Ik sta paf

Ik sta versteld van de precisie van mij Oriënt Blue mako XL.

Hij loopt nu dus in 5 dagen 2 seconden achter.Is dit een toevalstreffer
of komt dat wel vaker voor?

Grt,

Lone Ryder

Kan je vraag niet beantwoorden , maar het is zeker erg netjes!

Knap hoor!
Dat haal mn omega coaxial niet…

Mijn Ray loopt elke dag ca 2 seconden voor. Dus dat is ook netjes. Ik hoor weinig klachten over de Orient uurwerken, dus ik denk de die Japanners de zaken goed voor elkaar hebben.
Maar 2 seconden op 5 dagen is natuurlijk wel uitzonderlijk!!!

Gr Wouter

Toppertje! (tu)

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Netjes hoor! Merk vaker dat prijs niet altijd garant staat voor een betere timekeeping.

Ik heb een blauwe Mako en die is ook erg nauwkeurig. Laatst gemeten, - 1,0 seconde per 24h.

Ik heb dat ook met mijn Hamilton Khaki Automatic X-wind maar dan in 5 dagen 2 sec voor (ipv achter)
Ook een akelig nauwkeurig uurwerk,natuurlijk wel een duurder klokje maar lang niet zo duur als Rolexen en Omega’s
Heb ook 2 Orissen, maar die halen deze nauwkeurigheid niet.

Uitstekende waarde. (tu)

Ik heb een Oriëntstar die heel wat vlotter loopt ,maar wel altijd de zelfde afwijking. Moet m een keertje laten afregelen.

M’n nieuwe Davosa Ternos loopt beestachtig goed. Sinds de zomer/wintertijd verzetting + 15 sec. ::o

Elf.

zolang de amplitude maar sterk genoeg is kan elk enigzins kwalitatief uurwerkje perfect worden afgeregeld tot zeer nauwkeurige waarden met de goede apparatuur en een beetje geduld.

watchup Schreef:

Uitstekende waarde. (tu)

Ik heb een Oriëntstar die heel wat vlotter loopt
,maar wel altijd de zelfde afwijking. Moet m een
keertje laten afregelen.

M’n nieuwe Davosa Ternos loopt beestachtig goed.
Sinds de zomer/wintertijd verzetting + 15 sec. ::o

http://imageshack.us/a/img440/102/sam0272t.jpg

Elf.

Fraai horloge overigens(tu)

Ook mijn Seiko SKX009 met de heerlijke Lumpy band loopt echt superieur, laatst op vakantie meegnomen en heerlijk 2 weken continu om gehad, 's nachts alleen van de pols af.

Bij vertrek van huis op de seconde gelijk gezet met mijn zendergestuurde klok, is een tik van me wat ik bij alle horloges doe. Na 2 weken, zeg maar 16 dagen later bij thuiskomst weer gelijk gecontroleerd en was echt stomverbaasd!(tu) exact 4 seconden sneller dan 16 dagen ervoor.Tja japans degelijk zeg ik maar.

Mijn Omega seamaster PO (heerlijke klok trouwens)met 2500 D uurwerk van januari 2012 loopt exact 1,2 seconde per 24 uur sneller en doet dat nu concequent.OF hij nu om de pols zit of op de watchwinder maakt niets uit het blijft 1,2 sec per 24 uur.

Dank u wel.

Cheers,
Elf.

Quote Lone ryder :
“Fraai horloge overigens”

Dank u wel.

Cheers,
Elf.

Mijn Mako loopt ook akelig precies. Maar zo precies loopt hij niet. Petje af!

Tag heuer quartz,2000 type na 2 maanden op de seconde juist :slight_smile:

We hebben het wel over mechanisch natuurlijk. Een Hemaquartzklok loopt
meer precies dan een Rolex or whatever voor duur horloge

Mechanisch is natuurlijk andere koek.

Grt,

Lone Ryder

lone ryder Schreef:

Ik sta versteld van de precisie van mij Oriënt
Blue mako XL.

Hij loopt nu dus in 5 dagen 2 seconden achter.Is
dit een toevalstreffer
of komt dat wel vaker voor?

Prima resultaat & het zal best vaker voorkomen. Als je genoeg uurwerken maakt, zal er misschien wel 1 tussen zitten die helemaal gelijk loopt :wink:
Maar is het een toevalstreffer? Denk het wel, volgens Orient is de tolerantie +25 tot -/- 15 seconden per dag, alles daarbinnen is beter dan wat de handleiding beloofd. Mijn Mako loopt ook zo’n +20 per dag en de positionele varianties zijn weinig briljant, maar het blijft een leuke klok.

zoeon Schreef:

Tag heuer quartz,2000 type na 2 maanden op de
seconde juist :slight_smile:

Traser P5900 van €80 ook. Maar het hangt ook best af van binnen welke temperatuurrange je het horloge gebruikt.

Na reguleren van mijn Certina automaat loopt deze na 7 maanden exact op de seconde goed , hou m wel elke dag in de gaten , en in de zomer liep m iets te traag , maar kan het klokje erg goed sturen , door langer aan houden op de dag ,of savonds af te leggen . Temperatuur doet idd veel met een automaat ( dragen/hoge temperatuur = vertragen , wegleggen/kou = versnellen )
Groeten Sander.