Iets beter licht dat wel en verder beter stil houden Ik was wat grieperig ook dus dat werkte blijkbaar ook niet mee.
Ja, als je van de koorts gaat trillen dan krijg je niet per definitie scherpe foto’s.
Top bezig in ieder geval; scheelt weer de aanschaf van een andere telefoon
Ja ik heb het eerder gehad met een telefoon waar de camera echt slechter werd en niet meer scherp was. Daarvoor ook gewoon prima kwaliteit.
Dit zijn nog even wat probeersels voor het stopiicht en ik ben tevreden maar licht is zeker erg belangrijk
Dit is wel weer te doen zo.
Nogmaals dank aan allen voor de input!
Wij zijn de eerste twee keer het hele land doorgereisd; één keer met de klok mee en één keer tegen de klok in. Laatste keer van oost naar west via zuidkust en zelfde route terug, maar dan met wat ‘binnenlandroutes’ erbij. Ook nog de Hekla op geweest. Spannend, want die vulkaan kent een ‘negatief reisadvies’…
Bij deze drie foto’s kun je mooi zien dat de bovenste wat overbelicht is, althans kast/wijzerplaat. De middelste lijkt me het best qua belichting.
Ziet er inderdaad stukken beter uit!
Hahahah, ik ben al lang blij dat het weer scherp(er) is en ben net klaar met mijn dansje
Maar ik ben op dit gebied een noob en als ik kan zien wat het moet zijn op een plaatje is het al goed.
Het punt is dat ik er geen geduld voor heb en ik zie ook niet altijd wat een fotograaf allemaal ziet.
Maar ik zie wel de verschillen ook qua belichting en zo maar perfectie is ook niet mijn streven. Het moet als het even kan gewoon goed scherp zijn en met dit soort snapshots is er altijd wel iets.
Maar dan ga je al snel richting wat duurdere apparatuur, statief etc. Ik zou het wel leuk vinden als een goede fotograaf eens een shoot zou doen. Heel benieuwd of die dan ook het effect van de plaat mooi zou kunnen vastleggen.
Maar, je moet natuurlijk ook selecteren. Foto’s verwijderen. Van die bovenste drie bijvoorbeeld, gewoon de middelste bewaren en de andere twee verwijderen…
Mooie foto’s .
Met welke lens gemaakt?
of met een vintage olympus f/1.8 met adapter of de fuji 35mm F/1.4
Old meets new(ish) en een extender om het af te maken.
Nikon D200 met Tokina 135mm 2.8 en aktieve extender (dus met correctielens)
ik ben de gebruiksaanwijzing van de x100f aan het bestuderen. Lijkt me nog best ingewikkeld maar vrees dat ik voor deze knoepert van een Nikon een paar maanden op cursus moet.
Op zich alles op automatisch en verder even alles uitproberen werkt prima. Ik kwam van spiegelreflex, dus moest het eea afleren.
Ik schat dat ik van de talloze mogelijkheden van mijn fotocamera’s (en de vele die ik heb gehad) nog geen 5% gebruik. Na aanschaf even wat functies in- of uitschakelen en daarna alleen nog maar plaatjes schieten op ‘M’…
Reden daarvan zal zijn dat ik al in 1968 mijn eerste basic camera kreeg met alleen diafragma en sluitertijd. Daar ben ik sindsdien wel in blijven hangen…
Het gaat prima !
Nou ja ‘te doen’…het zijn gewoon hartstikke goeie wristshots Nette leercurve. En, dat had ik nog niet gezegd, prachtig horloge.
https://www.horlogeforum.nl/u/HansvL prachtige fotos en horloge
BTW ik vind die belichting wel knap gedaan met dat licht zo bovenaan; top
Tadaa