Ik heb deze & deze en vraag over fotografie

Dat was niet van mij en ik weet niet wie dat dan doet maar dat is vervelend.

Mijn originele titel was: Ik heb deze

@Vinner en @Chopin no hard feelings heren maar voortaan graag even melden dan is er verder geen probleem :wink:

1 like

Heel mooi horloge! Staat nog hoog op m’n wishlist.
Foto’s met een mobiel of echte camers zijn idd een echt verschil.

Mobiel:

Camera natuurlijk met iets wat bewerking want dat hoort erbij:

2 likes

Dat zou ik wel waarderen ja, ik had deze titel ook een beetje met een knipoog gemaakt. Als iemand dat vervelend vind is dat geen probleem maar overleg dan even. Dit vind ik zo vervelend en niet netjes. Ik zie nu die titel opeens meerdere malen veranderen.

Maar wijzig hem zoals jij denkt dat het beter is dan kunnen we weer door met het onderwerp :slight_smile:

Ik had hem uit onvrede dus weer op de oude titel gezet, maar als het beter is pas hem dan aan dan is het goed :+1:

1 like

Oké misschien beetje veel foto’s, maar dit krijg ik uit mijn s7 edge telefoon.
(Zonder flits voor zover ik nog weet en ff klikken door de scherpe foto)

3 likes

Met mijn Chinese telefoontje, uit de losse hand, weinig licht… moet met een Samsung toch ook wel kunnen?

2 likes

ook hier de s7 ,gewoon point & shoot

1 like

Ja dat zou goed moeten staan. Hoogste kwaliteit etc.

Pfoe, das een groot verschil. Is dat een compactcamera?

Je hebt gewoon meer licht nodig, that’s all

7 likes

Sportieve reactie :slight_smile: :+1:

1 like

Nee is een systeemcamera, Canon eos m3.
De eerste is een samsung S9.

1 like

Sony RX100 III

Zo, klaar…topic kan dicht.

Ps…graag gedaan.

:sunglasses:

4 likes

Licht of geen licht, maakt niks uit.
Met mijn S9+ en mijn oude S7 prima foto’s uit de losse pols met een hand.
Deze heb ik net gemaakt.


2 likes

Inderdaad zou meer licht kunnen helpen. Kan ook met een extra zaklampje.

en niet bewegen: ik heb soms zo’n enorme bibberhand

Geweldige wijzerplaat trouwens :ok_hand:

Edit: zie net dat dat bij lenno niets uitmaakt :no_mouth:

2 likes

Je had je HDR niet aan staan? :wink:

1 like

Dank voor alle reacties tot nu toe, dan is het gewoon mijn telefoon vrees ik. Als ik zie wat anderen er mee kunnen dan gaat het niet goed dus. Ik ga nog is wat rommelen dan.

1 like

Goede vraag, zou best kunnen, maar dan is het nog steeds scherp, ook in omstandigheden met minder licht, zoals in het museum of de kerk. Ik ga nu niet kijken, kat op schoot en het scherm heeft allemaal scherpe barsten momenteel :frowning:

Licht hoeft totaal geen belemmering te zijn. De telefoon is goed genoeg. Het enige dat je hoeft te doen:geen fototoestel kopen, maar koop een simpel tafelstatief. Met bijvoorbeeld een gorillapod kom je een heel end. Maar simpele tafelstatieven van de action zijn al beter danuit de hand fotograferen.

1 like

Dan kun je het dus gewoon niet :stuck_out_tongue::joy:

1 like

Dat wilde ik dus niet horen :joy:

Klopt maar vaak doe je even een wristshot en het mooiste is als het met de telefoon kan ipv camera maar ja dan mot het wel goed zijn.

Al heb ik wel de instelling voor de focus die stond op tracking gewijzigd, was het enige wat ik nog kon vinden en morgen maar weer zien wat het doet met wat beter licht.

1 like

Voldoende afstand van je onderwerp (horloge) houden.

Een regel in macrofotografie is geen trillingen dus zoals hierboven gezegd een statief of iets dergelijks en werken met de timer dat je geen beweging induceert want dat f***t ook je focus (zeker met een gsm)!

2 likes