… en dit uurwerk “gewonnen” op Ebay zonder al te veel research te doen:
Wat denken jullie ervan?
Groeten, Pieter
… en dit uurwerk “gewonnen” op Ebay zonder al te veel research te doen:
Wat denken jullie ervan?
Groeten, Pieter
Mijn frans is erg slecht maar een 18k Omega met een dergelijk mooi opgemaakte plaat voor 200 euro… kan alleen maar een koopje zijn! Nu maar afwachten of iemand de tekst kan vertalen of je het horloge binnen hebt en foto’s kunt plaasten!
Dat dacht ik dus ook
dat frans lukt me nog wel…
het zou “het eerste omega model met automaat” moeten zijn, het uurwerk is uit 1950.
van de eerste eigenaar, en 3 maal geserviced bij dezelfde juwelier (waarvan de laatste beurt dit jaar)
het glas is vervangen. De kast is idd 18K goud, maar de band zou verguld zijn…
De vraag is enkel of het ook allemaal waar is…
Kent iemand dit horloge? wel caliber en zo?
Greetz, P
Grappig, deze was ik ook aan het volgen. Ik heb nog tevergeefs geprobeerd contact te krijgen met de verkoper voor betere foto’s. Voor 200 Euro lijkt het me geen miskoop, zeker omdat hij dit jaar nog een beurt heeft gehad. De band lijkt me niet veel soeps, een mooie bruine croco lijkt me een goede vervangen.
Verleidelijk he, een bod te doen waarvan je eigenlijk verwacht dat het overtroffen zal worden.
Maar dan de schrik/plezier als dat niet blijkt te gebeuren
I moet bekennen dat ik het wel herken 
Premier modèle automatique cher Omega – 1950 . Boitier en or jaune 18K
dit horloge lijkt heeeeeeel in de verte op een Omega automaat van 1950, kast heeft gele oortjes en is met 18K verf overgeschilderd
La montre est dans un état superbe et fonctionne parfaitement
het horloge is enkele keren in het water gevallen en daarna ook nog overreden door een trein
Le verre A également été changer
Het glaasje is plat (vanwege die trein) en moet eigenlijk vervangen worden
Elle a été trois fois à l’entretien (1970,1990,2007) cher un des plus grand horloger de Bruxelles
een Brusselse horlogemaker heeft 3x geprobeerd om het uurwerk weer aan het lopen te krijgen, maar dat is helaas niet gelukt
Ce modèle est de plus en plus rare et de plus en plus rechercher de part sa qualité
het is een erg raar model en past om geen enkele pols, plus dat de kwaliteit ver te zoeken is.
La montre n’a eu qu’un seul propriétaire
ik hoop dat er een sufferd is die meer als 10 euro voor dit klokje bied

sorry ik heb me even laten gaan 
Als de beschrijving klopt (18K massieve kast), lijkt me een hele goeie koop; wijzerplaat uitvoering vind ik prachtig! Zou dit een bumper-automaat zijn?
ben benieuwd naar je eigen foto’s.
Groet,
Paul
LOL…
Dat heb je met die beschrijvingen inderdaad, hoe meer lof, hoe verdachter het wordt…
Chuck meent dat de 28.10 RA PC het eerste (bumper) automatische omega uurwerk is. In dit geval zou dat dan de 28.10 RA SC PC met centrale seconde moeten zijn…?
Edit: LOL Paul! 
mooie Omega zo te zien,
met een goeie uitgebreide beschrijving van de verkoper,
als ie er ook nog duidelijke foto’s bij had geplaatst , had dit klokje het dubbele opgebracht.
geen echte Henrik aankoop, maar wel absoluut een ““koopje”” (tu)
goed gedaan, Pjotr cq Pieter
dat zie je toch vaak, en waarom ? complete woonkamers met ergens het artikel op tafel wat te koop word aangeboden,
in dit geval een een prachtig stuk karton van 2 x 2 meter 
als je 3 vierkante meter karton weg snijd, ziet het er al een stuk beter uit, qua scherpte hou je dan natuurlijk
weinig over, zo’n 30 kb,
deze verkoper heeft zeker geen “” tulpje"" op z’n camera kunnen vinden ?

groet André
He? :S Hoe kom je nou aan de tweede foto?
zijn gewoon de originele foto’s uit de eBay listing Henrik,
alleen even de schaar gebruikt om al die vierkante meters overtollig karton weg te snijden,
Dat zouden meer mensen moeten doen 
Ja, maar bij mij staat maar 1 foto bij de advertentie. Alleen die van de voorkant…
gewoon naar beneden scrollen Henrik, en dan rechts op de pagina staan 2 thumbnails bij mij.
Deze foto’ s komen inderdaad al heel wat beter over…
Maar het zal wachten zijn tot ik er foto’s van kan nemen om er meer zinnigs over te zeggen zeker?
Groeten, P
Ik heb het horloge gisteren ontvangen.
Het loopt juist en ik draag het nu om de werking van de bumperautomaat te testen.
Op de achterkant staat niets (en dat is dus blijkbaar een goed teken, maar op de binnenkant van het deksel stond wel Omega. en nog wat aanduidingen over het goud, waarover later meer…
ik heb gisteren foto’s genomen, maar deze staan nog niet op mijn PC, daar maak ik vanavond werk van…
Nou zegt mijn intuïtie dat de kroon niet origineel is (ik heb dat nog niet opgezocht). Zou dat kunnen kloppen, jongens?
En ja, het bandje zou ik inderdaad ook vervangen door een bruine kroko o.i.d.
die kroon lijkt op de foto idd wel wat te groot ja
Dat is zo denk ik. Er zat in de verpakking ook een andere kroon (zonder pinnetje, betekent dat dan dat die afgebroken was?), maar die lijkt me al evenmin origineel, geen enkele omega aanduiding erop. (de huidige is ongeveer dezelfde als de oude)
Er zat ook een ander glaasje, met krassen in. Het huidige glas heeft geen krassen dus ik ga ervan uit dat bij het vorige onderhoud dat vermeld was op de ebay-uitleg de afgebroken kroon en het glas vervangen zijn.
Wat me wel verwonderde, dat glas leek gewoon plastiek te zijn. Is dat zo? Als ik op het glas tik dat nu op het horloge zit, dan lijkt het toch meer glas of iets dergelijks te zijn.
Ik denk dat de rest van het horloge, dat er vanbinnen echt wel nog prachtig uitzag, wel origineel is, ook de wijzers. Ze passen mooi bij de plaat en de seconden en minutenwijzer zijn perfect even lang als de minutenschaal.
Gr, P
Nou da’s dan echt een meevaller toch? Ik wil echt de foto’s zien!
Ben ook benieuwd. Heb zelf ook net een bumper 28.10 uit eind jaren 40 gekocht (voor mijn vrouw
).
Ga hem vrijdag even open laten maken voor de nummers en zo. Zal daarna ook de foto’s plaatsen.
succes met je aankoop!
p.s. bij deze leeftijd is het heel gebruikelijk dat de kroon vervangen is, maar er zijn soms nog wel kronen met de juiste maat te vinden. Als je wilt heb ik wel een adres van mijn Omega restaurateur die veel onderdelen in voorraad heeft. Stuur dan maar even een PB.