Ik heb een hekel aan Breitling

…maar toen kwam ik deze tegen.


bakkelieten doos!

Het is dus een Superocean Heritage





Eindelijk eens een Breitling die niet constant schreeuwt: ‘Kijk mij, ik ben een Breitling’

De originele rubber band is wel erg schreeuwerig met die grote gaten en een glimmende vouwsluiting van 2 bij 4. Het stalen bandje is eventueel wel mooi, maar in backorder en erg prijzig, Dit vond ik de meest charmante oplossing.
Ik ben er heel erg tevreden mee.
PHG = 10
mijn IWC Aquatimer chrono ss. heeft dus ook een plaatsje prijs moeten geven en geeft nu een PHG van 9(eneenhalf)

Eigenlijk moest ik er ook nooit iets van hebben. Totdat…
De Heritage is ook hééééél mooi.
Gefeliciteerd ermee!!
Jur

Dit is de eerste Breitling die ik zou kopen. Echt een topper.

dreski Schreef:

Dit is de eerste Breitling die ik zou kopen. Echt
een topper.

Volledig mee eens! Dit is de mooiste die ik ooit gezien heb!
Gefeliciteerd met je aankoop! :wink:

WillemH Schreef:

Eindelijk eens een Breitling die niet constant
schreeuwt: ‘Kijk mij, ik ben een Breitling’

Een waar woord. Dit is de eerste Breitling die ik zou overwegen. Veel plezier er mee!

Wat een schoonheid, ik ben zelf geen fan van het merk maar deze is wonderschoon, wat zijn de maten?

Gefeliciteerd met je aanwinst

VrGr,

Vincent

Het is de Superocean heritage 46
Dat wil zeggen dat het horloge een diameter heeft van 46 mm!!!

Specs:

Caliber:Breitling 17 (op basis van ETA 2824)
Waterresistent: 20 Bar (verschroefde kroon en kastdeksel)
Glas: Saffier, dubbelontspiegeld
Diameter: 46mm
Hoogte: 13,60mm
Gewicht 109,20 gram
Bandbreedte: 24mm

Het lijkt een erg groot horloge wat het natuurlijk ook is. Bij mijn pols staat het heel erg netjes.
Voor de kleinere polsen is er ook een 38mm versie (naar het origineel) met een secondewijzer op 6 uur. deze is 12,10mm hoog en heeft een band breedte van 20mm.

Thanks voor de specs, k ga eens kijken voor de 38mm…(hoop dat zij niet meeleest ;))

idd helemaal met je eens de enige Breitling die mij ook aansprak… crap fototje op de mesh… ook de enige Breiling die ik heb…( op die van de vrouw na)

dat je er ook maar veel plezier aan mag beleven… :slight_smile:

Zeemeester Schreef:

Thanks voor de specs, k ga eens kijken voor de
38mm…(hoop dat zij niet meeleest ;))

De 38 mm varieert tussen de 2.465 en de 2.645 catalogusprijs :wink:

Zelf ben ik er niet zo ondersteboven van, vooral de oversized punt van de urenwijzer t.o.v de minutenwijzer vind ik niet zo mooi.

Maar aan de pols is het dan weer wat anders. Ik heb de versie met de bruine wijzerplaat eens bij mijn AD omgehad en toen moest ik toch wel effe slikken :wink:

PHG is voor mij bij deze 7

niels74 Schreef:

idd helemaal met je eens de enige Breitling die
mij ook aansprak… crap fototje op de mesh… ook
de enige Breiling die ik heb…( op die van de
vrouw na)

dat je er ook maar veel plezier aan mag beleven…
:slight_smile:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GIECNWDD.jpg

Niels was me ff voor: Kijk die bedoel ik nou ! En op de mesh band = zeer geslaagde combinatie.

Hier is mijn PHG reeds 8 :wink:

De grootste is net te groot voor me pols en de 38mm is te klein, wel een prachtig horloge hoor!

prachtiggggggggggggggggggggg een horloge pur sang dat is hoe een watch moet zijn veel draagplezier gr hans

Nou, deze is best ‘aardig’:slight_smile: Alleen de urenwijzer, die valt een beetje uit de toom.
Alhoewel: bij de wristshot staat het toch wel weer goed. Het ligt eraan hoe je er tegenaan kijkt, blijkbaar.
Het 'B’tje is natuurlijk van goud, niet?
Gefeliciteerd met de aanwinst(tu)

Heeeeel mooi(tu)

veel draagplezier gewenst!!

Gr Dennis.

Ik heb totaal geen hekel aan Breitling,vind alleen een aantal modellen niets voor mij.Te veel “aanwezig” om zo maar te zeggen.
Wat betreft de nieuwe heritage :Zeer mooi,en vind hem met een mesh band ook mooi.
Zelf heb ik de steelfish en deze twee zijn voor mij de mooiste :

(foto ooit van internet gehaald en vind hem erg mooi)

gr Ron

Dit is de eerste Breitling die ik zou kopen. Echt een topper.

mee eensch

Da’s nou vervelend aan zo’n forum.
Vroegen vond ik Rolex en Breitling gewoon lelijk. En nu, ken ik Colts, Heritages, Sea-Dwellers en No-Dates :frowning: En ik vind ze nog mooi ook… Zoveel te wensen :slight_smile:

Dit horloge schreeuwt om een mesh.

Ik heb van een “Breitlingdrager” en “Rolexdrager” jarenlang een negatief beeld gehad. Maar dat is voorbij. Ik wil niet zeggen dat ik ben veranderd maar mijn smaak iig wel. Ofzo :smiley: Panerai was net zo.