Na alle leuke budget Casios sta ik voor een aantal keuzes. Afgelopen zondag heb ik de Hamilton Pan Europ irl gezien. Prachtig horloge maar de maat is gewoon te groot voor mij. Ik heb niet echt problemen met grote G-Shocks maar wanneer het om een mechanische analoge versie gaat die ik zo veel mogelijk wil dragen moet hij toch wel perfect zitten. Ik ben eigenlijk ook wel blij want ik weet dat ik gewoon moeite heb met het kopen van een horloge van bijna 1500 euro. Wanneer ik het bedrag bij elkaar heb denk ik altijd bij mezelf je spoort niet en gaat het geld op aan “verstandige” dingen. Dit is al vaker gebeurd. Mijn grens ligt ook zo rond de 500 euro maar minder is altijd een plus want dan hou ik nog wat geld over voor een leuke analoge Casio :D. Ik heb alles goed overwogen en heb besloten eens niet voor een duiker te gaan maar iets klassiekers te nemen. Ik ben geen dress type dus hij moet er ook nog sportief kunnen uitzien. Voorkeur gaat uit naar een lederen band. Staal is niet zo erg want een lederen band is zo gekocht.
Er zijn nu 4 kanshebbers. De eerste is:
Hamilton Khaki Officer.
Klassiek model met een mooie band. Blijft ook sportief.
Op nummer twee:
De Glycine Observer. Je moet hem even op een bruine band denken want hij wordt geleverd met stalen band.
Ik vind de coinbezel erg mooi. Hij heeft een vintage uitstraling en als voordeel open lugs zodat banden verwisselen schadeloos kan plaatsvinden. Misschien zijn er mensen die hem oerlelijk vinden maar op een onverklaarbare wijze blijft hij me boeien.
Op nummer drie.
De Hamilton Khaki Pioneer:
Dit is een handopwinder met een vintage lume. Dit viel me in het echt een beetje tegen. De indices waren best wel donker. De cathedral wijzaers vind ik weer te gek net als de coin bezel. De band is belachelijk. Het beschermkapje zal ik nooit gebruiken en ik heb fotos gezien van de band zonder dit klepje en dat draagt echt niet mooi. Er moet dus zeker een andere band op.
ALs laatste op vier:
De Kemmner Marine Watch.
Ik ben gek op de eenvoud van het Marine design. Het is klassiek en zeer goed afleesbaar. De Stowa vind ik iets te duur. Steinhart maakt ze ook maar daar zijn de wijzers weer niet mooi. Deze spreekt me erg aan en heeft een mooi Unitas handopwindertje.
Welke vinden jullie het mooiste? Er mogen ook andere suggesties worden gedaan hoor. Wie weet wordt het dan weer totaal iets anders.
Geen twijfel: Hamilton Khaki Officer
Inderdaad: Hamilton Khaki Officer.
^^ met hemmes en hemmes daarboven.
de laatste, die is apart
van de hamilton gaan er bij wijze van 12 in een dozijn
En van die laatste niet?
El penumbra Schreef:
En van die laatste niet?
minder
De Hamilton Khaki Officer spreekt mij persoonlijk het meeste aan.
Hamilton Khaki Officer
Mvg
Stefan
Hey André, ik vraag mij eigenlijk af in hoeverre de uitslag (meeste stemmen) in dit topic je ook daadwerkelijk doet besluiten dit horloge te kopen.
Denk zeker aan de C3, C5 en C9 type’s van Christopher Ward!
Thehaguedragon Schreef:
Hey André, ik vraag mij eigenlijk af in hoeverre
de uitslag (meeste stemmen) in dit topic je ook
daadwerkelijk doet besluiten dit horloge te kopen.
Daar heb ik nog geen idee van. Ik begin steeds meer een voorkeur voor de Kemmner te krijgen. De plaat is wit. Daar heb ik er niet zo veel van. Feit dat het door een zeer klein horlogehuis wordt gemaakt is natuurlijk ook leuk. De Hamilton officer is ook mooi maar ik zit me nu en beetje te ergeren aan die afgesneden 6.
Het is gewoon leuk te zien wat anderen er van vinden en misschien wordt het wel weer iets totaal anders.
dreski Schreef:
Thehaguedragon Schreef:
Hey André, ik vraag mij eigenlijk af in
hoeverre
de uitslag (meeste stemmen) in dit topic je ook
daadwerkelijk doet besluiten dit horloge te
kopen.Daar heb ik nog geen idee van. Ik begin steeds
meer een voorkeur voor de Kemmner te krijgen. De
plaat is wit. Daar heb ik er niet zo veel van.
Feit dat het door een zeer klein horlogehuis wordt
gemaakt is natuurlijk ook leuk. De Hamilton
officer is ook mooi maar ik zit me nu en beetje te
ergeren aan die afgesneden 6.
Het is gewoon leuk te zien wat anderen er van
vinden en misschien wordt het wel weer iets totaal
anders.
Die Hamilton Officer is er in 34mm of 44mm, da’s ook niks…
El penumbra Schreef:
dreski Schreef:
Thehaguedragon Schreef:
Hey André, ik vraag mij eigenlijk af in
hoeverre
de uitslag (meeste stemmen) in dit topic je
ookdaadwerkelijk doet besluiten dit horloge te
kopen.Daar heb ik nog geen idee van. Ik begin steeds
meer een voorkeur voor de Kemmner te krijgen.
De
plaat is wit. Daar heb ik er niet zo veel van.
Feit dat het door een zeer klein horlogehuis
wordt
gemaakt is natuurlijk ook leuk. De Hamilton
officer is ook mooi maar ik zit me nu en beetje
te
ergeren aan die afgesneden 6.
Het is gewoon leuk te zien wat anderen er van
vinden en misschien wordt het wel weer iets
totaal
anders.Die Hamilton Officer is er in 34mm of 44mm, da’s
ook niks…
44 is fors inderdaad. Denk dat ik hem wel kan hebben. Het is natuurlijk een fliegermodel. Het is echt jammer dat ze de Pan Europ niet wat kleiner hebben gehouden.
Hamilton Khaki Officer(tu)
Als ik er een uit mocht kiezen zou het hamilton worden. Is voor mij een van de weinige keren dat ik een hamilton tegenkom die ik wel mooi vind. Nummers twee en drie spreken me niet aan vanwege de “sierlijke rand” wat mij betreft is dat over-de-top verfraaing.
De kemmner is ook mooi alleen vind ik hier de geblauwde wijzers niet echt uit de verf komen terwijl ik dara normaal wel een liefhebber van ben(IWC portugieser met blauwe wijzers hmmmmmmmm)
Hamilton Officer:
drukke boel met al die circeltjes en ook nog een onthoofde 6: niet mijn keus;
Glycine:
ondanks mijn zwak voor dit merk, deze niet: ook al zo’n drukke bedoening. En de negen in het datumvak past niet bij de negens op de plaat: daar zou ik me bar aan gaan ergeren;
Hamilton Pioneer:
beetje gewoontjes en nietszeggend ontwerp. En wat een raar bandje: ook niet mijn keuze;
Kemner mechanik:
Die is het dus, die zou ik ook wel willen hebben. Strak, stijlvol en toch wel sportief.
Ik zeg: “Kemner… Doen!”.
Van de vier vind ik de Hamilton Khaki Officer het mooist.
Die Glycine vind ik een beetje lijken op een Oris Big Crown Pointer Date, daar zou ik dan eerder voor gaan…
De Hamilton is mooi, maar ik zou voor de Kemmner gaan. Die vind ik erg fraai understated.