Ik heb me even laten gaan

na problemen met photbucket de eerste foto’s (de beperkingen van mijn goedkope camera blijken er wel uit, ik zal me dit weekend nog eens moeten bezig houden)

Wat denk je er van? Ik begin wel meer te twijfelen of de wijzers origineel zijn, iemand van jullie een idee?

En kan iemand mij de stempels uitleggen ivm het goud?

Eerst een trapezium(kan een hamertje voorstellen) met erin 115

Dan 18K 0.750

Alle getallen die ik terugvind op het horloge geven niets in de vintage database van omega :frowning:

Groeten, P

Ik vind 'm prachtig! Een hele mooie vangst, proficiat (tu)

Het kastnummer (modelnummer) is 2420; hiermee kun je dan zien dat er zo’n bol kroontje op hoort te zitten:

in het goud blijkbaar niet op voorraad bij Frei.
Met dat lange nummer op het uurwerk kun je het bouwjaar achterhalen: 11.XXX.XXX - 12.XXX.XXX = 1947-1950.

Wat betreft die goudmerkjes: 18k geeft het goudgehalte aan, dus 18 karaat; 0.750 (oftewel 75%) is hetzelfde (24 karaat is massief goud 18/24 = 0,750); dat hamertje met 115 is (volgens mij) het identifikatienummer van de keurmeester of keuringsstation in Zwitserland waar de kast is gewaarmerkt.

De wijzertjes zie ik zo niet echt iets vreemds aan, je zou eens kunnen zoeken naar originele afbeeldingen van zo’n horloge, maar persoonlijk vind ik deze wijzers er prima uitzien.

Veel plezier met je aanwinst!

Groet,
Paul

Thanx!

Ik ben er heel blij mee, hij loopt ook perfect.
Bedankt voor de bijkomende info, zo leer ik weer wat bij!

Aangezien het een beetje een impulsaankoop was, durfde ik er niet direct te enthousiast over te worden. Maar ik word er steeds blijer mee…

Ik snap 'm niet…want kan me niet voorstellen dat je
na ruim 7 jaar pas een antwoord geeft :sunglasses:

omg

2007 heeft net gebeld, hij wil graag zijn thread terug.