Ik kom ervoor uit, ik houd van goud !

Al die jaren dat ik hier op het forum actief ben is de discussie al héél vaak langsgekomen, “Goud is fout”.

Nou, ik kan je zeggen dat ik een liefhebber ben van (vooral) oude GOUDEN chrono’s. Vaak worden ze voor een habbekrats aangeboden en is het gewicht aan goud omgerekend naar Euro’s voldoende om van eigenaar te wisselen.

Natuurlijk is er vaak nogal wat aan mis, want ze zijn 50 jaar of ouder en de holle kasten zijn regelmatig doorgesleten of vol deuken. Ook is het een drama als er een fixoflex band aan heeft gesleten waardoor de lugs volkomen zijn vernield.

Ik ben dus zo’n sukkel die er teveel geld aan uitgeeft (in relatie tot de huidige waarde) of weggooi om er iets moois van te laten maken. Maar hé, jullie kunnen me wat…ik vind het gewoon prachtig :~

Deze Leonidas heb ik weer door Freddy (moderator) op laten knappen en ik ben er zéér mee in mijn nopjes. Geniet maar mee.

Zeg nu zelf…PRACHTIG TOCH?

Wat mij betreft heb je helemaal gelijk, Jürgen!
Mooie Leonidas trouwens! Veel draagplezier!

Hij is werkelijk waar schitterend!

Ik vind gouden horloges eigenlijk ook prachtig, (meestal in ieder geval) zolang het maar een dresswatch is en hij geen gouden band heeft. Tot die tijd hou ik stiekem ook van gouden horloges… :stuck_out_tongue: alleen zijn ze voor mij een categorie te duur… :smiley:

Ben het helemaal met je eens, Jürgen, prachtige Leonidas heb je hier :~
En Freddy kan er wat van (tu)

Ik denk veel mooier zelfs dan in nieuw staat.
mooi in z’n waarde gelaten :}

Ze is prachtig en Freddy is top!

Wat een mooie plaat met zn twee enorme registers!
Heeeeel langzaam laat ik ‘goud’ deel uitmaken van mn verzameling…
Ik draag ze nog niet vaak (erg weinig), maar vind ze wel mooi… en kijk er graag naar wanneer er een koffer open gaat.
Wanneer ik binnenkort de juiste bruining op de huid heb gaat ik er een een volle dag dragen :wink:

Prachtig. Wat een schitterend horloge!! Heel veel plezier hiermee.

Hoi Jürgen,

Prachtig horloge, veel plezier er mee :slight_smile:

Groet Tecco

Goud fout?? Dat is gewoon kinnesinne…

Mooie klok(tu) Geniet ervan!

Mijn beste,

Een fantastische “Gouwe Ouwe”.
Erg mooi!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Zeker prachtig! (tu)

Deze is prachtig hoor!
IK vind die chronos uit die tijd ook geweldig en er zal er ook zeker een(of meer)komen.
grtz Leetje

Niets mooier dan een oude goude chrono! (tu)

Prachtig!

edit: Wat is de diameter? Dat is dikwijls een struikelblok voor mij. Vaak zijn de iets wat grotere (pakken) duurder.

Groet, Glenn

Heel mooi!

Geweldig mooi zo’n oude chrono.

Deze Leonidas meet slechts 34mm zonder kroon en toch draag ik hem aan mijn grote polsen. Mijn grens ligt eigenlijk op 38mm, maar voor deze heb ik toch maar een uitzondering gemaakt. De 38mm gouden chrono’s zijn ook nog volop te krijgen, maar een goede is slecht te vinden.

Glenn Schreef:

Niets mooier dan een oude goude chrono! (tu)

Prachtig!

edit: Wat is de diameter? Dat is dikwijls een
struikelblok voor mij. Vaak zijn de iets wat
grotere (pakken) duurder.

Groet, Glenn

Prachtig horloge en mooi in balans. Terug in volle glorie!

heel mooi!!!

ernst Schreef:

Wat een mooie plaat met zn twee enorme registers!
Heeeeel langzaam laat ik ‘goud’ deel uitmaken van
mn verzameling…
Ik draag ze nog niet vaak (erg weinig), maar vind
ze wel mooi… en kijk er graag naar wanneer er een
koffer open gaat.
Wanneer ik binnenkort de juiste bruining op de
huid heb gaat ik er een een volle dag dragen :wink:

ik wil geen lelijke dingen zeggen maar goud staat i.d.d.
beter op een donkere b.v Afrikaanse huid,
als “blanke” kan je ook goud dragen maar dan op een bruin
onderdoor bandje dan zit dat opvallende goudkleurtje niet direct op een achtergrond van een hier en daar rood verbrande melkfles met sproeten.