Ik krijg mijn horloge niet open

Voortzetting van de discussie Prisma Only:

1 like

Hey Jonker64,
Gegeven dat er geen uitsparingen/inkepingen in het deksel zitten, durf ik te gokken op een klemdeksel.
Maar dan moet je ergens een gleufje tss kast en deksel zien/voelen.
Eerst alle vuil tss kast en deksel verwijderen, kan helpen.
Hulp van andere forumleden helpt nĂłg beter. :wink:.

Groeten, Bert

1 like

Zou zomaar bovenop kunnen zijn bij die “halve” cirkeltjes.

1 like

Lijkt me een compressorkast. Is een specifiek type klemdeksel. Zit er een rasterpatroon op de kroon? Zo ja, compressorkast.

1 like

Ja is compressorkast, open maken lukt wel met mesje met veel kracht (met mijn timo knack wip je hem zo open) maar dicht maken daarna heb je wel een pers voor nodig

3 likes

Bij de compressorkasten die ik in huis heb waren bij allen de dichtingen van het deksel zo verrot dat deze als het ware het deksel vastlijmden aan de kast. Losmaken kost dan veel kracht, maar dichtmaken is me in alle gevallen gelukt zonder pers.

@Jonker64, mooi horloge! Zorg wel dat je de dichting vervangt na het openen.

Openen is bedoeld met een kastmes via het randje bij de halve cirkeltjes bovenaan, maar kan eigenlijk op elk punt, want de deksel heeft geen apart gleufje oid.

2 likes

Open krijg ik hem 100%

(Maar of je ze dan ook weer dicht krijgt
dat betwijfel ik…)

1 like

Heb ik idd geprobeerd, maar hij zit behoorlijk goed vast.

1 like

Duidelijk, dan maar op zoek naar een pers.

Iedereen bedankt voor de info, daar kan ik weer verder mee. Ik heb ook nog een Pontiac die ik niet open krijg. Geldt waarschijnlijk hetzelfde voor.

1 like

Kom je toevallig uit de buurt van Utrecht?

1 like

Helaas niet, ik woon in Oegstgeest, in de buurt van Leiden. Is een uur rijden naar Utrecht.

1 like

Jammer natuurlijk maar nu weten alle hf’ers uit jouw buurt, die jou mogelijk een helpende hand willen toereiken, je te vinden :sunglasses::stuck_out_tongue_winking_eye::blush:

1 like

Deze heb je nodig voor zo’n Compressor kast.

3 likes

Ah mooi, die ga ik aanschaffen. Je begrijpt dat ik nog een leek ben :blush:. Maar ik vind het heerlijk om er mee bezig te zijn. Heb inmiddels een Marty en een Meister-Anker open gehaald een bijgesteld met een app Watch Accuracy Meter op mijn telefoon. Werkt uitstekend, ze lopen nu goed op tijd.

3 likes

Pas op dat je het horloge virus niet krijgt omdat het steeds verder uit de hand kan lopen :wink:.

Ps zo’n tooltje gewoon op Ali bestellen zijn prima. Zeker als je ze niet elke dag gebruikt.

Maar let op je hebt ook een pers nodig om hem weer terug te drukken.

Inmiddels open gekregen


En ik ga idd van alles bij Ali bestellen.

5 likes

Meteen even een horlogeband in de juiste maat bestellen :wink: