Hallo,
Ik ben Maxime, 22-jarige student uit en sinds een tweetal jaar een grote interesse gekregen in horloges (danku corona) en bijgevolg dus horlogeliefhebber geworden zoals velen op dit forum. Sinds enige tijd actief als gluurder op dit forum om eerlijk te zijn maar nooit eerder de neiging gehad een account aan te maken. Tot nu. Ik heb reeds enkele horloges op mijn palmares staan maar het wordt eens tijd om mijn zuurverdiende studentencentjes te gebruiken om een deftig en toch liefst wel uniek horloge aan te schaffen. Ik heb mij afgelopen jaar al wel goed ingelezen in dit forum maar ik hoop via deze weg enkele vragen/advies te kunnen stellen en vanaf nu ook af en toe eens te reageren op een topic. De laatste weken zag ik ook enkele interessante aanbiedingen op de horlogemarkt hier. Misschien dat ik me hieraan waag, al verkies ik nog steeds een nieuw horloge.
Mijn interesse in horloges is er gekomen nadat mijn vader reeds van toen ik kind was zei dat hij ooit een Tag Heuer Carrera wou. Later (toen ik rond 12-13 jaar was) ben ik dan fanatiek de site van Tag Heuer gaan bekijken en ook telkens als ik een horlogewinkel tegenkom die ze verkoopt, neem ik enkele minuten de tijd om ze allemaal eens aandachtig te bekijken. Zo is mijn interesse steeds in horloges steeds meer beginnen groeien en sinds de coronapandemieheeft mijn interesse een enorme boost gekregen. Het merk Tag Heuer klinkt voor mij nog stees heilig en eens ik afgestudeerd ben hoop ik mijn vader dan ook een Tag Heuer Carrera cadeau te doen als bedanking.
Zelf heb ik door mijn studies Mechanisch Ingenieur ook een grote interesse in ruimtevaart. Vandaar dat een Omega Speedmaster mijn droomhorloge is aangezien dit het eerste horloge was dat ooit op de maan was. Jammer genoeg zal dit nog lange tijd een droom blijven aangezien dit horloge tot op heden nog steeds buiten mijn budget valt. “Dromen doet leven.” Wat ik dus zeker weet is dat ik later tegen mijn zoon zal zeggen dat zo’n Omega Speedmaster mijn droomhorloge is!
Fijne dag!