Ik heb het wel gezien hier

Ik was de 1e hier die het niet prettig vond als iemand zijn ongezouten mening gaf op een manier die niet echt prettig was.
Ik vond het niet prettig als iemand iets toonde en anderen gaven een mening die niet echt pretigwas.
Enkelen waren het met mee eens anderen zeiden volmondig dat het geen ooh en aah forum moest worden.
Ik heb het tig keer gelezen en ik vond dat zij een punt hadden.
Als iemand iets plaatst en je vindt het niets,zeg het ,waarom niet?
Wat schetste mijn verbazing ik zie een Rolex waar ik een bepaald gevoel bij krijg en zet dat op het forum.
Niet op de man maar het merk en de uitvoering.
Iets wat hier heel vaak wordt/werd gedaan bij Chineesjes of look a likes. (geen reps).
Wat blijkt dan, dat kan je bij een Rolex of whatever, beter maar niet doen.
reakties van enkelen waren , … jaloezie en vooral deze…degene het niet kunnen betalen…
Of frustraties…
Tsja laat dat nu juist de argumentatie zijn die bij dit soort klokken hoort.
Vooral vreemd vinden dat veel mensen een enorme aversie hebben van dit soot merken.
Het gaat hier dus niet om de klok maar de poenfactor.
Ik heb geen enkel vraag gezien over het caliber of het goudgehalte of wat voor technische vraag dan ook.
Affijn het zullen allemaal wel kenners zijn die alles al weten,tuurlijk.
Ik ben de termen,duur,kost wat aardig wat tegen gekomen.
Nou dat zegt heel wat over de zgn horlogeliefhebbers.
Het frappante is dat juist Coco dat soort argumenten niet uitdraagt.
Gelet zijn leeftijd en verzameling is hij een echte liefhebber van Rolex (veronderstel ik)
Wat ik ook onbegrijpelijk vind als ik eerdere reakties heb gelezen over gouden klokken.
Enkelen vonden het lelijk en meer… volgens CvdK (meende ik ergens te lezen) was een gouden klok absoluut niet nodig.
Het was alleen maar prijsopdrijvend, toch?
Wat denk je,diezelfde personen vinden dit te gek???

Ik denk dat je de conclusie kan trekken:
Iemand die een goedkoop iets laat zien uit China of whatever wil er graag bijhoren maar kan het eigenlijk niet betalen.
Of heeft geen smaak,tsja…
Dat geldt ook over Look a likes (geen reps dus!),die moet je helemaal niet kopen!
Iemand die een knoeperd van een duur iets laat zien is een echte horlogeliefhebber.

Ik ben niet teergevoelig of zoiets maar ik krijg jeuk van mensen die alleen maar dure jongens mooi vinden.
Ik heb geen persoonlijk oordeel over Coco uitgesproken, ik heb er maar een grapje over zijn voornaam gemaakt die volledig aansluit bij Petalo.
Zij waren dol op gouden Rolexen,was dus ironisch bedoeld,laat dat duidelijk zijn.
Coco heeft een indrukwekkende collectie opgebouwd in de loop der jaren volgens enkelen.
Dat vind ik ook maar het is absoluut niet mijn ding.
Op 1 model dan na,de Daytona maar die ziet er niet uit als de klassieke Rolex.(dikke lunette etc0
Voor mij gaat het niet om het geld of wat dat ding heeft gekost.
Het interessert mij totaal niet of er Rolex of whatever op staat.
IK MOET HEM MOOI/LEUK VINDEN DAT IS ALLES.

In het vervolg hou ik het wel bij lezen.
Ik heb totaal geen zin in nutteloze argumenten.
Voor degene die het nog niet hebben begrepen lees mijn inbreng nog is. maar dan zorgvuldig.
Ik heb geen oordeel uitgesproken over Coco maar over onze maatschappij die een oordeel heeft over dit soort klokken.
Gelet enkele reakties zullen deze vooroordelen alleen maar worden versterkt.
Ik ben absoluut geen Rolex liefhebber en vooral niet van gouden klokken.
Wel goud staal titanium of wat dan ook.
Het was enkel een mening.

Amen.

jammer,

mvrgr joost

sluit me aan bij joost

Ik denk dat je meer een groot probleem heb met jezelf , dan met een gouden Rolex van iemand anders.
Je moet je negatieve ervaringen uit het verleden niet projecteren op iemand zijn nieuwe aanwinst.
Als je de Rolex niet mooi vind kan je dat gewoon zeggen,maar ik vind dat je er veel te veel bijhaald.
Groet Peter

Jammer van je besluit, Jac.

Ik volg diverse horlogefora, en diskussies over Rolex horloges ontaarden bijzonder vaak in dit soort discussies. Blijkbaar maakt het merk heel veel los, er schijnt een grote kloof te bestaan tussen liefhebbers van dit merk en niet-liefhebbers. Dit loopt vaak parralel met de bezitters, en de niet-bezitters van een Rolex.

Het is Nederland (maar niet alleen in Nederland) helaas zo dat alles wat boven het maaiveld uitsteekt bijzonder kwetsbaar is. We zijn een Calvinistisch landje (met een enorme grote mond…)

Ook ik had vooroordelen omtrent Rolex, niet eens zozeer wat het merk betreft, alswel v.w.b. bepaalde bevolkingsgroepen die dit merk bij voorkeur en opzichtig droegen. Echter, als je je wat dieper in de geschiedenis van het horloge inleest, dan kun je niet om het merk Rolex heen. Wat voor gevoel je er ook bij hebt.

Het kwam bij mij zelfs zo ver dat ik een Rolex in mijn verzameling wilde hebben (ongeacht het goud of staal zou zijn). Ik liep tegen een mooie GMT II uit 1984, ref 16760 op, tegen een goede prijs. Mijn aanvankelijke antipathie tegen het merk verdween al snel toen ik het horloge ging dragen. Sterker nog, dit horloge heeft de meeste “polstijd”, en dat al een bijna een half jaar lang (zo lang heb ik de GMT II). Ik ben Rolex gaan waarderen om de historie van het merk, de kwaliteit van het horloge, en het feit dat Rolex extreem konsequent modeltrouw is. Ik las eens een heel treffende zin:

“Als je een nieuwe Rolex horloge koopt, heb je over 20 jaar nog een steeds een Rolex horloge. Koop je een nieuw horloge van een ander merk, dan heb je over twintig jaar een oud horloge.”

Dat is het resultaat van de modellentrouw die Rolex hanteert. En zijn ze duur??? Jazeker, een nieuwe Rolex is bijzonder aan de prijs. Zeker als je mee laat tellen dat je vrijwel geen korting kunt krijgen op de populaire modellen. Maar feit is ook dat elke Rolex per jaar ongeveer 10 tot 15 % per jaar in aanschafwaarde stijgt. Dit afgezet tegen de sterke tweedehandsaarde maakt het zeker geen slechtere aanschafkandidaat dan een nieuw horloge van een ander merk.

Tsja, zo heeft ieder zijn eigen gevoel bij Rolex. En dat terwijl ik er toch helemaal niet uitzie als een typische Rolex drager…

gr,
Hans Mennink

Ach trek het je niet aan. Ik ben al lang geleden gestopt om regelmatig te posten. Als ik een nieuwe aanwinst zie die ik ook mooi vind meld ik dat, als ik het niet mooi vind meld ik niets. Als ik een nieuwe aanwinst post krijg ik ook nauwelijks reacties. Jammer maar zo werkt dat blijkbaar.
Het is moeilijk om iets negatiefs over iemands nieuwe aanwinst te melden en Rolex ligt nu eenmaal gevoelig. Ik heb vanmorgen op de Rikketik mijn nieuwe GMT (zwart, niet goud) opgehaald en ben er erg blij mee. Weet dat hij ook jaloerse reacties opwekt, niet alleen op dit forum, maar ook positieve, ook op dit forum.
Als iemand een nieuwe aanwinst plaatst kun je op een openbaar forum ook een negatief geluid verwachten, waarom niet. Je mag ook best je mening posten maar pas op met het koppelen van smaak aan persoonlijkheid want wij kennen de mensen er achter niet.

Ik weet eerlijk gezegd niet 100% zeker dat ik begrijp wat je nu dwars zit Jag, maar het zou jammer zijn als je hier niet meer post. Als 1 van de dingen die je dwars zit mijn opmerking naar Coco was dat ik zijn horloge erg mooi vond en schreef “En al was je 12, als je het geld er voor (over) hebt moet je kopen wat je leuk lijkt. Maar je lijkt me niet de persoon die zich druk maakt om jaloezie (want dat is het).” schrijf ik toch juist precies dat wat jij ook wilt zeggen?
Volgens mij is het allemaal een misverstand, vinden we allemaal hetzelfde maar zeggen we het anders :smiley:

Kom op jag,

Ik heb 't draadje net doorgenomen over die Rolex van Coco , ik vind 't persoonlijk een hele mooie (tu)
en natuurlijk bestaan er vooroordelen bij sommigen over Rolex en Ferrari en Porsche en bepaalde hondenrassen en
zware gouden halskettingen voor mannen en tatoos en André Hazes en enz enz
maar ik persoonlijk vind 't forum nou niet de beste plek om 't daar nou uitgebreid over te hebben.

ik hoop , dat je in ieder geval terug komt op je besluit om niks meer te posten,
jij hebt meestal een verrassende mening over bepaalde onderwerpen :slight_smile:

Groet, André

Ik post ook niet erg vaak maar mensen laat iedereen in zijn waarde met of zonder Rolex.

gr John

Plse, niet afhaken jag. Het moet natuurlijk wel gewoon een discussieforum blijven, met nadruk op discussie en respect voor een ieder zijn mening.

Het is zo jammer hier in NL fora: vind iemand een JLC of een Van Der Klaauw niet zijn ding, mooi - punt gemaakt.

Met Rolex komt daar veel te vaak een discussie met een brok emotie over merk, imago of de zin van… (!!) naar boven die dan alleen verliezers kent. Van een Rolex moet je vooral van genieten! En is het niet je smaak, dat kan natuurlijk! Iedereen houdt ook niet van Elvis. :wink:

Jag, jammer als je weg zou gaan. Ik denk dat het gewoon 1 groot misverstand is.

Als mensen zeggen dat ze goud lelijk vinden en het zelf niet gauw zouden nemen (waaronder ik) wil dat niet zeggen dat meteen álle horloge’s lelijk zijn. Bij Patek en Rolex vind ik hetjuist wel heel mooi, terwijl het bij bijv een JLC toch minder zou staan (bijvoorbeeld). Als iemand dus een gouden Rolex heeft wil dat niet meteen zeggen dat iedereen meteen roept; goh, wat lelijk, een rolex en nog wel een gouden ook. Nee, tuurlijk is men dan blij en tot grote verbazing kan een gouden rolex ook nog eens heel mooi zijn (zoals blijkt uit Coco’s model).

Wat de punten als jaloezie en geld betreft, ik denk dat men dit meer bedoeld puur figuratief voor de maatschappij. Niet zozeer op jou persoonlijk. :slight_smile:

Ben ook niet zo’n liefhebber, Hans maar voor die van jou en nog een paar andere modellen (van staal) zou ik me niet schamen. Het blijft een topuurwerk met herkenbare eigen stijl.

Rob

Zie niet in wat er nu zo erg is aan de reacties waar je op doelt…

Hier ga je je toch niet druk om maken, het is maar een forum… …wel een goed forum uiterraard…niet zo maar een forum natuurlijk…Ik zet het er maar even bij, want ik wil niet de volgende zijn die een dergelijk topic gaat openen ;-).

Kortom, laat lekker zitten en gewoon verder ouwehoeren over horloges.

Mijn aanwezigheid hier is omdat ik het hier tof vind en omdat er toffe mensen aanwezig zijn, ik mag zelfs zeggen echte forumvrienden (volgens mijn gevoel).
De anderen, minder toffe gasten, laten mij koud en reageer ik zelfs niet op.
Normaal zou ik op topics als deze zelfs niet reageren, maar bij deze dan een uitzondering.

…je hebt 'm zo, maar om 'm staande te houden… "

Aldus sprak Freek de Jonge ooit.

Dat relativeert hopelijk een boel, zo niet alles wat hier op het forum geschreven en geroepen word. Waar maken we ons nou allemaal zo druk om? Het is lekker weer dus ik ga weer met de kinderen spelen in de tuin…

Norbert

kom op zeg een beetje kritiek over en weer moet je toch tegen kunnen naar m.i. zijn er geen lelijke dingen gezegd eerlijk gezegd begrijp ik niet zo goed waarom je het laat afweten . ik heb topic nog een keertje gelezen maar iets echt naars kan ik niet ontdekken. gewoon blijven!

Misschien had ik het niet zo op moeten vatten maar het was niet mijn beste week.
De gezondheid zit even flink tegen.
Ik kon al niet zo best meer zien tgv 2 herseninfarcten de gevolgen daarvan , met 1 oog zie ik schimmen en de andere heb ik een soort tunnelvisie van over gehouden.
Helaas pindakaas heb ik ontstoken oogzenuwen kado gekregen, dus weer aan de prednisolon.
Dus alles is lekker wazig en de kilo’s vliegen er weer aan.
Kan het nog gezelliger worden, ja hoor.
Afgelopen week het beste nieuws gekregen sinds tijden, de gel in mijn goede oog laat los.
Gevolg daarvan is dat ik soms friebeltjes voor mijn goede gezichtsveld krijg.
Dan wordt het aardig donker, lekker kl.te ., sorry voor de woordkeuze.
Ik vond de kritiek net even teveel,vandaar mijn reaktie.
Ok genoeg aandacht gekregen ,wat echt vervelend was ik heb de rikketik gemist ,ik dacht dat het zondag was.

Beste Jag,
Beterschap en ik hoop dat het allemaal weer in orde komt.
en als je even je gal wilt spuwen doe dat dan maar we (ik) heb(ben) er nu alle begrip voor.

PS er komen nog wel meer kikketik beurzen en als je dan geen auto mag of kan rijden is er misschien wel iemand die je even kan oppikken als je in de burt van den bosch woont pik ik je wel op.

groeten Martijn

Dat si zeker rot voor je. Mocht ik je beledigd hebben, was niet mijn bedoeling, mijn excuses en ik hoop dat je nog lang blijft hangen.

Hou je haaks Jag, en blijf vooral posten.

Ruud