Ik heb hem irl gezien...... de Tudor BB

gisteren kreeg ik een mailtje van S+C bij mij in de buurt. Ze hadden een Tudor Black Bay binnengekregen, of ik hem wilde zien. Het horloge was door een klant vanaf de foto besteld :S
Vandaag even binnengewipt. Wat een mooi horloge. Net zo mooi als op de foto’s.
Bij de Heritage chrono had ik die klik niet, irl vond ik die toch minder dan op de plaatjes. De combinatie van de wijzerplaat met roségoud omrande indexen en wijzers is perfekt. De bordeauxrode bezel maakt het geheel af. Het rode randje om de kroon, wat veel mensen niet mooi vinden, stoorde mij niet. Nog even vergeleken met een Breitling Superocean Heritage. De Tudor wint dan wat mij betreft…
Ik vrees dat ik dit jaar de limited aan mij voorbij laat gaan :wink:
Helaas geen wristshot gemaakt, net als mijn liefde voor mechanisch heb ik ook geen smartphone…

Heb je de Pelagos ook kunnen zien? Daar ben ik ook heel benieuwd naar.

mcfr Schreef:

Heb je de Pelagos ook kunnen zien? Daar ben ik ook
heel benieuwd naar.

+1

Beste Arno,

Welke S&C is dat als ik vragen mag? Wil hem ook heel graag zien…

Max

mcfr Schreef:

Heb je de Pelagos ook kunnen zien? Daar ben ik ook
heel benieuwd naar.

ze hadden alleen deze… zoals je misschien weet is het nogal onduidelijk welk horloge/wanneer leverbaar is… ik had nu gewoon geluk dat ik hem kon zien!

Welke vestiging was het?

Goed man. Hebben we in ieder geval wat inside information :slight_smile:

Hier mooie foto’s van de Pelagos: http://www.watchlounge.com/wbb3/wl/watch-lounge/rolex/tudor/p2341506-pelagos-gesichtet/#post2341506

Één woord; WAUW!!

Goed bezig Marco :wink:

Groet,

Bas

Wel mooi en strak maar met een gewoon Eta 2824 uurwerk erin…jammer.

Hennie Schreef:

Wel mooi en strak maar met een gewoon Eta 2824
uurwerk erin…jammer.

Nou en, zo’n design en titanium en speciale band. Ik denk echt dat ik voor ga sparen. Hij is echt mooi… Uurwerk vind ik minder belangrijk. Het is betrouwbaar toch :slight_smile:

Mij gaat het meer om de techniek van binnen en niet om de buitenkant en titanium krast te snel.

En zo zijn we gelukkig allemaal verschillend. Anders liepen we allemaal met hetzelfde horloge rond. :slight_smile:

Techniek is mooi hoor, maar deze kan ik me daar wel overheen zetten. Soms kan dat gewoon. Soms ook niet, ben ik wel met je eens.

gisteren de Black Bay op leer gepast. Dit is hem voor mij. Mooi soepele band met fraaie vouwsluiting. Helaas was mijn budget net niet toereikend voor het bod van de dealer. Nog even verder kijken dus.
Op chrono24 wordt hij al veel goedkoper aangeboden, dus er is nog hoop…
Ook de Pelagos gepast. Door het gewicht kwam het op mij goedkoop over. Maar ja titanium is nu eenmaal lichter dan staal. De wijzerplaat vond ik niet zo mooi als van de BB. Benieuwd wanneer de eerste hier op het forum gepresenteerd wordt!

De eerste is er toch al? Ik geloof dat Kees er 1 heeft.

De Pelagos kwam op mij ook cheap over door het gewicht, met name de band voelde ook erg Flimsy… Zeker vergeleken met de stainless steel bracelet van zijn broer (mijn eigen, links op de foto).

Heetman in Rdam had ze een tijdje geleden allebei op voorraad en in de etalage

De BB heb ik nog nergens gezien, maar dat komt nog wel. Hij spreekt me op de foto’s meer aan dan de Pelagos, dus we zullen zien. De Pelagos vond ik ook erg licht, maar hij voelde naar mijn mening zeker niet goedkoop aan. Ik begin titanium sowieso steeds leuker te vinden :wink:

Afgelopen week zelfs een forumlid getroffen met een BB. prachtig horloge met mooie retro uistraling.

Hans

hcptdg Schreef:

Afgelopen week zelfs een forumlid getroffen met
een BB. prachtig horloge met mooie retro
uistraling.

Hans

die heeft dat dan nog niet op het forum gedeeld?
of heb ik iets gemist?

Ik heb de Pelagos nu een week en hij bevalt mij erg goed. Het gewicht was wel even wennen. Toen ik hem kocht had ik de heritage chrono om en het verschil is duidelijk merkbaar. In mijn ogen is het een heerlijke toolwatch. :slight_smile:

De BB helaas nog niet in het echt gezien. Bij de presentatie van de 2 modellen was ik op slag verliefd op de Pelagos. De BB deed mij minder. Nu dat ik wat meer foto’s zie ga ik hem wel iets beter waarderen. Wellicht dat ik hem in de toekomst toch maar een keer probeer. Tenminste als hij voor een gunstige prijs te krijgen is :wink:

Nog even een foto van de Pelagos:

Gefeliciteerd met deze aanwinst.
Heb deze ook omgehad maar vond de BB mooier heeft meer diepte in de wijzerplaat.
De seconde wijzer van de Pelagos is wel mooier de snowflake valt beter binnen de indexen.