Ik heb vandaag de SPB077J1 gepast

Die Seiko duikers zijn best flink lomp itt een CW .
Dus best begrijpelijk dat je helemaal van je apropos raakte .

Maar effe wat anders … vind je het niet vervelend dat de naam van een volstrekt vreemde vent op je wijzerplaat staat ?

2 likes

Dat is nieuw. Een hommage als hommage aan iets lelijks. Geef die tip door aan Alpha, die kunen daar wat mee.

1 like

Duidelijk, goed geschreven. :+1:

1 like

Ik ben niet wars van zeiken, maar apart en topic openen om een merk af te zeiken, dat had ik zelfs nog niet bedacht.

Tijd voor een beurt of een snickers? :grin:

14 likes

Volgende keer even een youtube filmpje maken met een heineken er bij… das helemaal bon ton.

6 likes

Het gaat mij niet om het merk of om wat ik nou wel of niet mooi vind want dat is allemaal persoonlijk.
Vooral het gebrek aan kwaliteit voor een horloge 1100 ballen. En of je die elders nu voor een paar honderd minder zou kunnen krijgen maakt het voor mij nog steeds onaantrekkelijke kwaliteit voor de prijs.

1 like

Ik ken ze niet … nog nooit een Seiko omgehad … ik vind de Seiko pressage cocktail met blauwe wijzerplaat op metalen band wel echt een gaaf ding (zo van de foto’s) om te zien … verder ga ik mij nog eens naar Amersfoort bewegen om die grand seikos eens in het echt te zien … model op basis van waar ts zijn topic heeft geopend doet mij ook niet zoveel.

1 like

Volgens mij zit er ontzettend veel verschil in kwaliteit van Seiko’s.
Mensen lopen weg met Skx007. Toen ik hem bestelde heb ik hem meteen terug gestuurd, hij rammelde aan alle kanten.

De sbdc061 heb ik via ruil gekregen en wat vind ik een geweldig horloge. Alles zoals het moet. Loopt perfect, draagt heerlijk en de bezel loopt geweldig.
Deze gaat hier niet meer weg.

Daarnaast ook een leuke Sumo in bezit en ook deze voldoet aan alle verwachtingen. Ik ben er zeer blij mee!
Dus in mijn beleving krijg je wel waar voor je geld.

4 likes

Wat ontbreekt er dan qua kwaliteit? Noem jij dan maar een duiker op die nieuw veel meer waar voor je geld is.

Zo op dit plaatje vind ik die zwarte nog wel mooi hoor, het staat goed op je pols.
Maar waarschijnlijk vanuit een andere hoek ga ik die kast weer niet mooi kunnen vinden.
Het is mijn smaak en als anderen ervan kunnen genieten is dat ze gegund.

Ik heb het vandaag geprobeerd om eens te ervaren wat het is maar nee, het is niks voor mij.

De C60 Trident, veel betere afwerking. Mooiere lijnen vind ik en mooie brushed en polished delen.
Wat er aan kwaliteit ontbreekt is die bezel, ik heb nog geen duiker gezien of gehad die zo een speling had. De afwerking lijkt wel verchroomd metaal i.p.v. gepolijst metaal.

Ach, ik weet hoezeer Seiko niks voor je is. En ik heb zelf nog nooit een Seiko in handen gehad die linksom of rechtsom z’n doekoe niet waard was. De combinatie van die twee factoren zorgt er voor dat ik het vermoeden heb dat het merk niet irrelevant was voor je reactie. :+1:

Mijn tip: Hou op Seiko’s te proberen. Je hoeft het niks te vinden, en het lijkt er op dat ze niet goed voor je humeur zijn. :slight_smile:

Want als je specifiek een topic opent om een merk af te zeiken zit het je wel erg hoog.

11 likes

Die zijn veel duurder tegenwoordig. Seiko heeft ook gebrushed en gepolijste kast. Bij deze modellen hebben de kasten zelfs nog een diashield coating tegen krassen.

2 likes

Dit is een horloge gemaakt voor de functionaliteit!
Wel eens gedoken?
Denk het niet, anders zou het e.e.a. u wel duidelijk zijn .

4 likes

Moet wel zeggen dat Seiko de afgelopen jaren z’n prijzen agressief verhoogt heeft. Seiko was vroeger veel value for money. Overpriced Zou ik nog niet willen zeggen maar wel veel minder value for money tegenwoordig

4 likes

Ik heb echt Seiko’s gehad waar ik gek op was en met veel plezier heb gedragen. Wel allen kwarts en al oudere modellen.

Ik ga ook zeker niet nogmaals iets proberen wat me op plaatjes al niks lijkt maar das enkel de smaak. Ik heb vandaag juist gepast om te zien wat het nu is en ik vind het buiten of ik het wel of niet mooi vind echt belabberde kwaliteit voor dat geld. Daar gaat het mij meer om en ik heb ook mijn persoonlijke smaak geventileerd ja. Niet om af te zeiken maar gewoon een feit voor mij.

Die C60 staat op staal voor 975 in de lijst en is vaak wel met wat korting te verkrijgen dus qua prijs ligt die Seiko zelfs nog wat hoger. Nogmaals is het mijn beleving en ik zie hier vaak gejubel over kwaliteit etc over dit soort modellen. Ik kan dat gevoel niet delen, al vond ik hem nog niet eens zo erg op de pols. Maar het mist wat vind ik. Hij kan zijn maat goed verhullen op de pols en dat vind ik wel knap.

1 like

Je moet maar zo denken, deze kan van je lijstje.
Is ook wat waard toch :v:t2:

3 likes

Een gevalletje Rolexitis denk ik.

Ga zo’n ding passen en ik durf te wedden dat die ook tegen zal vallen.

There aint no cure for the summertime blues :roll_eyes:

2 likes

Wat een heftig verhaal zeg! Gewoon vanavond lekker aan je CW bezeltje draaien (Barry White op, glaasje Sherry erbij) en deze middag snel weer vergeten.

En nou dit weekend niet stiekem in een nog gekkere bui een Daniel Wellington om de pols leggen in het winkelcentrum, want dan gaat het écht fout…

11 likes

Ieder z’n ding. Maar had aan het einde van de OP dan ook wel graag die CW gezien. Mooi horloge is dat. :ok_hand: :slightly_smiling_face:

De SKX vind ik ook gruwelijk. :heart_eyes: :grin:

2 likes