Ik kan mijn draai niet vinden in de horloge hobby

Die heeft toch echt een ceramische bezel insert, ref.nr. staat er nota bene bij. :wink:

Edit; oh je had het al aangepast.

Mmm interessant;

1. Kan ik inkomen, laat ik het zo zeggen; tudor is het enige merk waar ik interesse in heb dat nog betere prijs/ kwaliteit verhouding heeft dan omega. GS komt ook in de buurt, maar beweegt snel upmarket de laatste tijd. Het is bijna algemeen bekend dat tudor uitzonderlijke prijs/kwaliteit verhouding biedt, mede een strategie van Rolex-Tudor om de concurrentie “onder” Rolex bijna buitenspel te zetten op dat vlak.
  2. Omega is ander prijssegment dan tudor. Dat is een feit.
  3. Als jij vindt dat omega qua kwaliteit en specs onder tudor zit dan zou dat betekenen dat tudor een nog betere bang for buck is tov omega dan ik al aangaf.
  4. Zie 2. Nieuw is dat gewoon het geval, omega is kostbaarder dan tudor.

Dus;

1. tudor is wel betere bang for buck, maar er zijn misschien nog betere opties dan tudor op dat vlak, dat weet ik niet. Ik zou het niet weten. Misschien Seiko, maar wordt ook rap duurder.
  2. Wel
  3. Wel
  4. Wel; zie 2

Overigens zegt dat niks over welk merk “beter” is. Ieder z’n eigen ding en als je met beide geen gevoel krijgt dan heb je verder niks aan deze argumenten.

:kissing_heart:

3 likes

Die begrijp ik niet helemaal. De meeste modellen zitten toch beide in het prijssegment tussen de 3000-10000 euro? (Ruwweg?)

Feit: Een nieuwe Omega Chrono (Speedmaster) is 7100 euro, en een Seamaster is 6100 euro. een Tudor chrono is 5000 en een Pelagos is 4400 euro. Inderdaad is Tudor goedkoper als je kijkt naar vergelijkbare horloges maar in mijn optiek opereren ze in hetzelfde prijs segment.

PP en AP zitten in een hoger prijssegment en TagHeuer en Longines in een lager prijssegment in mijn optiek. Maar dit is allemaal subjectief en kun je niet als feitelijk bestempelen toch?

1 like

Ja dan krijg je een beetje een semantische discussie over het woord “segment” in jouw voorbeeld heb je eigenlijk macro en micro segementen.

Maar prijssegmenten zijn alles behalve subjectief. Dat is nu juist het enige wat heel objectief is binnen de horlogerie.

Denk dat omega er zelf heel anders over denkt dan jij. Die positioneren zich heel bewust in het gat dat Rolex achterlaat qua prijs. En denk niet dat ze graag zouden horen dat ze in hetzelfde segment zitten als Tudor. Dat is wel een compliment aan Tudor iig.

Voor “normale” stervelingen die tot (en met) Rolex shoppen, kun je de segmenten nog wel verder opdelen dan jij nu doet. Ik vind een structureel verschil van minstens 2000 euro in nieuwprijs toch best een groot verschil.

Zeker omdat kwaliteit en prijs meestal niet recht evenredig met elkaar verbonden zijn. En daar ging mijn punt om; prijs-kwaliteit verhouding.

3 likes

Precies dit. Ik heb denk ik al honderden horloges in bezit gehad, in alle prijsklassen en maten (niet als handelaar) en heb een aantal zelfs meerdere keren gehad. Hoort bij de “reis”; gewoon lekker van genieten zou ik zeggen :heavy_check_mark:

2 likes

Dat vindt ik wel een lastige. Dit is misschien een onderwerp voor een andere topic. Maar mij smaak gaat vaak naar modellen in het segment 5-10k. Maar als het dan geen courant model is brengt de koop het risico met zich mee dat als je wilt flipperen je er dik op inlevert.
Veilige keuzes zijn dan aantrekkelijker, maar dan kies ik precies het model dat iedereen en z’n moeder ook heeft.

2 likes

Dan is het kennelijk niet iets wat je echt echt echt heel gaaf vindt zeg ik… :slight_smile:

Hier 2 voorbeelden van dingen die ik beter kan houden dan flipperen lol:

1 like

Dan koop je toch altijd liever de Pelagos lijkt me, die biedt ook nog eens meer (gangreserve, lume,Ti, betere sluiting, 600m indien de full-size)

1 like

Daar heb je een punt inderdaad. Alhoewel “de jacht” natuurlijk wel de adrenaline rush geeft in onze hobby. Ik denk dat ik mijn verzamelpunt bereikt heb nu met de MM300. We gaan het meemaken. Wie weet ga ik straks toch nog eens aan de Rollie of zo. :joy:

2 likes

Ik ben ook behoorlijk koop verslaafd, maar ik probeer dat niet te verwarren met mijn liefde voor horloges🙃

2 likes

Geen dank :wink:.

2 likes

Niet helemaal mijn smaak, maar ik verwacht wel dat ik eraan zou kunnen wennen. :sweat_smile:

1 like

1: je hebt waarschijnlijk het juiste (de juiste) horloge(s), nog niet gevonden.

2: Als je die Tudor hebt gekocht, wil je daarna een Rolex ( of beide).

3: Misschien kom je er achter dat je iemand bent die nooit tevreden is.

4: Misschien wordt het tijd voor een andere hobby!

Veel succes met wat je ook gaat doen in de toekomst!

:wink:

1 like

Ik herken wel aardig wat TS zegt, niet alles, maar het gevoel wel.

Ik heb bijna alles verkocht, de laatste staat in het blauw. HEb een aardig budget (2k) maar zou echt niet weten wat daarvoor te kopen. Sterker, ik kijk geregeld naar quartzen van 2 a 300 euro. Als ik naar Longines of Omegas kijk van 1,5 a 2k dan denk ik ‘mooi, maar wat een geld……’ ik kan het missen, maar twijfel of ik het echt waard vind.

1 like

Dat dus, ik haal ook veel plezier uit het vergaren van info en het met inlezen voor ik me iets aankoop.
Ik tracht niet meer over te gaan tot impulsaankopen. Ik beperk me tot de aanschaf van 1 duur horloge elke 5 jaar. Momenteel lukt me dat prima. Gezien de huidige prijzen wordt het zelf geen meer.

Ik gebruik 4 horloges, wil ik een nieuwe dan moet een andere wijken.

Ik begrijp dat dit volledig ingaat tegen de manier waarop sommige hier met hun hobby omgaan. Prima toch.

2 likes