Ik rijd met de motor en ik neem mee...

Niet specifiek voor de vakantie maar een automatisch/mechanisch horloge is niet meteen ideaal vanwege de trillingen op de motor.
Dus dan maar een quartz aangeschaft. :grinning:

Praatje gemaakt met de AD, over de Oris Big Crown die ik ook heel mooi vind. Niet het horloge meegekregen maar toch wel een mooie attentie.

36 likes

Ga je die op de motor lezen :crazy_face: leuke aanwinst :+1:

3 likes

Ik ben benieuwd :slightly_smiling_face:

18 likes

Ook altijd de SuperOcean op de BMW:)

5 likes

Die trillingen is een sprookje/fabeltje. Ik rijd al sinds mijn 25. met automaten op de motor. Nooit enig probleem ondervonden.

14 likes

Kawasaki W800, nieuwe techniek maar gebouwd als de W1 uit de jaren '60. Moet toegeven dat hij toch meer trilt dan een flashy naked bike. Maar dat is dan ook voor een stuk de charme van zo’n motorfiets…

In elk geval, het is voor een groot stuk ‘peace of mind’ voor mezelf. En ook een beetje omdat ik nu eindelijk wel eens een Seiko wou :wink:

2 likes

IMG_3291

:grin:

9 likes

Heel mooie chrono. Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Leuke panda :+1:t2:
Start de motor maar vast

1 like

:+1:

Automatisch horloge en motor gaan prima samen; dubbel genieten!

1 like

Als die maar niet gaat… scheuren :wink:

3 likes

:rofl:

1 like

het merendeel van mijn collectie is, net als mijn motor, vintage. Hierbij toch enige zorgen echter droegen ze vroeger ook gewoon mechanische horloges op motors.

Ik vind de meeste horloges voornamelijk iritant onder de handschoen en daarmee de voornaamste reden dat ik gewoon een platte lcd Casio draag als ik ga rijden.
Geen last, geen extra pijn mocht ik op mijn plaat gaan (toch zonde van een mooi horloge) en geen gedoe met waterdichtheid, trillingen of andere danwel niet ongefundeerde zorgen.

Maar inderdaad. De enkele keer dat ik met een mechanisch horloge op mijn oude trilbak uit 71 gereden heb, heb ik na uren rijden niets gemerkt.

2 likes

Mooi horloge! Goed excuus!

1 like

Heel mooi horloge! Heb deze aan mijn zoon gegeven en geniet dus op afstand van de aanblik. Lijkt me de ideale partner op de motor. Veel plezier ermee en van.

Groeten
Rutger

2 likes

De meeste moderne motoren hebben louter “good vibrations”.

1 like

Tja een dkw telt niet mee denk ik…

De dubbelzuiger tweetakt motoren van DKW waren destijds fameus.

Teruggeschroefde 125 cc uit 1983. Nu 50cc. Maar hij ziet eruit als een volwaardige motor. Ook de remmen enz
Geforceerde luchtkoeling

9 likes