Ik loop achter

met mijn horlogegereedschap:

http://cgi.ebay.nl/HORB-Screwback-Caseback-Watch-Opening-Ball_W0QQitemZ190210719642QQihZ009QQcategoryZ31387QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Iemand ervaring hiermee???

doet me denken aan die anti-stress-kneed-ballen.
Ik zal het daarmee eens proberen

Waardeloos ding.
Heeft weinig grip en is eigenlijk alleen handig on de deksel het laatse deel open te schroeven of het eerste deel weer dicht.
Zeker bij banden die een zodanige aanzet aan de kast hebben dat je je schroefdeksel opener niet helemaal rond kunt draaien.

Verder het geld dus niet waard.

Wel een leuk idee, maar de werking gaat me inderdaad minder lijken.

Je kan beter een dikke gum pakken of een stuk binnenband van een fiets…

Superhandig om de lastigere kasten te openen, rolex, panerai e.d. Werkt ook echt goed, maaar… ze moeten wel goed op druk zijn en je moet er een tijdje mee oefenen. Gebruik hem zelf regelmatig maar moet eerlijk bekennen dat ik er even mee heb moeten oefenen. Als je het echter onder de knie hebt kun je de kast dus wel zonder schade openen. Doen!

Voor het demonteren van camera objectieven gebruik ik, als het even kan, dikke rubberen ringen.
Je kunt hier veel meer kracht op zetten dan het speciale gereedschap.
Het grootste voordeel is dat je geen dikke krassen achter laat,wat altijd gebeurd als je uitschiet met het speciale gereedschap.

Die heb ik ook.
Voor veel minder gekocht trouwens.
En het werkt werkelijk perfect !
Ik gebruik mijn “traditionele” kastopener bijna niet meer.
En bijvoorbeeld de Alpha submariner had ik anders niet eens open gekregen.

De kans dat je iets beschadigd is ook verdwenen.
Als de lugs een beetje in de weg zitten moet je de bal tot een peervorm knijpen.

Ik vindt het een absolute aanbeveling !

Bas