Ik rijd met de motor en ik neem mee...

Stuk beter dan die obligate foto’s van een horloge krampachtig naast een BMW of Mercedes logo :grinning_face_with_smiling_eyes::+1::+1:

4 likes

1983? Toen bestond DKW niet meer. Bedoel je 1938?
Of bedoel je de MZ, die door IFA (zijnde de Oost-Duitse opvolger van DKW) werd gebouwd?

Koop een andere motor. Mijn vorige Triumph Tiger bijvoorbeeld, die liep zo strak als een Baywatch model. Die Triple trilde niet. Ook mijn huidige Kawa is weliswaar een parallel twin, maar dankzij de rubberen frame mounts voel je de trilling van het blok niet aan het stuur. Hij schommelt hooguit wat als je stationair draait.

Het is dus een leuke poging om de aanschaf van een horloge te rationaliseren, maar ik geloof er eigenlijk niet in, tenzij je op een of andere dysfunctionele Harley rijdt. :upside_down_face::joy::joy:

Gefeliciteerd met de Speedtimer. Die is mooi. :+1::+1: De W800 is ook mooi, maar die trilt ook niet bijster hard, dus daar kun je rustig je horloges op dragen. Ik zou alleen geen iPhone in een RAM Mount drukken, die cameras zijn zo kaduuk.

1 like

Een HD trilt niet, die beukt.
Vier cilinders hebben vaak last van micro-trillingen. Daar krijg je dode vingers van.
90 graden twins trillen niet. Die zijn in balans door hun cilinderopstelling.
60 graden en paralleltwins daarentegen hebben een balansas nodig om trillingen te elimineren. Vooral als er sprake is van verzette kruktappen (bij paralleltwins).
Boxers trillen ook niet, die schudden hun hoofd als een natte hond.
Eenpitters daarentegen. Zonder balansas zou de inhoud van de maag slagroom worden.

2 likes

:white_check_mark:

En rubberen engine mounts. :slight_smile:

Ik was toen 13 en reed er stiekem mee rond. Mijn pa ging me les geven in’86. Kan het zijn dat hij van '76 was. Grote blauwe brommert, chroom tank met rubber plak aan beide kanten. Rechts voet rem, links de 4 versnellingen 1 x omhoog en 3 omlaag.

Zó herkenbaar. :blush:
Toen wist ik dit gaan we niet doen, motorrijden bedoel ik…

2 likes

Mja, een andere motor…
Heb een Suzuki V-Strom 650, Kawasaki Z900RS, KTM 1290 Superduke GT gehad…

Allemaal te veel toeters en bellen. Ik wil helemaal niet gaan adventure toeren, of bochten doen, of wheelies… Heb het al zo druk en dan wil ik op de motor onthaasten. Eventjes in eigen streek een rustig, gezellig toertje… Meer niet. Besef ik nu wel.

Maar je hebt gelijk, dat van die quartz en trillingen… Excuus :wink:

1 like

Dit verhaal (ik heb nu een Versys 650 die ik dit seizoen veel te weinig heb gebruikt) heeft me naar een W800 doen kijken. Ik heb ook op de W900 gereden, maar da’s too beaucoup met z’n 120 pk. Ik ben ooit begonnen op een Boneville T100 in creme en zwart, vervolgens jaren op een T800 Tiger gereden (de roadie, niet de XT), toen een Vulcan S 650 (die moderne met het ninja blok) en vervolgens mijn Versys 650 weer.

Ik zat met een schuin oog naar een Tenere 700 te kijken, maar nu heb je me doen twijfelen, want je hebt een goed punt met je W800.

En bedankt maar weer. :slight_smile: Evengoed hadden m’n horloges op geen van al die motoren last van trilling. :slight_smile:

1 like

Ik had ooit een 1-cilinder toen ik begon met rijden. Dat was pas trillen :grimacing::rofl:

Mijn eerste brommer : een Yamaha DT 50cc :smiley:

Er was een tijd dat ik niet genoeg had met één motorfiets (net zoals met horloges nu :yum: ). Maar uiteindelijk werd de hobby een karwei en heb ik beslist om weer te gaan genieten van mijn hobby (naast piano spelen en horloges).
Zo’n adventure bike zoals de Versys en de V-Strom, en zeker zo’n sport tourer zoals de Superduke GT doet je soms wegdromen : heerlijk weg voor een weekje, in de bergen, stoppen aan een hotelletje, van de natuur genieten… Maar uiteindelijk bleef het bij dromen want tijd heb ik daar niet voor, en het is ook harder ‘werken’ dan met de auto op reis gaan : telkens je hele uitrusting aantrekken, helm, communicatiesysteem, bagage, enz.

Dus neen, motorrijden moet fun en ontspannend blijven. Vandaar de W800. De dealer had de donkerblauwe staan, MY2023 maar had ook nog een MY2022 in het rood. Geen enkel verschil op technisch vlak dus heb ik de rode gekozen. Onthaasten, maar mag toch nog een beetje flashy zijn :wink:

2 likes

Doe eens een foto. Je maakt me nieuwsgierig

Nog geen foto’s genomen van mijn W800, nog maar één ritje mee gedaan, drie weken geleden van de dealer tot bij mij thuis, sindsdien nog geen tijd gehad :disappointed:

Dit is MY2023, ook wel heel mooi

23MY_W800__BU1_STU__1_

Maar uiteindelijk voor deze gegaan, MY2022

22MY_W800__RD1_STU__1_

3 likes

Onlangs bij het Mega Motortreffen in Rosmalen een ritje op gemaakt en is er inderdaad de perfecte motor voor.

Veel plezier ermee :slightly_smiling_face::+1:

3 likes

Mijn liefje :heart_eyes:

6 likes

Mooiste BMW motor die ik ooit gezien heb heel gaaf :ok_hand:

1 like

Mijn luchtgekoelde desmodue is het daar niet helemaal mee eens. Draag overigens gewoon vintage horloges of m’n Speedmaster op de Duc.

2 likes

Ik kan het alleen maar met je eens zijn :grin:. de nieuwste M is ook heeeeel dik maar deze was mijn droom en die heb ik vorig jaar kunnen verwezelijken. Beestachtig snel en wendbaar, daarnaast is er qua remmerij niet veel beters te krijgen.

1 like

Motor

1 like