Ik heb deze & deze en vraag over fotografie

Zoals de titel al zegt heb ik deze


En deze
afbeelding
En daar maak ik de foto’s mee van die andere :slight_smile:
Topic kan dicht :joy:

Zonder gekheid, ik heb natuurlijk nog iets meer polscandy maar met mijn laatste aanwinst wordt wel heel pijnlijk duidelijk dat echt goede foto’s gewoonweg niet gaat lukken met een telefoon.

Ik heb nog ergens een Canon digi compact liggen maar daar zal ik nog is naar kijken, daar krijg ik op één of andere manier geen scherpe foto’s meer mee Maar zal nog eens bekijken of dat toch nog lukt.

Maar mijn vraag is eigenlijk, wie weet er leuk compact cameraatje voor niet teveel doekoe waar gewoon betere foto’s mee te maken zijn? Moet scherp zijn en ik weet dat ook dat beperkt is maar voor mij voldoende. Ik heb niet het geduld voor ingewikkelde apparatuur, losse lenzen etc. En het geld er niet voor over.

Kortom een leuke digi compact die het leuk doet waarmee ik betere foto’s kan maken dan met een telefoon. Alle tips zijn welkom en alvast dank veur de inpoet :wink:

2 likes

Even de camera op macro setting zetten, dan kan je in ieder geval op deze afstand scherpe foto’s mee maken. Als het echt jip en janneke camera is, dan is het vaak het roos icoontje :wink:

Mooie Sinn! Soort lichte parelmoer glans?

1 like

Dank U! Ja het is parelmoer en sowieso moeilijk op plaat te krijgen, het effect is altijd minder. Maar waar de telefoon vaak op zich scherp genoeg is merk ik dat die toch geen scherpe plaatjes maakt.

Al eens een cameralens voor op de smartphone geprobeerd? Daar zit vaak standaard een macrolens op :wink:

1 like

Ja zo een goedkope maar denk gewoon dat de camera niet zo best is.

Telefoon camera’s zijn juist enorm veel beter geworden. Met zo’n s7 moet je gewoon een goed plaatje kunnen schieten hoor.

2 likes

S7 heeft een hele goede camera. Die van mij is momenteel helaas stuk, maar ik maak gewoon een mooie scherpe foto en maak een uitsnede van het gedeelte dat ik nodig heb. Werkt prima.

2 likes

Dan weet ik niet wat er met die van mij mis is maar op elke foto op ware grote is die altijd onscherp. Het Made in Germany onderaan bijvoorbeeld ziet er niet uit. Heb de lens ook schoongepoetst maar geen resultaat tot nog toe.

Dat zou je denken en ik was in het begin ook wel tevreden maar het lijkt slechter te zijn op één of andere manier

Maak je de foto van te dichtbij dat hij niet kan scherpstellen? Misschien helpen de donkere wintermaanden ook niet mee aan de fotokwaliteit :wink:

1 like

Pff, ik ben echt zo a-technisch op fotogebied, het zou kunnen. Meestal zal het zo een 30cm zijn denk ik

Ik was ook nooit super tevreden met de foto’s van mn S7. Ze waren oké, maar nooit denderend. Zeker binnen niet.
Omdat inzoomen op grotere afstand ook niet ging, heb ik deze erbij gekocht voor vakanties e.d.


Ik ben er erg tevreden over en ook het inzoomen vind ik top. Kijk maar eens naar deze, gemaakt uit de losse hand: (wel even op klikken hè)

13 likes

Ziet er strak uit, maar het is zo makkelijk om ff een foto te maken en die gelijk op het forum te kunnen zetten :slight_smile:

1 like

Klopt, maar deze heeft wel WiFi, waarmee je zo overzet op bijv je ipad

Maar je hebt de S7 :roll_eyes: …was mijn vorige toestel en ik heb nu de S9 waarvan ze zeggen dat die veel beter is…maar ik had met de S7 betere foto’s vind ik dan nu met de S9…

1 like

Die S7 moet inderdaad betere plaatjes kunnen maken hoor!

Ik heb ook altijd Panasonic lumix gehad met zo’n leica lens. Eerst een echte Leica maar die ben ik kwijtgeraakt. Toen maar de Panasonic equivalent gekocht en echt perfecte foto’s mee gemaakt.

1 like

Staan de camera instellingen goed? De hoogste resolutie ingesteld?
Open de camera app - tik rechtsboven op het instellingen icoontje - bovenaan de lijst kan je zien welke resolutie staat ingesteld.

1 like

@Vinner waarom pas jij de titel aan van dit topic?
@Chopin voor jou hetzelfde?

Als jullie het niet eens zijn met de titel stuur dan een PB maar ga niet uit eigen beweging met topics van een ander lopen rommelen aub.

Dat is mooi scherp ja!

Ik heb alleen maar een “&” toegevoegd omdat ik dacht dat dat vergeten was. Er stond “dezedeze”.

Mijn excuses voor mijn lompheid.

3 likes

Omdat de titel anders onbegrijpelijk is en mensen - mijzelf incluis - het fijn vinden om te weten wat hen te wachten staat o.b.v. de titel van een topic. Anders krijgt het forum een hoog clickbait gehalte en ik kan me niet voorstellen dat iemand daarop zit te wachten.

Misschien had ik het eerst even aan jou als TS moeten voorleggen…

3 likes