Ik kan mijn draai niet vinden in de horloge hobby

Zeker geniet ik ervan als ik een mooi horloge om heb.
Het frustreert me niet dat het me stress geeft.
Het is leuk om op zoek te gaan naar een nieuw horloge, reviews te lezen en filmpje te bekijken.
Het gaat me er meer om dat ik een gaaf horloge vind naast de Seamaster die in de collectie blijft.

1 like

Ik heb geen onderhoudskosten. Soit, af en toe zet ik ze in een bakje lauw water als het schrift dunner wordt.
Maar ik heb geen klassieke pennen zoals jij.

2 likes

:sweat_smile: Ik heb ook nog een aantal Quartz horloges die ik al meer dan 20 jaar heb, en ook nooit zal verkopen. Omdat ze en dat is denk ik het belangrijkste sentimentele waarde hebben.

1 like

Dat komt omdat de BB58 een veel meer gehyped horloge is, dus vaker gekocht (en verkocht) puur vanwege de hype. Qua draagcomfort verslaat hij je Omega - mits je de 39mm versie neemt - wel, ga er maar eens een proefpassen bij de dealer. De BB58 draagt lichter en is een paar mm lager en ligt geweldig om je pols, je vergeet al snel dat je hem draagt. De SMP-c is meer aanwezig.

Qua afwerking zitten ze op vergelijkbaar hoog niveau. Voordeel van de BB58 is dan een uurwerk met 70 uur gangreserve en (veel) meer lume op de wijzers, voordeel van de SMP-c is de ceramic bezel insert.

3 likes

Voor mij was mijn Doxa tijden lang een “graal” deze heb ik na de nodige omzwervingen al weer een tijd en zal ook niet meer weg gaan.
Nou wil het toeval dat ik door de jaren heen tussen al het horloge geweld door wel eens een Certina ds2 heb gehad, dit model is blijven hangen en inmiddels heb ik een bescheiden collectie in mijn bezit.
Misschien is dat iets voor je, naast je Omega een klein beetje focus op een merk/model…

2 likes

Kijk es bij longines. Daar krijg je ook veel horloge voor je geld…:slightly_smiling_face:

1 like

Ik ben er in ieder geval uit dat ik voor de next step moet gaan. (Zojuist met een oud forum genoot van gedachten gewisseld)
Ik ga eerst maar eens naar een AD toe om een aantal Tudor horloges te passen en in echt te bekijken.

In ieder geval bedankt voor alle tips die ik gekregen heb.

Er is ondertussen wel een gave
Hamilton Pilot Pioneer Auto Chrono onderweg.
Geïnspireerd op het horloge wat in de jaren 70 door de Royal Airforce werd gebruikt.
Dus de stap met een Flieger is al gemaakt.

15 likes

Wel cool zo’n niet symmetrisch horloge, een frisse wind! :ok_hand:

1 like

Ik denk dat je het moet zien als een luxeprobleem.

Want dat is wat het is.

Gewoon niks “moeten” of “moeten willen” in de hobby.

Dan kijk je er meestal wat anders tegen aan.

En ik proef een soort van “overdenken” wbt die BB58. Er staan er erg veel te koop. Dat wil niet zeggen dat er iets mis is. Hij is gewoon massaal opgepikt en velen hebben er 1 gekocht. Dan zie je er ook meer 2e hands opduiken.

Ik ben jaren geleden ook tegen een soort T splitsing aangelopen in de hobby.

Ik heb toen rigoreus alles verkocht, en ben opnieuw begonnen.

2 likes

En hij schoof rolex naar voor? :grin:

2 likes

Ik snap het wel. Van de 10 horloges die ik tot dusver kocht, zijn er maar twee blijvers. Als het niet klopt, wil ik het ook niet in de collectie.

1 like

Ik kon er wel een paar voor weinig overnemen.
Maar ik twijfel nog.

Geef er dan eens een andere draai aan. Kies heel andere type horloges, blijkbaar ben je hier op uitgekeken. Zoals digitaal of een favoriet van mij G-Shocks. Want smaken veranderen.

En dan ben je misschien zo opeens een fan van een Mudman. En gaat er een nieuw hoofdstuk open.

1 like

Koop wat je echt HÉÉL erg gaaf vindt of “zeker” kan flipperen zonder er op in te leveren. Dan maakt de prijs ook niet meer uit… (binnen de grenzen van je persoonlijke budget uiteraard). En in geval van twijfel 48 uur wachten met bestellen. Heeft me op z’n minst 10-15 NA’s bespaard :joy:

En niet meer op HF/Chrono24/vendorsites rondhangen na 5 drankjes…

7 likes

Ik wil niet zeuren, maar ze staan voor een scheet en een knikker in het blauwe gedeelte. :upside_down_face::innocent:

Dat lijkt me voor TS een goede optie.

4 likes

Klinkt al met al alsof je je draai juist gevonden hebt :upside_down_face::face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Lekker genieten van wat je hebt en even stoppen met ‘jagen’. Misschien even 'n tijdje niet rondhangen op HF. Dan wordt 't vanzelf wat minder met het ‘iets moeten’.

3 likes

Allemaal afgeleefd spul. Laat die knikker maar weg… :laughing:

3 likes

Je doet me pijn.

2 likes

Ik heb nog wel wat Affligem Blond in de aanbieding…:beers:

2 likes