Ik stel me even voor

Hoihoi,

Ik ben vanuit belgië, en ben al enkele jaren in de hobby. Sinds een jaartje ook actief als hobbyist met herstellen en onderhouden. (Niet voor anderen, dat vertrouwen heb ik nog niet)

Over mezelf, ik ben bijna 30 en ben actief als een teamleider op het werk, ik werk voor een grote Nederlandse keten met winkels in belgië.

Op dit moment geniet ik van alle aspecten van de hobby, heb sinds de lockdown een hele collectie verzameld mits veel goede deals en het wat verveeld spenderen.

Het modden, herstellen en opwaarderen van horloges gaat vlotter en vlotter en koop de laatste tijd vaak projecten om te maken.

Vooral vintage en wat apartere stukken hebben mijn voorkeur, al blijf ik heel open.

Als andere hobbies speel ik graag bordspellen, game ik en dan ook nog: ik ben gek van duikboten, dus horloges met een duikboot op zijn instant hebbedingen.

Storytime over hoe ik “terug” in watches ben gegaan als hobby? Als je verderleest ga je een hele tekst doorgaan.

Toen ik kinds was zeiden horloges me niets, daar heb je toch een gsm voor? Technologie boeide me enorm, dus zo een lomp stuk metaal vond ik niets.

Op een dag ging ik naar de F1 sport days, zo een dag waar je raceauto’s kon zien van renault op Spa francorchamps en kreeg van een dealer een F1 renault watch, goedkoop quartz in het blauwe en geel. Sinds die dag droeg ik die tot hij volledig uiteenviel.

Dan heel lang niets meer, tot enkele jaren geleden toen een collega op het werk zijn tudor horloge showde… amaai, had nog nooit zo een mooi ding gezien en verdiepte me.

Enkele weken later kreeg ik een invicta pro diver in de bus (oh god een invicta, wist ik toen veel) die ik supergraag droeg. Mijn eerste automaat.

En van daar is het eigenlijk heel snel gegaan, volgde een seiko kinetic (SKA669J1), een citizen van de 70’s, een hamilton khaki auto, vostok Kommandirskie en nog heel wat andere. Ik proefde van alles en wou alles weten.

Veel horloges zijn weer verkocht geraakt, sommige zijn gebleven. Ik heb nog geen dure horloges, mijn hamilton khaki auto en junghans max bill zijn mijn huidige uitblinkers.

De tudor is een spaardoel (ranger? Gmt?) En dan is er de omega speedmaster michael schumacher, een grail voor mij. Uniek en zitten heel veel toffe herinneringen aan, al die momenten dat ik samen met mijn vader schumi aanjuigde van in de zetel. Toen ik hem ontmoete na een race op Spa.

Zo weet je alvast wat meer over me, ik ben heel blij dat joachim (hij weet wel wie) me dit forum leerde kennen en juig er al op toe om actief bezig te zijn. Heb zeker al wat foto’s gepost.

35 likes

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlandstalige HorlogeForum met internationale allure!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom en geniet van al het moois hier :+1:

1 like

Welkom.

1 like

Leuke introductie en welkom!

1 like

Welkom en veel plezier

1 like
1 like

image

1 like

Welkom, en veel leesplezier, wij leden zijn razend op foto s, dus houd je niet in.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom beste man, leuk om te zien dat we dezelfde hobby’s hebben. F1 & horloges

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom, enjoy!

1 like

Welkom!

1 like

welkom op het forum!

1 like

Geniet ervan, welkom

1 like

Welkom op het Horloge Forum Quentin en veel plezier hier gewenst! Succes met het vinden van een Tudor (zelf kijk ik wel eens naar een Tudor uit de 1926 serie).

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

Welkom en veel plezier! Komend weekend weer genieten van Max in zijn (hopelijk) gelijkwaardige bolide…

1 like

@Owengraven welkom :smiley: dan toch mijn goede raad opgevolgd!

1 like