Ik heb eindelijk ook een ultrasone schoonmaakdinges :)

Bij de Aldi in Aschendorf boodschappen gedaan. (weten jullie gelijk ongeveer waar ik woon)

En dit leuke dingetje voor €19,99 gekocht.

Volgens de gebruiksaanwijzing kan je waterdichte horloges er in zijn geheel in doen, er staat zelfs een plaatje op de doos! Dat doen we dus maar niet…

Het apparaat met de hulpstukken. (horloge erbij voor de schaal)

Deze fixoflex bandjes had ik al eens héél goed schoongemaakt…
Maar het kan dus nóg beter!

(warm water met dreft)

Er liggen véél bandjes te wachten…

Ziet er netjes uit! Groeten in Bellingwolde :stuck_out_tongue:

Gelukkig niet zoals op de verpakking er een compleet horloge in gedaan. Handig apparaatje hoor.

gr, HJR

Lijkt mij handig, ben dan altijd benieuwd naar foto’s van bv een bandje van voor en van na het ultrasone badje. Hoe schoon zo’n band dan wordt.

Goed idee, ik zal mijn goorste bandje opzoeken en voor en na foto’s maken. Maar dat water in het bakje van het laatste plaatje wás helder en het bakje is wit, voor de beeldvorming. Die twee bandjes had ik eerder al schoongemaakt met heet stromend water, tandeborstel, weken in een sopje, tandestokers etc…

Niet het hele… Ja nu weten we het inmiddels welX(

Ik heb een iets professioneler apparaat omdat ik vaak motor onderdelen schoon moet maken, maar zo’n ultrasoon reiniger is best handig. Ik had laatst een bandje gewoon in de vaatwasser gedaan. Dat ging ook erg goed.

Ik gebruik in mijn Ultrasoon een “sopje” van water en Biotex… dit ook omdat Biotex watergedragen verf oplost… ideaal voor het reinigen van mijn Airbrush… en… als ik een model aan het bouwen ben… en de verflaag is niet naar mijn zin… dan gaat ie zo in de Ultrasoon…

Ik denk er wel over om een tweede te kopen… speciaal en uitsluitend voor horloge-gerelateerd reinigingswerk…

Ik hoop binnenkort ook een Uurwerkreinigings apparaat te hebben… dan is de ultrasoon er alleen voor de buitenkanten… en dat komt minder kritisch.

Ohja… voor het legen als je de ultrasoon schoon gaat maken… heb ik een plastic fles, met 2 slangen in de dop… een lange en een korte… de lange hang ik in de ultra… en de korte daar zuig ik even aan… fles op de grond zetten… en met een minuutje of 2 is de ultrasoon leeg… fles oppakken… leegkieperen… omspoelen, schoon water erin… en dat kieper ik zo in de ultra…

roer de vloeistof wel even om voor je em leegt… dan zweeft het meeste residu in de vloeistof… en hoef je em verder nauwelijks uit te baggeren…

Handig!
Laatst kreeg ik nog een tip.
Gebruik gekookt water in de ultrasoon.
Daar zit minder gas/zuurstof in opgelost dan in vers kraanwater.

Gr.
Han