Ik stel me voor: drumstof

Beste horlogeliefhebbers, ik lees al een geruime tijd mee op dit forum, maar hoop nu ook wat actief te zijn.

Ik ben Kristof, 36 jaar en woon in Belgisch Limburg. Ik hou me vooral bezig met muziek, sporten en ben ook een autoliefhebber.

Sinds mijn tienerjaren heb ik al horloges gehad, maar ik heb mijn eerste deftige automaat pas in 2014 gekocht. Dit was de Seiko SNZG13. Een paar jaar later is daar een Seiko SKX007 bij gekomen ter afwisseling. Helaas is hij een keer goed gevallen, en werkt de datumfunctie niet meer. Ook loopt hij steevast veel te traag. Ik voorzie binnenkort wel een upgrade van het binnenwerk, met een hacking-functie.

Jaren heb ik reviews gelezen en video’s bekeken van de Sinn 103st, want dit was eigenlijk mijn echt droomhorloge! Dankzij dit forum ben ik echter ook beginnen twijfelen aan een Sinn 356, ook met plexiglas en een echte bandenslijter.
Daarom heb ik heel recent een bezoekje aan Sinn in Frankfurt gebracht en daar heb ik beide horloges kunnen bekijken en passen. Op aanraden van de verkoopsters heb ik de horloges ook bekeken in de spiegel en daarmee was de keuze wel heel snel gemaakt. Wat een prachtig horloge deze Sinn 103st. Veel mooier in het echt dan op foto. Een horloge dat me iedere keer weer verbaasd qua uiterlijk en zoveel ‘gezichten’ heeft.

Mijn laatste horloge, een Rodania (jaren 70 schat ik), een handopwinder, heb ik van mijn vader gekregen, nadat hij me veel te vroeg heeft verlaten… Ik ben erg vereert dat ik dit mag dragen en hoop over dit horloge nog wat meer te weten te komen. De passies die ik van mijn vader heb overgenomen komen allemaal in dit horloge terug, wielrennen en auto’s. En het plexiglas, de techniek van het horloge en het bewust opwinden van het uurwerk, maakt dat dit horloge een heel mooi aandenken is aan hem, iedere keer dat ik het draag.

Bedankt voor het lezen!
Kristof

afbeelding|375x500

68 likes

Welkom Kristof, mooie collectie! :+1:

1 like

Welkom Kristof!:+1:

1 like

dad0312b7d04cc741c5fadd2eac3e0a6

1 like

Welkom!

1 like

Welkom en veel plezier op het HF!

1 like

Welkom op het Horloge Forum Kristof en veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom en veel lees/kijk plezier.
De SNZG13 was ook mijn eerste automaat!

1 like

Welkom!
En wat een fraaie horloges! De Sinn en Rodania zijn toppers!

1 like

Welkom!

1 like

welkom-home

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Yess! Nog een drummer! Welkom :grin:

1 like

Welgekomen

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Dankjewel! Die Seiko vijfjes zijn een mooie manier om met de horlogewereld kennis te maken :slightly_smiling_face:

Welkom

1 like

Het zijn inderdaad mijn favoriete horloges op dit moment. Ongeveer vijftig jaar verschil tussen beide horloges, maar ze schitteren met dat prachtig plexi!

3 likes

Welkom. En veel leesplezier hier!

1 like

Welkom👍🏻

1 like