Ik heb vandaag de SPB077J1 gepast

Hij lag bij mijn juwelier in de etalage voor €1100 op het kaartje. Omdat ik moest wachten op mijn telefoon ben ik maar naar binnen gestapt om deze eens te passen.

Werkelijk waar begrijp ik de liefde voor Seiko niet, ik heb er zat gehad naar tevredenheid. Maar ik heb nog eigenlijk geen mechanische Seiko gezien die me wat doet. En ook deze niet. Ik vind hem lelijk, de kastvorm hou ik totaal niet van. Hij past op zich nog goed op de pols maar man wat een armoedig geheel vind ik het.

De prijs zie ik er niet aan af en wat is die bezel gaar zeg, subtiel zei de verkoopster. Ze heeft mijn C60 Trident die ik op dat moment om had ook even gevoeld. Dan is de CW echt beter, die hoor je en voel je maar lijkt gelagerd zo mooi werkt die. Een hele verbetering t.o.v. de vorige versie die ik heb gehad.
Maar die bezel van die Seiko gaat zwaar is stil (lekker belangrijk) maar een speling.

De uitlijning heb ik niet eens bekeken. Dus mijn afkeer van Seiko en zeker zijn duukers is terecht. Ik vind het niks.

Zo en voor hen die hem prachtig vinden en hem helemaal te woopie vinden. Good for you en geniet er ook zeker van, het is maar mijn mening en persoonlijke smaak.

Maar het geheel valt me voor die prijs ook erg tegen. Niet te vergelijken met mijn gelijkwaardig in prijs zijnde CW C60 of mijn iets duurdere Sinn.

Anywaysz is dit hem en ik zal hem net als die gruwelijke SKX niet aanbevelen.

6 likes

Oke

8 likes

Mooie beoordeling, ik heb hem ook een keer gepast en zag het er ook niet van af.
Om het topic lekker gaande te houden kun je misschien nog even de vergelijking met een Rolex doen :grin:

2 likes

Heb precies hetzelfde, maar dan met Rolex…

5 likes

Denk dat dit specifieke model een duiker is die écht gemaakt is voor de diepzeeduiker die het geld over heeft voor de functionaliteit. Qua uiterlijk zou ik er nog geen €200 voor willen neertellen en blijkbaar vele met mij.

1 like

Leuk om eens wat anders te lezen dan zo’n zoetsappige NA.

Ja dat meen ik.

3 likes

Gefeliciteerd met je NA, een Seiko duikertje is altijd top. Veel waar voor je geld! :nerd_face:
Nb ik heb niet je hele verslag gelezen, wel mooie foto:+1: (haha)

8 likes

Deels wel met je eens.

Maar, maar, maar er is een uitzondering. De MarineMaster, sbdx001 en sbdx017. (En daarboven natuurlijk de sla017 maar dat is echt een veel hogere prijsklasse.)
Ik kan me haast niet voorstellen dat die je zullen tegenvallen?

Ik heb de SBDX001, maar ik vind de Sumo toch ook niet te versmaden hoor in zijn prijsklasse.

2 likes

Een sumo kost bij de juwelier ook volgens mij een euro of 750? Je moet dat soort Seiko’s ook niet bij de juwelier kopen maar online, dat scheelt honderden euro’s.

1 like

Hij stond deze week ook bij de Bijenkorf voor €770
Ik vind het model wel mooi. Ik was al een tijd aan het kijken voor een mooie aanbieding. Vorig jaar met Black Friday was hij €700. Maar toen gemist.

Nu gelijk naar de Beijenkorf gegaan.

Teleurstelling :frowning:
Alsof ik een Skx aan het passen was.

Bezel insert , Chapterring , je kan het niet eens uitlijning noemen.

6uur was bij het model wat ik paste. 10 voor 6

2 likes

Traumatische ervaring zal dat dan geweest zijn .
Moet je niet te lichtzinnig mee omgaan iig .

1 like

Hij is 200m wr en mijn C60 600m dus zo functioneel is die ook weer niet m.i.

Ja ook, en die tuna’s ook. Alles met de kroon op 4 van Seiko incl de 5jes vind ik werkelijk niet om aan te gluren. Waarschijnlijk door de grote schare fans die ze geweldig vinden en soms zelf zo dat elke horlogeliefhebber hem zou moeten hebben of hebben gehad wekt dit bij mij allergische reacties op.
Dit schrijf ik nu ook van top tot teen in de zalf.

De enige die ik wel mooi vind is de Samurai maar die is te groot voor mij.

Heerlijk, niet steeds dat kroontje dat in je hand prikt. Dat is slim bekeken van die jongens daar bij Seiko.

4 likes

Hoezo misschien ?. Lijkt mij niet meer dan reëel en noodzakelijk.

2 likes

Yep, het is zeker functioneel maar ik vind het niet mooi en waarschijnlijk dat het model van de kast het voor mij nog minder aantrekkelijk maakt. Mijn Boldr Venture heeft het ook maar daar stoor ik me er gek genoeg weer niet aan.

De kroon op 3 uur vind ik mooier, meer in balans en ben het zo gewend omdat 99,7% van de horloges dit heeft (wilde gok).

Edit: ik weet dat je een Seiko adept bent en ik heb verder niks tegen het merk maar ik kan niet enthousiast worden van veel van de zeer geliefde modellen van ze. Dat terwijl Seiko echt het merendeel van mijn horloges heeft omvat voordat ik hier kwam buurten op HF :slight_smile:

1 like

Ach he, het is in iedergeval geen homage aan een zekere Omega zoals de CW :joy:

2 likes

Ah, gelukkig Rolex hadden we nog niet in het topic maar het hommage geneuzel kunnen we verwelkomen :+1:
Vind de CW geen hommage want de Omega waar jij aan refereert vind ik ook niks :wink:

1 like

Ik vind hem prachtig en de kwaliteit knalt er vanaf. zo zie je maar weer :joy:

3 likes

Das smaak en valt niet over te twisten :+1:

Ik zie het echt niet, ik mis het gewoon als ik ernaar zoek/kijk