Ik heb de kleinste! (nieuwe aanwinst)

Nee, niet dat, en het is niet eens waar, die van Seamaster is fors kleiner ;)… Maar het is wel een heeeeel klein duikertje! En het is inmiddels van mijn vrouw:

Een half jaar geleden kocht ik op MP bovenstaande Heuer (van voor de TAG tijd) duikhorloge. Voordat u denkt dat die kroon wel erg groot is, de bezel meet 28 mm. Achtentwintig ja… :smiley: Maar er was het een en ander mee aan de hand, zoals bijna altijd bij aanwinsten van mij. In een post over mijn lokale horlogemaker kwam het horloge even ter spraken (zonder foto):

Daarvan liep het uurwerk veel te snel. Ik had er zelf aan gezeten en de afwijking tot enkele minuten per dag teruggekregen maar beter kreeg ik het niet. Daarbij was het balletje uit de bezel dus deze ratelde niet meer. Wilde ik ook laten maken. Dat kon maar ging 330 euro kosten! Dat vond ik niet nodig maar als ze nou alleen het uurwerk even zouden reguleren? Nou, dat ging dus niet hè… Dan moet het horloge op het speciale vibra-nog-wat apparaat in 5 posities en dan zou er vast uitkomen dat de centrale as van de balans opnieuw gepolijst zou moeten worden (echt waar!). En dat is duur meneertje! Nou, dat soort verhalen… Inpakken en wegwezen dacht ik.

Lucien pikte het op en stuurde mij een PB. Of hij me met het probleem helpen kon… Dat hoefde hij maar 1 keer te vragen, de Heuer ging al op de bus. Lucien had al gauw het een en ander gediagnostiseerd en begon stukje bij beetje aan de reparaties. Hij verving het glaasje, er kwam een nieuwe pakking in, de clickspring voor de bezel werd gerepareerd, het uurwerk (AS 5103) werd uit elkaar gehaald en schoongemaakten en dan het fijnreguleren… dat was een hele opgave! Het uurwerkje verzette zich flink maar Lucien kreeg het voor elkaar! Lucien, thanks a million!

Het horloge kwam precies op tijd terug voor de verjaardag van mijn vrouw. Want ondanks dat ik niets tegen kleine horloges heb (tot 32 mm gaat imho best) is 28 mm (bezel) mij ook wel wat te klein:

en licht, op de display zie je het gewicht inclusief band in grammen…:

Maar er zat een heel lelijk plastic bandje aan, zo kon ik het niet aan mijn vrouw geven, dus bedacht ik dat een bandje van roggenleer wel heel aardig zou zijn, gelijk als kado van mijn dochter aan mijn vrouw. Dat bandje moest dan 14 mm zijn… Ik naar Den Haag bij Manbodth (schrijf ik dat goed?, had het niet) en Horlogeplatform (was dicht…!) langs, nog wat juweliers maar niks hoor. Dus een noodroep: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,48526
De dag erop moest het bandje bij me zijn, ik ging twee dagen later een paar dagen weg en we zouden de verjaardag van mijn vrouw daar vieren! Dankzij Tom (nogmaals bedankt hè?) kwam ik bij de Amsterdam Watch Co.

Op hun site http://www.awco.nl/produkt.php?id=252&type=1&select=1&foto=1&produkt=2&pagina=2&nummer=6&AantalPagina=18&HuidigeMerk=Alle%20accesoires&Laatste=0 stond dat ze ze in 16 t/m 24 mm hadden maar toch maar even gebeld en wat een geluk… ze hadden 'm ook in 14 mm!!! Dat hebben ze voor het gemak nu ook op hun site er bij gezet :smiley: En ze stuurden het nog dezelfde dag naar me toe!!! Wat een service, zo was het bandje op tijd en kon ik het (aan het horloge) als verjaardagscadeau namens mijn dochter aan mijn vrouw geven. AWCO bedankt!

Ik moet zeggen dat het een van de leukste horloges is die ik heb en vind het jammer dat het zo klein is, anders…

Gefeliciteerd met je kleintje (:smiley:

Mooi verhaal, leuk als er zoveel moeite gedaan wordt voor (wat anderen wel eens betitelen als zomaar ) een klokkie. Maar wij weten beter.

Groeten ook aan je vrouw :slight_smile: hans

Klein maar fijn. Mooi verhaal, zo zien we ze graag…

Nu nog een statieportret van Mrs Henrik met de nieuwe aanwinst :wink:

gr,
Hans Mennink

Gefeliciteerd met dit leuke horloge. Het verhaal is bijna mooier dan het klokje zelf :wink:

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst voor je vrouw, het is een prachtig horloge. En bovenal het is een fantastisch verhaal. Zeker als je de moeite hierbij in acht neemt welke de mede horlogefanatici voor jou hebben genomen. Mijn petje af voor deze mensen. En voor de verjaardag van je vrouw zet ik mijn (feest)petje weer op. :slight_smile:

Orologio Signaturis Temporis

Prachtig horloge! En een mooi verhaal erachter!
Hopelijk weet je vrouw een dergelijk horloge ook van harte te waarderen!!

Congrats met je nieuwe aanwinst ! Héél speciaal klokje !
Jouw vrouw boft toch even dat haar man zich zo uitslooft om de perfecte watch-strap combinatie te vinden !!!

Jij krijgt met “vaderdag” ( vieren ze dat in NL ? ) vast een tweede mooie Breitling !!! :smiley:

PS: Bij ons in België zeggen ze: " Je moet al eens een klein visje uitgooien, om een grote te kunnen vangen ! " :wink:

Prachtig verhaal en dito horloge, dit vind ik echt mooie verhalen om te lezen…
Blijf me verbazen over wat sommige van jullie met horloge kunnen.
Geniet ervan als je vrouw hem draagt!
Groet,
ger

Haha. Leuke aanwinst en leuk verhaal erachter.

Straks zetten we hier nog een trend: “wie heb de kleinste?!” :smiley:

Overigens, erg dubieuze titel “ik heb de kleinste !” :smiley:

Dan hoor ik toch nog liever onze Raymond van het Groenewoud… :wink:

hij is hartstikke mooi geworden…zal je vrouw vast blij mee zijn :wink:

Marc-B1 Schreef:

PS: Bij ons in België zeggen ze: " Je moet al eens
een klein visje uitgooien, om een grote te kunnen
vangen ! "

Deze snap ik… :)-D

Leuk is deze, mooi bandje ook !

Zijn prachtige en zeer degelijke horloges-kasten.
Werden gebruikt door verschillende merken.

Prachtig, die band maakt het helemaal af.

Zij is klein, maar fijn.

Gelukkig is je vrouw er blij mee (tu).

Eind goed, al goed…ik ook blij :smiley: