Ik kom er niet uit: bandadvies gevraagd

Sinds een maandje ben ik de blije bezitter van deze Zeno chrono. Hij had oorspronkelijk een bijbehorend bandje met hetzelfde glasvezelmotief als de wijzerplaat, maar dat was al behoorlijk versleten en bovendien vond ik het niet echt mooi.

Ik heb deze band erbij gekocht. Zwart hertenleer, fijne soepele band, maar helemaal tevreden ben ik nog niet.

Momenteel draag ik hem (sinds het zweterige weekend) even op siliconen, zie de foto.

Maar ik kom er dus niet uit. Jullie advies is gevraagd: waar zouden jullie dit horloge op dragen? Zwart of toch bruin? Vintage, dressy, ralley?
Help!

Mooi horloge.
Heb je al eens naar Hirsch banden gekeken?
En dan in het zwart graag :slight_smile:️

Hirsch Grand Duke misschien? Staat altijd goed op sportieve horloges :grin:

Is natuurlijk een kwestie van smaak, maar persoonlijk zou ik voor Zwart, Dressy gaan. Bruin lijkt me niet mooi bij een horloge met zoveel zwart. Zwart, Rally ziet denk ik ook prachtig uit.

1 like

Jazeker, bedankt, ik heb ook al een paar Hirsch banden, maar de keuze is nogal groot. Daarom was ik benieuwd naar jullie tips als begin voor een nauwere selectie.

Hmmm, die ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Dat is er eentje voor de shortlist. Bedankt!

1 like

Een ietwat donkere khaki olijfgroene canvas.
Sowieso een canvas.
Kijk ook eens even naar de camo en postzakken banden van DStrap maar of dit helemaal samengaat met het glanzende zwart van het horloge twijfel ik nog over.

2 likes

Ik zou kiezen voor een gevulde band, bruine kleur (cognac?) en contrasterend stiksel.

1 like

De tip die @anon50762135EV je kan meegeven: Kun je geen bandje vinden wat naar je zin hebt? Gewoon het horloge in de verkoop en zoeken naar een ander horloge!

3 likes

Er leek even eensgezindheid te ontstaan, maar de keuze neemt alweer toe :grinning:

Misschien in de toekomst gewoon altijd eerst een bandje kopen en dan een horloge erbij zoeken :smile:

2 likes

Zwart kevlar wellicht?

1 like

Hier nog een voorstander van bruin op zwart. Een niet-al-te-donker-bruine rally strap lijkt me erg mooi (of zoals Ko zegt, misschien zelfs cognac). En ook de olijf of military canvas (two piece) vind ik een goed plan. Staat erg strak op mijn zwarte DLC Nixon.

We kunnen discussiëren over wat we van het horloge vinden, maar het gaat me even om de kleurencombinatie :wink:

2 likes

Bandrbands tactical zwart ?

3 likes

My two cents. Blijf van dressy weg, een zwarte pvd Zeno Chrono krijg je niet dressy.

Ik denk dat een zwarte band met wit stiksel redelijk goed past,

of anders een bruine nato (foto is van een Alpina maar het is het idee)

Grijsgroene military canvas zou kunnen maar de Zeno heeft relatief veel wit op de wijzerplaat dus dat wordt oppassen geblazen.

Op rally zou goed kunnen, wellicht deze:

Succes!

2 likes

dat wat betreft de kleuren… ik zou hem zelf waarschijnlijk op een heavy duty legergroene Zulu zetten met zwart PVD beslag

Bedankt, maar zulu of nato zie ik niet zo zitten. Het is al een vrij dik horloge en dan wordt hij nog dikker.

1 like

Een 2 piece Nato dan misschien ? Zoiets:

1 like

Nato black PVD

Draagt comfortabel, vooral bij wat warmer weer.
En tja, die dingen kosten de wereld niet, gewoon proberen :+1:

zwarte shark mesh misschien ?

http://www.mywatchmart.com/listing/18724-fs-24mm-retro-ploprof-flatten-shark-mesh-watch-band-milanese-band-pvd-black/

1 like