Ik weet het er is niets zo persoonlijk als smaak, maar ik blijf kijken en vergelijken tussen dit type horloges tussen al de verschillende heb ik deze uitgekozen, maar welke van deze 2 ga ik nou kopen, wat vinden jullie?
Even voor de duidelijkheid het zijn originele Casio’s :D:P
Horloge 1:
Horloge 2:
Beide horloges berekenen de beste tijd om te gaan vissen aan de hand van de stand van de maan, ik denk dus dat het vooral toepasbaar is bij het zee vissen omdat je daar afhankelijk bent van de getijden.
HAHaHa als je weet hoe vaak ik dat hoor, en geef ze vaak ook nog gelijk, als je ziet wat je aan materiaal kwijt bent, daar kan je heel wat vis voor kopen, zelfs als je ze aas koopt kan je al lekker vis eten, maar ja hobby he!
Ja ik vind het moeilijk, die andere heeft weer een stalen band, maar op de eerste zal een leren band ook niet misstaan !
idd, is ook mijn reactie, op de bovenste kun je andere banden plaatsen. Een mooie bruine leren band, of een leger groene nato, dat wordt het echt een vissers horloge.
Ik zou ook voor de eerste gaan. De kastvorm vind ik mooier, en bovendien is dit display - zoals Dreski al aangeeft - beter leesbaar dan het negatieve display van horloge 2.
En ja, je kunt bij horloge 1 inderdaad makkelijker bandjes wisselen (maar dat ligt er maar net aan hoe handig je bent).
Kortom: horloge 1.
Dan is de keuze al gemaakt, dan ga ik voor horloge 1, de stalen band van horloge 2 bracht me continu aan het twijfelen, maar een nato had ik nog niet aan gedacht, dat zal perfect staan op een outdoor horloge, nu ga ik zien dat ik hem score voor een zacht prijsje!
Heb eerlijk gezegd spijt van die Chronomatic nu want daar had ik ook zo’n Casio voor gehad, maar ja het forum is wel een discussie rijker nu door dat horloge.
Heren bedankt voor de doorslag zo dra ik heb binnen heb volgen de foto’s!
Oei oei, vind ze beide wel wat hebben. De eerste vind ik de kast stoerder en dat vind ik wel passen bij een toolwatch. Ook vind ik de fish indicator met maanfase in 't hoekje leuker.
De band van de 2e vind ik wel weer erg mooi gemaakt. En inverse display met 't blauwe is erg toepasselijk.
Maar als ik zou moeten kiezen, dan toch voor de eerste.
Hier nog wat inspiratie ; z’n broertje (AMW-705 hunting timer) met neg. display. Volgens mij heeft casio altijd een vis en een jagers uitvoering van deze horloges.
foto’s zijn geleend van WUS, ik vind de grijze Nato erg goed passen.
Dan is de keuze al gemaakt, dan ga ik voor horloge
1, de stalen band van horloge 2 bracht me continu
aan het twijfelen, maar een nato had ik nog niet
aan gedacht, dat zal perfect staan op een outdoor
horloge, nu ga ik zien dat ik hem score voor een
zacht prijsje!
Heb eerlijk gezegd spijt van die Chronomatic nu
want daar had ik ook zo’n Casio voor gehad, maar
ja het forum is wel een discussie rijker nu door
dat horloge.
Heren bedankt voor de doorslag zo dra ik heb
binnen heb volgen de foto’s!