Ik heb deze & deze en vraag over fotografie

Ik zelf werk met de canon s95 en s110 voor werk met weinig licht, de lens is 2.0 dus lekker lichtgevoelig.

gewoon zonder statief binnen in lichttent voor diffuus licht. 1/100 sec genomen, ga nooit uit de hand onder de 1/100 ste, gegarandeerd beweging. ps deze opname is verkleind op mijn pc

1 like

En dat is lastig, je camera en horloge bewegen beide en dan in donkere omstandigheden…
geen goeie combi

1 like

Ik denk dat hier dan misschien wel meer winst te halen is dan met een nieuwe camera. Met een beetje oppervlakkig inlezen kun je al een hoop meer. Is ook meteen goedkoper :grinning:.

Edit: Het beste dat ik uit m’n Galaxy S6 heb kunnen trekken:

2 likes

Ik begin steeds meer te denken dat het aan het horloge ligt. Staan de letters hier wel scherp op? Nee, ga maar niet controleren, stuur me maar een PM wat je voor deze misdruk wilt hebben. :innocent:

1 like

de opname is duidelijk bewogen, kan door te weinig licht waardoor de sluitertijd te lang word.

2 likes

Samsung S9 plus. Gewoon binnen bij het keukenraam uit de losse pols. Achtera ingezoomd met progje. Geen filters of nabewerking verder.

8 likes

Samsung Galaxy j5 maak ik de mooiste foto’s mee :ok_hand:t2:

4 likes

Ja hallo, van die SARX maak je zelfs met Polaroid nog een mooie plaat.
:roll_eyes:

3 likes

Ja oké, beetje vals spelen is het wel. Ps heb je er nu een extra wijzer op getekend?

1 like

Fuji x30 of x70

2 likes

sowieso Fuji, de rest is overbodig :smiley:

2 likes

De meeste foto’s die ik hier post zijn gemaakt met een Fuji x100f.

1 like

nice!

ik heb de X-e1, X-t1 en de X-t10.
en daarbij wat lenzen.

maar de x100f zou ik ook nog graag willen, dit jaar wat reizen maken dus dan is dat de perfecte cam!

2 likes

Moest er een artistiek tintje aan meegeven.

3 likes

Ja das gewoon goed! Schitterende foto :+1:

:ok_hand: Dat is een prachtig toestel met dito resultaten.

Poe, echt mooie foto’s allemaal, dank voor de input. Ik ga bij daglicht nog is wat proberen en zien of het human error is :joy:

1 like

Ik voel heel erg de behoefte om hier op te reageren. Stel dat ik dat doe, wil je dan dat ik dat beleefd doe, of zal ik het eerlijk doen :joy:

1 like

Ik kan je niet tegen houden. Die behoefte voelt als poepen dus het moet eruit :+1:
Maak me gek, je hebt vrij spel :wink:

Edit: Maar eerlijk kan ik wel waarderen hoor, het is maar een mening

1 like

Pro modus gebruiken.

Niet om op te scheppen maar deze foto’s zijn met de S7 gemaakt. Gewoon de standaard camera-app zonder hulpmiddelen. Het kan dus zeker.

3 likes

Hier een bescheiden handleiding.

2 likes

Yep, helemaal eens. Inderdaad voor dit doel zijn Lumixjes uitermate geschikt.:ok_hand:

2 likes