Ik mopper niet vaak

… maar nu toch wel: ik ontving vanmorgen de band van mijn Omega Speedmaster, samen met 2x 633 eindstukjes. En opnieuw moet ik vaststellen dat Omega-banden inferieur zijn in vergelijking met andere merken! Afgelopen jaar merkte ik hetzelfde bij mijn Omega Cosmic en mijn Speedy Reduced.

  • De 633 eindstukjes van Omega passen niet: te groot, dus afvijlen!!! Eals het uiteindelijk gemonteerd is, rammelt het aan alle kanten. Dus alles met een heel fijn tangetje aanknijpen (na eerst alles te hebben afgeplakt met tape…) Echt, andere merken hebben dit beter voor elkaar. Voor een horloge dat je momenteel voor meer dan 2500 euro (nieuw) nog kunt kopen is het -volgens mij- beneden de maat.

Ik zet snel mijn leren band er weer aan; de stalen band gaat in de doos. (Ik hoop dat de meshband van Omega beter is; nou ja, die zal ik evt. wel weer kwijt kunnen).

Menno

thieuster Schreef:

… maar nu toch wel: ik ontving vanmorgen de band
van mijn Omega Speedmaster, samen met 2x 633
eindstukjes. En opnieuw moet ik vaststellen dat
Omega-banden inferieur zijn in vergelijking met
andere merken! Afgelopen jaar merkte ik hetzelfde
bij mijn Omega Cosmic en mijn Speedy Reduced.

Je bent het iig geval kwijt:D

De mesh van Omega is echt top!!!

En verder snap ik je frustratie. Moet inderdaad beter kunnen. Bij vintage kan ik me nog bij bepaalde dingen neerleggen maar voor de huidige Omegaprijzen heb je andere verwachtingen.

Over welke band heb je het precies (1171/1 of zo)?

Klopt volledig.

Dat is echt een drawback voor mij.

Hetzelfde geld voor een B en je hebt veel meer band …

Ja, de 1171/1 met 633 eindstukjes.

Menno

thieuster Schreef:

Ja, de 1171/1 met 633 eindstukjes.

Menno

Dat is een lastige band maar zeker wel goed te krijgen. Omega kan overigens wel goede banden maken, de stalen band van de SMB is onovertroffen, de allerbeste en misschien wel fijnste band imho

gr,

Vncnt

Ik moet je helemaal gelijk geven,na inkorten van mijn sm band vond ik de pins er al zo makkelijk er in terug gaan,kon ze er zo ook uitdrukken zonder enige moeite.
Heb de busjes ook moeten vervormen zodat ze wat stroever er in gingen maar had er een raar gevoel bij!!

Dit is ook een band die puur voor oude modellen wordt gemaakt. Op nieuwe modellen wordt ie niet geleverd.
Kwaliteit is inderdaad niet denderend maar daar is de prijs ook wel erg naar