Ik had 'm al eens eerder laten zien, maar

… toen zat hij in de collectie van mijn vrouw. Aangezien zij haar collectie heeft uitgebreid (lees: mijn horlogelade heeft overvallen… en weg was mijn Nivada Chronoking…), werd het tijd voor een tegenactie!

Zie hier de Northern Eagles AMSI. Een WAT??? Northern Eagles maakte plakmerken voor iedereen die er maar belangstelling voor had. Andere grote merken deden dat in de jaren 70 ook naar hartelust. Bekendste is natuurlijk Sinn. Overigens staat AMSI voor Associazione Italiana Maestri di Sci. Juist, Italiaanse ski-instructeurs. Wel grappig op deze prachtige, warme zondag - en een AMSI-horloge om de pols van iemand die een t*ring hekel aan sneeuw heeft, maakt het nog leuker.

De Northern Eagles heeft een Lemania 5100 aan boord. En dat bij iets meer dan 39mm breedte. Het is wel een dik horloge, niet in de laatste plaats door het bolle plexiglas!

Lang heb ik gedacht dat Northern Eagles de kleinste Lemania 5100 maakte, maar ondertussen ben ik er achter gekomen dat Revue Thommen een nog kleiner horloge met de Lemania 5100 heeft geproduceerd.

Menno

foto’s:

Ik vind hem leuk! Nato kan ie ook goed hebben. veel plezier ermee :)-D

Wat een leuke!

Wat een vrolijke zomerse kleurtjes voor een winterhorloge.
Helemaal leuk (tu)