Ik heb een hekel aan Breitling

Het is ook zeker niet zo dat ik Rolex of Breitling haat. Zoals iedereen weet valt over smaak nog heel wat te twisten, beide merken maken natuurlijk ook prima horloges wat natuurlijk aan het begin heeft gestaan van de populariteit.
Hoewel ik zeker niet wil uitsluiten dat ik ooit één van hun modellen aan mijn verzameling zal toevoegen integendeel, een navitimer of Submariner staat ook nog wel ergens op mijn verlanglijstje, is het probleem dat iedereen weet wat een Breitling of Rolex is en een hele lading volk dat verder niets met horloges heeft er één aanschaft om mee gezien te worden en uit te dragen dat ze veel geld hebben.
Veel Breitlings hebben een dergelijke flashy uitstralen, en dat is niet naar mijn smaak en al helemaal niet de manier waarop ik mij voor wil doen.
Natuurlijk is een mesh/milanaise band nog steeds erg bling en schreeuwerig maar wel heel erg mooi, dus ook deze staat zodra beschikbaar op het verlanglijstje voor Sinterklaas/Kerstman/vriendin o.i.d.

Een heel mooi horloge gefeliciteerd met dit prachtexemplaar

gr Pieter

Mijn eerste "dure"horloge was een Breitling. Eigelijk vind ik hem foeilelijk (toen niet). Deze vind ik echter machtig. Doet me een beetje denken aan de Blancpain Fifty Fathoms…

montrepassion Schreef:

… Doet me een beetje denken aan de Blancpain Fifty Fathoms…

Agree! Toevallig pas op het andere forum over dit horloge gepost. Vind het prachtig. Gefeliciteerd ermee!

Mijn voorkeur gaat uit naar de blauwe op mesh, maar de anderen zijn ook mooi.

Iemand had ook dit plaatje “opgedoken”. Je kunt goed zien dat het horloge, zoals het een heritage betaamd, de feel van het origineel heeft behouden!

“is het probleem dat iedereen weet wat een Breitling of Rolex is en een hele lading volk dat verder niets met horloges heeft er één aanschaft om mee gezien te worden en uit te dragen dat ze veel geld hebben.”

Maar dat is toch geen reden als echte horloge liefhebber om er zelf niet een te kopen als je hem mooi vind?? Breitling en Rolex zijn toch echt top horloges volgens mij, in elk geval vind ik ze beter/mooier dan Seiko e.d. (en die heb ik zelf ook een paar).

Ik ben al heel lang geleden gestopt met het beoordelen van mensen om hoe ze eruitzien of wat ze aan hebben want dat zegt vaak niks. Net zoals ik er zelf ook geen snars om geef wat anderen van mij denken. Gewoon iedereen in zijn waarde laten.

XXoF Schreef:

“is het probleem dat iedereen weet wat een
Breitling of Rolex is en een hele lading volk dat
verder niets met horloges heeft er één aanschaft
om mee gezien te worden en uit te dragen dat ze
veel geld hebben.”

Maar dat is toch geen reden als echte horloge
liefhebber om er zelf niet een te kopen als je hem
mooi vind?? Breitling en Rolex zijn toch echt top
horloges volgens mij, in elk geval vind ik ze
beter/mooier dan Seiko e.d. (en die heb ik zelf
ook een paar).

Ik ben al heel lang geleden gestopt met het
beoordelen van mensen om hoe ze eruitzien of wat
ze aan hebben want dat zegt vaak niks. Net zoals
ik er zelf ook geen snars om geef wat anderen van
mij denken. Gewoon iedereen in zijn waarde laten.

Helemaal mee eens. Lekker doen wat je zelf wil zonder anderen daar mee lastig te vallen. (tu)

Laat me raden, die had de betreffende juwelier nét binnen…

Yes…(tu)

Dus geen hekel meer aan Breitling?:wink:

gr Ron

cmejewellery Schreef:

Laat me raden, die had de betreffende juwelier nét
binnen…

Wat is je punt???

cmejewellery Schreef:

Laat me raden, die had de betreffende juwelier nét
binnen…

?? Uitleg graag.
antwoord is ja

Mijn beste,

Proficiat met deze wel héél mooie Breitling.
Horloge-grandeur ‘avant la lettre’.

Ik wens je veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitblinkende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dit is een van de meer ingetogen Breitlings, naar mijn bescheiden mening. Mooi, hoor! (tu)
Geniet er vooral flink van!! :slight_smile: