Ik neig naar een GS. Welke zouden jullie kiezen?

Aangezien niet zelfgemaakte foto’s niet meer mogen moet t zo maar even.

  1. De sportieve. De sbga 211 oftewel de snowflake aka het horloge wat denk ik t meest geassocieerd word met GS

  2. Meer dressier. Handopwinder en gebaseerd op als ik me niet vergis gebaseerd op een van de eerste GS modellen. SBGW253.

Welke zouden jullie kiezen en enig idee waar de sbgw253 te vinden is buiten de GS boutique om. Op Ch24 staat er iig geen en koop liever dicht bij huis. Nederland/Duitsland/Belgie . Bedoel van de sf zijn er genoeg te vinden op Ch24.

3 likes

Ik vertrek over twee weken naar Japan. Laat maar weten als ik iets moet meebrengen!
By the way, mijn absolute topfavoriet: de sbgr253.
Wat een pareltje…

4 likes

Vreselijk irritant inderdaad, dat we geen plaatjes meer mogen plakken…:roll_eyes:
Maar goed, ik zou van de door jou genoemde zeker voor de eerste gaan.
Mocht ik zelf ooit een GS kopen, dan zou ik voor iets heel anders gaan. Namelijk de SBGE201. Heel wat anders natuurlijk. Maar geweldig, vind ik dan.

Veel succes en plezier met het vinden van jouw perfecte GS!

Springdrive for sure

© SAT

13 likes

Van die twee absoluut de snowflake. Zou wel wat verder kijken aangezien er best wat spring drives met bijzondere wijzerplaten zijn.

Van de twee genoemde zeker de snowflake. Vind de SBGW253 te formeel en bijna een beetje saai. Zelf zou ik voor een snowflake of een SBGH267 gaan.

de duiker versie…

2 likes

Ik zou een Rolex Datejust nemen

:v:t2:

2 likes

Ik ook.

Maar qua

kies ik de SBGJ001

4 likes

SBGR311 :heart_eyes:


SBGJ213 is ook prachtig

6 likes

Ik heb ook de Snowflake overwogen, maar vond die toch te “mainstream”.

Een herkenbaar “probleem” van de SBGR253. Het is in mijn optiek echt één van de mooiste, zo niet dé mooiste GS. Ik ben er destijds ook voor gevallen.

Maar… Uit ervaring kan ik zeggen dat ik hem uiteindelijk té clean en té perfect vond, zeker als je nog niet in de pensionado leeftijd zit.

Eigen foto’s mag:

Uiteindelijk ben vanwege het akelig steriele toch via een upgrade beland bij dé mooiste meer universele GS:
De SBGR305.

Uit dezelfde serie als de SBGW253, maar een “her-interpretatie” (zoals GS zelf zegt) van het origineel, dan wel de SBGW253.

Geen Springdrive, maar een automaat. Wel super titanium, maar geen metalen band. Wel een prachtige bewerkte wijzerplaat (Japanse zijde in macro shots in plaats van sneeuw). Iets minder dress dan de SBGW253, maar een absolute bandenswapper die echt bijna overal bij kan tot en met casual toe. En, waterdicht met schroefkroon.

Het is, net als de SBGW253 een limited editie. Wel heel schaars…

Voor mij het beste uit de twee werelden. :ok_hand:

17 likes

Nog genoeg huiswerk zo te zien …

Scheelt dat veel met de prijzen hier?

Als je alles netjes aangeeft niet zo veel, denk ik. Bij Biccamera zijn de prijzen 't laagst, maar in Europa komen er uiteraard nog wat kosten bij. Niet aangeven is natuurlijk ook een optie, met alle risico’s van dien. Maar dan kan je wel een pak besparen :slight_smile:

Ik overweeg zelf deze: SBGA203

2 likes

Zonder twijfel zou ik voor deze gaan;

Of deze;

images (11)

Krijg je geen spijt van

2 likes

Zowiezo de snowflake, veel mooiere kastvorm en naar mijn mening de meest iconische GS

3 likes

Ik ben door een vergelijkbaar process gegaan, en ik ben bij een dressier model uitgekomen met een 44GS kast. De 62GS kast van de Snowflake zat mij niet lekker om de pols en werd, sorry dat ik het zeg, te SARB-achtig.

Dus tussen de echte klassieke GS horloges en de sportieve modellen zit nog een kastvorm die wat mij betreft het beste van beide werelden biedt.

Daarbij heb ik voor Quartz gekozen omwille van de 10mm dikte van het horloge. De Spring Drive en Automaat versies zijn wat dikker, en handwinders zijn vaak moeilijker te krijgen of limiteds.

De door jou genoemde SBGW253 is natuurlijk geweldig:

Ik vind 'm alleen iets minder flexibel, iets minder draagbaar onder alle omstandigheden. Als dat OK is, dan vooral die doen. Hij is mooier dan de Snowflake.

1 like

Vorig jaar had Biccamera in Tokyo (helaas) niet de spring drive/snowflake in het assortiment. Ze verwezen mij daarvoor naar de Grand Seikoshop.

Assortiment van Biccamera is beperkt (op hun site is te vinden welke modellen ze kopen). De modellen die ze aanbieden zijn dan wel weer voor een mooie prijs te halen.

1 like