
En natuurlijk niet te vergeten het onvolprezen: http://www.horloge.info/

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ik heb maandag op Schiphol toevallig ook de 00/24 gekocht. Gezien ik kon kiezen uit twee horloge bladen, bleek het geen slechte keus. Ik heb me er aardig mee vermaakt.

Maar, zoals al door anderen aangegeven, de duitse bladen zijn toch wat diepgaander.

Groeten,

Martin

Van harte mee eens - de Duitse bladen lezen misschien wat lastiger, maar bevatten veel minder artikelen die klakkeloos overgenomen lijken te zijn van het persbericht… Uitstekende artikelen in Arbanduhren en Chronos. Jammer dat ze vrijwel nergens los te koop zijn… Iemand nog een tip voor omgeving Rotterdam ?? Er was een benzinestation langs de snelweg naar Bergen op Zoom, maar die is in andere handen overgegaan en de nieuwe eigenaar zag kennelijk meer handel in de Flair, de Jippo en de Penthouse dan in Chronos :frowning:

Groet
Mark

Ik vind de Nederlandse horlogebladen weinig verheffend. Mijn abo op Horloges Magazine heb ik van alle ellende opgezegd, omdat het naar mijn idee nergens over ging. (td) De Duitse bladen zijn wat dat betreft wat serieuzer, maar ja, ook niet voor iedereen even makkelijk te lezen.

Hartelijk dank voor alle reacties!

Ik zal voor mijn volgende reis eens op zoek gaan naar een van de duitse bladen, ook goed om mijn duits een beetje op te halen! En de ander genoemde horlogebladen ook eens opzoeken om ze te ervaren.

Uit de reactie van MarkV begreep ik echter dat de duitse bladen moeilijk los te verkrijgen zijn. Iemand een tip waar deze bladen te koop zijn in regio amersfoort?

Grtz,

Bij mijn bladenboer, van Hoeven in IJsselstein, zijn ze gewoom keurig op
tijd verkrijgbaar.
En om de schade in te halen:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,103003

MarkV Schreef:

Van harte mee eens - de Duitse bladen lezen
misschien wat lastiger, maar bevatten veel minder
artikelen die klakkeloos overgenomen lijken te
zijn van het persbericht… Uitstekende artikelen
in Arbanduhren en Chronos. Jammer dat ze vrijwel
nergens los te koop zijn… Iemand nog een tip voor
omgeving Rotterdam ?? Er was een benzinestation
langs de snelweg naar Bergen op Zoom, maar die is
in andere handen overgegaan en de nieuwe eigenaar
zag kennelijk meer handel in de Flair, de Jippo en
de Penthouse dan in Chronos :frowning:

Groet
Mark

alle bruna,s verkopen chronos en armbanduhren ook in rotterdam

Ik heb een abbo op watching.
Wanneer ik in Parijs mijn broer bezoek koop ik altijd “Montres” dat is het horlogeblad in Frankrijk.
Recent heb ik via Ako.nl het magazine “Plaza watch” (the double Espresso in the sleepy world of watches and jewellery) besteld en dat was inderdaad zoals ze beweren een totaal anders vormgegeven blad erg mooie foto’s.