Hij lag bij mijn juwelier in de etalage voor €1100 op het kaartje. Omdat ik moest wachten op mijn telefoon ben ik maar naar binnen gestapt om deze eens te passen.
Werkelijk waar begrijp ik de liefde voor Seiko niet, ik heb er zat gehad naar tevredenheid. Maar ik heb nog eigenlijk geen mechanische Seiko gezien die me wat doet. En ook deze niet. Ik vind hem lelijk, de kastvorm hou ik totaal niet van. Hij past op zich nog goed op de pols maar man wat een armoedig geheel vind ik het.
De prijs zie ik er niet aan af en wat is die bezel gaar zeg, subtiel zei de verkoopster. Ze heeft mijn C60 Trident die ik op dat moment om had ook even gevoeld. Dan is de CW echt beter, die hoor je en voel je maar lijkt gelagerd zo mooi werkt die. Een hele verbetering t.o.v. de vorige versie die ik heb gehad.
Maar die bezel van die Seiko gaat zwaar is stil (lekker belangrijk) maar een speling.
De uitlijning heb ik niet eens bekeken. Dus mijn afkeer van Seiko en zeker zijn duukers is terecht. Ik vind het niks.
Zo en voor hen die hem prachtig vinden en hem helemaal te woopie vinden. Good for you en geniet er ook zeker van, het is maar mijn mening en persoonlijke smaak.
Maar het geheel valt me voor die prijs ook erg tegen. Niet te vergelijken met mijn gelijkwaardig in prijs zijnde CW C60 of mijn iets duurdere Sinn.
Anywaysz is dit hem en ik zal hem net als die gruwelijke SKX niet aanbevelen.