Ik stel me voor: drumstof

Welkom. Altijd leuk landgenoten te mogen verwelkomen op dit mooie horlogeforum.

1 like

Welkom hier bij HF !
Mooie horloges ! Rodania is zeker leuk.

1 like

Hey, het bandje zou ik misschien afwisselen met een mooie donker bruine lederen gaten band, maar de metalen zeker nog dragen bij de Rodania, is nostalgie, groetjes uit Kuringen, en welkom

1 like

Wel, dat is eigenlijk wat ik zelf ook in gedachten had! Niets zo fijn om af en toe van bandjes te wisselen! Ik zou het horloge ook graag eens voor onderhoud binnen brengen, maar dan moet je uiteraard een bekwaam iemand vinden voor dit erfstuk.
Groeten uit Zonhoven :wink:

Mooie collectie! Welkom

1 like

Welkom! Mooie horloges! Die Rodania is echt een pracht stuk! Hoe draagt die band? Heb er zelf lang over gedacht zo één op mijn horloge te zetten.

1 like

EDIT (bandje is wel aan te passen, zie laatste twee foto’s)
Dankjewel! Ik ben blij met de warme verwelkoming hier op HF :grinning:
Het metalen bandje draagt wel aangenaam, maar dat komt omdat mijn polsmaat zo goed als overeenkomt met die van mijn vader. Ik heb een pols van 16,5cm ongeveer. Er is helaas weinig te verstellen aan de band zelf, dus je moet al geluk hebben om een band te vinden met de juiste maat, en die dan ook overeenkomt met de lug-to-lug van het horloge. Hier wat meer foto’s van het bandje:


Aangepast bandje (sorry voor de viezigheid):

Welkom kristof. Nu al Sinn in de Rodania.
Gek op skindivers en vintage. Mag… maar hoeft niet perse… ook tegelijk in 1 model.:wink:
Vergeet vooral niet de rodania in het bruine deel te posten :star_struck:

1 like

@Paulus3 Ik zal de Rodania zeker ook nog in het vintage gedeelte posten, maar ik wil geen overvloed aan foto’s posten nu ik nieuw lid ben :grin:.
Vreemd genoeg ben ik ook liefhebber van vintage horloges geworden… en wel op het moment dat het horloge na tientallen jaren stilstaan weer begon te lopen na het opwinden. Ik denk dat alleen horlogeliefhebbers dat gevoel kunnen begrijpen? :man_shrugging:

1 like

haha jazeker herken ik dat gevoel. Wat is er gaver om een horloge…ouder dan jijzelf soms… nog werkend om de pols te doen.

O… er is geen limiet op mooie foto’s hoor :wink:

1 like

Welkom, lotgenoot :wink:.

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum.

1 like

welkom , maar nu even de tour
kijken

1 like

Welkom Kristof! Mooie set horloges heb je :+1:t2:

1 like

Van harte welkom

1 like

Welkom!

1 like

welkom op ons mooie forum.

1 like

Welkom. Mooie collectie hoor. Die Rodania springt er voor mij het meeste uit. Wat een prachtig horloge is dat. Een broertje van de Tissot PR516 gl qua vormgeving, maar dan met een subseconde. Koesteren, zeker gezien de emotionele waarde.

1 like

Deze lijkt inderdaad wel op het horloge dat ik heb. Beide erg mooie horloges! De heruitgave van de Tissot heeft ook ooit op mijn verlanglijstje gestaan, maar moeilijk te vinden…

1 like

Welkom!

1 like