Ik heb Marktplaats eens gemaild over imitatie, wie doet er mee?

Henrik Schreef:

Moet je dit zien Floris, dat is toch gewoon
misdadig? Stel dat iemand daar heel lang voor
heeft gespaard en het verschil niet ziet??

koopjes.marktplaats.nl

Hahaha, en dan vooral dit stukje tekst erbij

(geen sloebers a.u.b.)

Henrik Schreef:

Moet je dit zien Floris, dat is toch gewoon
misdadig? Stel dat iemand daar heel lang voor
heeft gespaard en het verschil niet ziet??

koopjes.marktplaats.nl

ja maar wie trapt hier nou in ,dat is een klok die al hij echt is onbetaalbaar is met al die stenen erin,ergens vind ik het niet eens zo heel erg misdadig,het is meer gebruik maken van de hebzucht van mensen,netjes is het niet natuurlijk maar als je op jou vb 150 euro bied dan heb je hem waarschijnlijk,dan vind ik het weer geen oplichting ,dan is het gewoon duidelijk wat voor horloge het betreft.

ik wens jullie wel veel succes met de actie,alleen al omdat marktplaats er een waardeloos met zijn klanten omgaat,is bijna geen communicatie,je word eerder van het kastje naar de muur gestuurd en weer terug.

Klopt Floris maar er word geen 150 euro geboden, dat is het em juist. Genoeg mensen die er in trappen…echt!

Kijk eens naar de biedingen?

Abe Schreef:

Klopt Floris maar er word geen 150 euro geboden,
dat is het em juist. Genoeg mensen die er in
trappen…echt!

maar wat als bv ik nou in een imitatie trap,kan ik dan als gedupeerde marktplaats aanspreken en verandwoordelijk stellen,zei zouden dan toch toezicht moeten houden op hetgeen wat aangeboden word op een site.

Dat is onmogelijk. Als je marktplaats gebruikt ga je akkoord met hun voorwaarden. En daar staat vast in dat ze voor niets aansprakelijk zijn.

Ben ik ook bang voor Henrik! Is er hier mss een advocaat die zin heeft om zich er eens over te buigen :slight_smile:

Is Jürgen (of was het Jur) niet thuis in deze materie?

Henrik Schreef:

Kijk eens naar de biedingen?

ja indd ,maar dan nog ,leg me eens uit wat wij er mee te maken hebben ,ondanks dat ik het niet netjes vind van de aanbieder en dom van de geintereseerde heb ik er niks mee te maken,zijn hun zaken,en met elkaars zaken moet je je niet bemoeien,of heeft een forum als dit de functie om de wereld de verbeteren?

maar goed ik ga zo weg,kijk vanavond wel naar de reactie’s,ben ook benieuwd naar de reactie’s van marktplaats.

Ik vind het niet in de haak, jij dat wie zijn billen brand maar op de blaren moet zitten. Elck zijn waerom toch?

Marktplaats.nl is een platform
Marktplaats.nl functioneert als een laagdrempelig platform waar iedereen, naast het aanbieden van diensten of overtollige spullen, ongedwongen kan snuffelen tussen al het aanbod. Marktplaats.nl is echter NIET betrokken bij de eventuele daadwerkelijke transacties tussen kopers en verkopers. Om die reden kan Marktplaats.nl dan ook geen enkele controle uitoefenen op de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van de geadverteerde objecten, de juistheid van de aanbiedingen, de bevoegdheid van adverteerders objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Onze diensten zijn slechts toegankelijk voor personen die naar Nederlands recht juridisch bindende overeenkomsten kunnen sluiten. Onverminderd het voorgaande, zijn onze diensten nimmer toegankelijk voor minderjarigen.

Marktplaats.nl probeert adverteerders en kopers tot elkaar te brengen. Marktplaats.nl is echter nimmer partij bij een overeenkomst die gesloten wordt tussen adverteerder en koper door gebruikmaking van de site. Als u een geschil hebt met één of meerdere gebruikers, dient u dit zelf op te lossen. U vrijwaart Marktplaats.nl (en al haar personeel, managers en tussenpersonen) van enigerlei vorderingen, aanspraken op schadevergoeding en dergelijke, verband houdende met dergelijke geschillen.

Terwijl ik bezig was tientallen mailtjes naar Marktplaats te sturen (alleen al Rolex!) en pagina 6 van het rolex aanbod aanklikte was er ineens gaan pagina 6 meer… Nu is er zelfs nog maar een halve 5e pagina…

Zouden ze nav jou mailtjes direct actie ondernemen Henrik? :slight_smile:

als ik alleen rolex intik in het zoekvenster dan krijg ik ‘slechts’ 4 pagina’s

Dat moet dan mijn naamgenoot geweest zijn :wink:

Note:

Als je ziet hoeveel artikelen te koop worden aangeboden, kun je ook niet van MP verwachten dat ze van alle markten hun expertise hebben.
We praten nu over horloges maar wie rijd er nooit door rood, fietst niet op de stoep, heeft alle software legaal… kortom er valt veel te verbeteren. Maar neppers zullen altijd blijven bestaan, waar vraag is ontstaan aanbod.

als iedereen die zich eraan ergerd nu dit gewoon eens maild dan kan marktplaats zelf de boel eens goed bekijken en die zooi er af gooien.
ik ben het met henrik eens en heb mijn ongenoegen hierover aan marktplaats gemaild en hoop dat meer mensen dit doen

Tony Schreef:

Note:

Als je ziet hoeveel artikelen te koop worden
aangeboden, kun je ook niet van MP verwachten dat
ze van alle markten hun expertise hebben.
We praten nu over horloges maar wie rijd er nooit
door rood, fietst niet op de stoep, heeft alle
software legaal… kortom er valt veel te
verbeteren. Maar neppers zullen altijd blijven
bestaan, waar vraag is ontstaan aanbod.



Tony


Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die
we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen
die we niet mogen.


leuke ondertitel !!

Ebay vind ik eigenlijk nog kwalijker omdat je daar door meer geld en toezicht mag verwachten dat er geen nepperij plaatsvindt. Ik heb daar echter slechte ervaringen mee. Verkopers worden uit winstbejag door Ebay beschermd. The point is dat ik ook daar een mooie Rolex tegenkwam. Lees vooral het motto wysiwyg onderaan…
http://cgi.ebay.nl/ROLEX-DATEJUST-TURN-O-GRAPH-BLUE-DIAL_W0QQitemZ5063934642QQcategoryZ90797QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem