Ik hou van Quartz

Mijn eerste eigen horloge was een quartz, Pontiac met drie sterren (1980). Hij ging per jaar een drie seconden mis. Drie maal glas moeten vervangen, kadertje van datum losgekomen, en dan na een 25 jaar bij een eigen onvoorzichtige batterij-wissel volledig uitgevallen. Ik baal er nu nog van. Enkele jaren geleden opnieuw binnengebracht bij de plaatselijke juwelier. Die hield me jaren aan t lijntje. Uiteindelijk gaan terughalen, maar niet opgelet. Nu blijkt dat ze enkele delen eruit gehaald hebben. Ik was er effe niet goed van. Maar ja, t leven gaat door hé. Zal me geen tweede keer gebeuren. Na twee smartwatches toch terug een Quartz gekocht. De mooie afwerking, betrouwbaarheid, t gemak… heerlijk om naar te kijken.

12 likes

Nou, laat zien dan!

Tipje voor wie een zeer precies quartzuurwerk wil. Swiss military by chrono hebben er enkele met hoge preciesie (10s/jaar) vanaf 200€.

Durf ook wel te zeggen dat ik liever een Quartz draag dan een automaat. 10 jaar geleden toen ik begon met horloges moest ik er niet aan denken… Vind ze inmiddels erg makkelijk, grab and go! Ze lopen accuraat en ben een groot fan van neo-vintage Quartz duikhorloges van ongeveer 25/30 jaar oud.

1 like

5 likes

Deze enkele jaren geleden gekocht op amazon. Eco-Drive, radio-controlled, dus met eeuwige kalender.

Maar links boven, tussen 11 en 12 uur een kleine beschadiging op de bezel. :disappointed: Zou de herstelling lonen?

3 likes

Begrijp ik het nu goed en heeft je horloge een paar jaar bij de juwelier gelegen voor reparatie??

1 like

Yep, ik belde om de paar maanden, antwoord: " ja maar da lukt ons wel, de onderdelen zijn moeilijk te vinden" :pleading_face:

Valt toch wel mee! Het is een gebruiksvoorwerp.

1 like

Op het uurwerk staat een type aanduiding. Zou raar zijn als er geen vervangend uurwerk voor te vinden is.

:wink:

De pontiac bedoel je. Is een uurwerk geweest van nog geen 100€, loont nt, te oud… :wink:

Of bedoel je de citizen, de bezel is die compleet vervangbaar?

Ik had na een paar maanden het horloge al weer opgehaald, gemaakt of niet!

Yes, Stevil, had ik moeten doen, teveel vertrouwen in een zaak waar onze familie regelmatig kocht :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Lessons learned zullen we maar zeggen

Iemand deze al gezien?
Ecodrive en 3mm dik!

3 likes

Kost wel 5500€ :grin:

Auw, zo mooi is die nou ook weer niet :sweat_smile:

Inderdaad, enkel n poging v Citizen met Quartz hoge ogen te gooien :wink: