Ik hou van Quartz

Ik bedoelde de Pontiac. Over het algemeen zijn die uurwerkjes niet zo duur hoor. Of er moet iets heel bijzonders in zitten.

Er staat wel een nummer achter op t plaatje, maar de zetting v t klokje is weg, en t klokje zelf is zo leeg geroofd, dat daar ook geen nr meer op staat. Dus ik weet niet hoe ik aan die zoektocht zou kunnen beginnen :flushed:

Staat er ergens op de restanten geen nummer ?Zoiets als op de foto?

1 like

Ik zie daar: 3221 maar dat brengt me nt verder
Achter op de sluitplaat staat 89610 !!!
Maar mss vind ik de originele waarborgkaart nog :wink:

2 likes

Citizen heeft onlangs een nieuw satteliet gestuurde quartz uutgebracht voor minder dan 1000€, dus duidelijk goedkoper dan tot noch toe.

Antimagnetisch
Tot 200m waterdicht
Titanium kast
Schokdetectie
Lichtdetectie
En bij amazon voor net geen 900€ :flushed:

1 like

En op https://www.sublub.nl voor 795,-

Dat is niet nodig. Citizen produceert de meest nauwkeurige kwartshorloges die er zijn, +/- 5 seconden p.j. in de The Citizen Chronomaster en +/- 1 seconde per jaar in de The Citizen 0100 serie. Hoeven niets meer te bewijzen, want ze zijn de top :wink:

P.S. Post de link s.v.p. naar de “Swiss military by chrono hebben er enkele met hoge preciesie (10s/jaar) vanaf 200€.”. Wellicht dat ik het dan geloof :slightly_smiling_face:

1 like

Deze bijvoorbeeld:

Goed uurwerk, maar ik heb nooit gezien dat ETA hiervoor +/- 10 seconden p.j. claimt. Wel dat het binnen COSC loopt, dus +/- 0,07 seconden per dag. Dus je kunt niet klagen als deze +/- 24 seconden p.j. loopt. Wellicht geneuzel, maar daar gaat het om in de strijd naar kwartsaccuratesse :wink:

Dacht dat ik t movement had opgezocht en dat daar ergent die 10s bij stond :grinning:

Respect dat je jouw Pontiac met zo veel toewijding van alle zorgen hebt voorzien, jammer dat het dan eens misloopt.
Eerlijk gezegd kijk ik liever naar een automaat, maar voor alledaags gebruik/misbruik grijp ik toch sneller naar een comfortabele Quartz. En daar schaam ik me zeker en vast niet voor.

Ik heb een Rado Ceramica met ETA quartz uurwerkje met temperatuurcompensatie. Inderdaad geen claims over het aantal seconden per jaar etc. In de praktijk loopt ie even precies als mijn GS quartz. (Horloge was da ook even duur als een quartz GS.)

Ik denk dat als je hier en daar wat gezocht advertenties zet je binnen no-time een Pontiac International weet te vinden om hem alsnog weer compleet te maken. Als je weet welk uurwerk er in zit ben je waarschijnlijk binnen een paar uur al geholpen.

Ik heb een Seiko 5 die bijna op de seconde per dag loopt :wink:

1 like

mooi ding! Ziet er lekker strak uit, daar houd ik van. :face_with_monocle: