Ik kan niet kiezen....HELP

Hallo medeforummers

Al tijden, zoals jullie misschien al weten, loop ik met het idee een Breitling Super Avenger te kopen en al net zolang weet ik niet welke kleur wijzerplaat ik wil hebben. Telkens denk ik het te weten, maar even later toch weer niet. Kunnen jullie me helpen?! Helaas weet ik niet hoe ik een poll moet maken dus dan maar op deze manier.

Voor elke uitvoering zal ik mijn eigen mening geven, maar ik ben ook benieuwd naar jullie mening.

  1. De witte uitvoering

    De witte ziet er zomers uit. Bijna al mijn horloges hebben een zwarte of blauwe plaat.

  2. De zwarte uitvoering

    Zilveren zone’s op een zwarte plaat maken hem extra opvallend.

Voor beiden geldt dat het een geweldig groot (48,4mm) en stoer horloge is. Ik hoop niet dat ik woensdag in Basel een nieuw model zie, want het is al moeilijk genoeg zo.

ik vind die met een donkere wijzerplaat het mooist, ook omdat ik de witte saai vind overkomen. Maar aan de andere kant kun je op de witte weer alle kleuren leren banden zetten, mocht je dat willen. En ook zei je dat je al veel horloges hebt met een donkere wijzerplaat. In jouw geval zou ik voor de witte gaan. voor mezelf zou ik voor de donkere gaan.

ZWART !!! (:smiley:

Wit is voor mannelijke dameskappers of stylisten (:D(:smiley:

hahahaha

Das wel een hele simpele keuze!

  • Een Breitling hoeft geen sterk contrasterende kleuren te hebben om op te vallen. Je wordt toch wel gezien met dit model.
  • Een witte wijzerplaat is met alles te combineren. Niet alleen qua horlogebandjes ook qua kleding.
  • Je hebt al genoeg donker gekleurde wijzerplaten in je bezit.
  • En dan alleen voor de metrofiele medemens… zowel in de zomer als winter oog een witte wijzerplaat beter omdat je huidskleur dan donkerder lijkt.
  • Oh ja, tot slot is een lichte wijzerplaat in dit geval gewoon mooier…

Kortom, ik zou gaan voor de donkere wijzerplaat want als je een Breitling koopt moet je gewoon all the way gaan, des te heftiger des te beter!!! Logisch toch?

Ik vind deze Breitling dus niet zo mooi.

Maar een Navitimer zou ik waarschijnlijk in het wit kopen, mits de afleesbaarheid voldoende goed is.

Waarschijnlijk zal een v.d. kleuren de klok wat kleiner laten lijken. Ik kan me nu even niet voorstellen welke dat in dit geval zal zijn.

RVJB, je hebt een verloren pb van me ( heeft niks met de draad te maken,…,maar ik wilde er even op attanderen)

Ik zou voor de donkere gaan, gewoon omdat ik die mooier vind.

ik zou als ik jou was voor de zwarte gaan :wink: , voor het geval ik je een keer tegen kom :slight_smile:

ik heb er nu een zwarte rubberband aan , de stalen is besteld ( wachten op het nieuwe model)
en ik vind wit mooier , maar ik heb ook gekeken naar wat ik al had want zwart is zeker niet lelijk.
bij de witte vind ik de wijzerplaat iets rustiger

Hoi Seamaster

Heb je de band met de schuine schakels besteld? Ook hier twijfel ik nog tussen de rechte en de schuine variant. Heb je ze beide kunnen vergelijken? Waarom heb je voor de nieuwe gekozen.

Heb laatst die zwarte omgehad, is echt veel mooier dan de witte. Witte vind ik saai, ben je sneller op uitgekeken.
Die zwarte is echt super, is zo groot, lijkt wel een regenton. Dat zwart contrasteert trouwens veel mooier met die glimmende band dan wit. Ook de opgelegde cijfers op de plaat vallen op een andere ( betere) manier op, alleen als het licht er op schijnt, apart effect. De zwarte vind ik wat “chiquer” ogen dan de witte, die doet wat eenvoudiger (“goedkoper”) aan.
Het belangrijkste is wel dat je beide horloges naast elkaar ziet in het echt; op de plaatjes zien ze er heel anders uit, in het echt veel mooier, pas dan kun je de platen echt goed beoordelen.

mvg

Hoi Jürgen,

ik vind de oude band niet mooi, mijn vrouw heeft een oceane met nieuwe stalen band en dat staat echt strak.
vandaar dat ik zelf nu ook de nieuwe band besteld heb.
maar net als de kleur is ook dit persoonlijk, en niet om het wit , ik heb er sinds kort een eberhard traversetolo en bij deze vond ik de zwarte wijzerplaat weer veel mooier dan de witte, en bij mijn meistersinger weer precies andersom , als ik daar een zwart exemplaar van zie denk ik weer , hoe heeft iemand zoiets kunnen kopen…
dus , laat je niet gek maken en kijk zelf wat je het mooiste vind

Ik zou de zwarte nemen, is evt. ook te combineren met een mooie bruine band en
de leesbaarheid van de wijzers vindt ik beter op een zwarte dan op een witte “plaat”.
Dit is trouwens ook mijn favoriete Breitling, maar dit terzijde.
Ik kan hier alleen nog maar van dromen.

Ik vind ze beide prachtig, maar zou kiezen voor het zwarte. De reden is dat het model met zwarte wijzerplaat meer appelleert aan het instrumentele karakter en de kracht van het ultieme luchtvaarthorloge. De grootte (48 mm!!) past perfect in dat beeld. Daar hoort geen witte wijzerplaat bij. Echt niet :wink:

No offence (:smiley:

ik dacht dat het een duiker was :smiley:

Wat een prachtige foto, dat maakt het vergelijken met deze witte plaat nog wat makkelijker.

Jürgen, je begint op een oud wijf te lijken die niet kan kiezen ;). Hoe lang loop je nu al te twijfelen? Toch zeker wel een jaar…

Goed 3 oplossingen:

  1. Maak een poll aan en laat mensen stemmen :smiley: maar ja de uiteindelijke beslissing ligt dan nog steeds bij jouw;
  2. Vraag morgen op de Breitling stand of je ze allebei ff om kan doen. Zal niet meevallen om de stand op te komen ::o;
  3. toch wel de makkelijkste oplossing: koop ze toch allebij (:P) desnoods nu eentje en volgend jaar de andere

Nee, de stand opkomen zal denk ik niet lukken :frowning: Ik hoop echter wel dat we ze naast elkaar kunnen bewonderen in de vitrine, dat zou al een hoop verschil maken. Ik heb ze beide wel een keer gezien, maar nooit kunnen vergelijken.

Tot morgen Mark